Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Swap
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-08-28, 20:59   #1
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
näsduksfodral swap

Drar igång ett nytt inlägg för denna så det inte blir för rörigt med svaren i den andra näsduksfodraltråden.

Min tanke var att ha en swap med 1-2 veckors anmälningstid och två veckor på sig att sy ett fodral efter anmälans slut.

Tänkt mönster http://www.sysidan.se/albums/viewpic...D=37828&set=lp
Man kan sy av hörnen för mer kublik form.

Ska det vara olika kategorier eller fritt fram för skaparen av fodralet?

Bilder på fodralen läggs ut efter avslutad swap och alla fått sina fodral.

Någon som vill hålla i trådarna och pussla med swapkompisar vid anmälans slut. Bäst om alla får swapkompis samma dag så ingen blir utan plus att alla får vänta lika länge.

Åsikter och kommentarer tas gärna emot här i tråden
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-28, 22:03   #2
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Jag tycker förslaget låter bra. Vet inte om jag får tid och möjlighet att hålla i trådarna dock,för jag har fullt upp men jag är självklart med och swappar.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-28, 22:18   #3
KristinaK-P KristinaK-P är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 61
Ja,jag är gärna med men kan inte hålla i det .Har aldrig varit med i en swap förut, så det är nog inte alls bra.Men är gärna med och syr Kristina
KristinaK-P är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-29, 06:26   #4
Nallen Nallen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2008
Inlägg: 144
Jag har bara varit med i tygkasse swapen tidigare så jag vill inte hålla i detta men syr gärna.
Nallen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-29, 07:51   #5
tillis tillis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 349
Jag syr också gärna, men har inte varit med i någon swap förut.
tillis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-29, 08:57   #6
AnettA AnettA är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 44
Jag kan också tänka mig att vara med i denna swap.
AnettA är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-29, 09:01   #7
avsl090 avsl090 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 901
Jag har både hållit i och varit med i swapar förut och är hemma om dagarna. Jag kan hålla i swapen, det är kul och inte särskilt betungande.

Skall vi ha som en cirkel där A skickar till B som skickar till C osv (som kasseswapen) eller en swap där alla skickar till swapmamman som sedan skickar ut till alla samtidigt? (tror jag är vanligt bland quiltswapare)

Det senare alternativet är ju rätt kul för då får ju alla sina alster samtidigt. Det blir inte så dyrt heller då en näsdukshållare inte är så tungt.

Man skickar sin hållare + ett frankerat kuvert till swapmamman och efter att utgångsdatumen för swapen är slut skickar till alla som sytt.

Vad tycker ni? Är det OK att jag håller i det? Skriv gärna i tråden om era önskemål så sammanställer jag dem innan vi tar upp anmälan.

Annette
avsl090 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-29, 09:06   #8
AnettA AnettA är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 44
Jag kan också tänka mig att vara med i denna swap.
AnettA är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-29, 09:19   #9
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Annette... Jag tycker det är jättebra om du vill hålla i det. Förslaget som du beskriver låter alldeles utmärkt. Ska den som vill vara med maila till dig så att du har koll på hur många som är intresserade? Orsaken att jag avböjde är att jag har noll koll hur det går till att hålla i det eftersom jag bara varit med en gång förut, och vill inte ställa till med något.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-29, 09:24   #10
avsl090 avsl090 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 901
Citat:
chery skrev:
Annette... Jag tycker det är jättebra om du vill hålla i det. Förslaget som du beskriver låter alldeles utmärkt. Ska den som vill vara med maila till dig så att du har koll på hur många som är intresserade? Orsaken att jag avböjde är att jag har noll koll hur det går till att hålla i det eftersom jag bara varit med en gång förut, och vill inte ställa till med något.
Innan jag tar upp anmälan så är det bra att vi enas om kriterier för tex färger tygval vilket mönster vi skall använda mm ungerfär som vi gjorde i kasseswapen. Så sätt i gång och ÖNSKA!!

På måndag kommer jag att sammanställa alla önskemålen. Därefter kan man anmäla sig.

Vill gärna också veta hur ni vill göra om var och en får en person att göra till eller om alla skall skicka till mej (swapmamman) och jag skickar sedan gemensamt ut till alla. (jag gillar det sistnämnda ;-) för då får ju jag välja först, jo jag vet superegoisktiskt men det är en av fördelarna med att vara swapmamma hahaha)
avsl090 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-29, 09:34   #11
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
Jag tyckte det fungerade bra att som i kasseswapen skicka till sin utvalda swapkompis.
Plus att det är enklare om man ska ha kategorier. Att bara sätta färger känns inte så fritt och kul enligt mig. Jag tycker färg/mönster på tyg ska vara fritt men kanske att man ska ha kategorier som i kasseswapen?
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-29, 10:20   #12
Nallen Nallen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2008
Inlägg: 144
Jag tycker också det fungerade bra att skicka A till B till C som vi gjorde i tygkasse swapen.
Det kunde vara kul att önska färg i stället för kategori.
Nallen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-29, 10:29   #13
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Nu kör jag ren brainstorm och låter tankarna härja fritt:
Färg: valfritt.Blir nog lite knepigt annars.
Kategorier. Ja det är kanske lättare då.
Material: vävda tyger, inte för tjocka.Lakansväv tunt lin och qvilttyger funkar bra.
Brodyr: ja varför inte. Det kan bli riktigt snyggt. (kör själv broderade fodral på löpande band just nu)
Pärlor o strass: funkar också om dom inte är för stora.
Spets: Kan bli riktigt snyggt
Lappteknik: Kan säkert funka om man kan tekniken( jag har själv ingen erfarenhet)
Sy av hörnen har jag aldrig testat, men det känns som om formen skulle bli bättre och glipan minska så det är säkert helt ok
Känner att jag nog skulle vilja skicka till Annette så att hon skickar vidare.
Detta var lite tankar och funderingar bara. Fritt fram för ris och ros och spinna vidare. (Fast jag kom på en hel del nya idéer till dom jag håller på med under tiden.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-29, 10:35   #14
Doris Doris är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 193
Näsduksfodral swap

Kan oxå tänka mej att vara med
Jag tycker inte vi bestämmer färg o teknik det blir mer spännande om det blir olika! eller.....
Näsduksfodralen är en sån liten produkt det går knappast åt något tyg alls.
Kramiz Doris
Doris är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-29, 11:03   #15
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Jag tycker Evas förslag att välja färg låter toppen om man får tilldelat sig en swapkompis. Min första tanke var om alla skulle köra samma färg, det var därför jag kände motvilja innan.Man kan ju ha alternativet valfri färg om man inte känner för att låsa sig till en färg. Det kan bli kul att se vilken färg som är populärast sen när alla är klara. Tekniken tycker jag ska vara fri, så att fantasin får fritt spelrum.Det blir ju också större variation då.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons