Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Swap
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-12-04, 06:41   #151
humlamummla humlamummla är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2007
Inlägg: 4
Det var såå kul, mina block kom e förra veckan. De var så fina och kommer antagligen att bli lyxiga grytlappar/ underlägg. Detta var första gången som jag var med och swabade - tyckte det var jättekul.
humlamummla är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-05, 08:56   #152
patchworker patchworker är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2007
Inlägg: 7
Unhappy

Jeg har stadig ikke modtaget noget fra jule swappen. Det er en trist debut at have på blokbytning. Det giver ihvertfald ikke lyst til at deltage en anden gang.

Jeg sidder og læser at nogen har modtaget blokke, som slet ikke passer til de regler, som er sat op.
Hvordan kan det være, at den, som har syet blokke, som ikke overholder reglerne, ikke får sine egne blokke retur. Det er da ikke rart for andre at modtage sjusket arbejde.
En trist hilsen fra Esther
patchworker är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-05, 09:46   #153
Pysseltant Pysseltant är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 599
Kära Esther,
Så tråkigt att du inte fått dina block ännu, vi får hoppas att de dyker upp när som helst.
Det är ju väldigt tråkigt om det skulle ha kommit bort i posthanteringen, vilket händer ibland. Men det kan man ju inte belasta sysidan för. Hur det än är så tror jag att det kommer att fungera nästa gång. För det är otroligt roligt att swappa med de andra och få utbyte av nya ideér. Kram från Ingrid
Pysseltant är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-05, 11:27   #154
patchworker patchworker är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2007
Inlägg: 7
Jeg vil skynde mig at sige tak Birgitta for de smukke blokke, som jeg har fået, i dag med posten.

Nej Ingrid det var ikke Sysidan jeg ville bebrejde at posten var så sen til at aflevere mit brev.
Jeg var bare trist over det og havde brug for at fortælle det.
Mvh Esther :-)
patchworker är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-05, 13:14   #155
Pysseltant Pysseltant är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 599
Vilken tur Esther, att dina block kom till slut.
Skall bli spännande att se vad det blev av dem.
/ Ingrid
Pysseltant är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-05, 17:34   #156
Birgitta-L Birgitta-L är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 500
Det var skönt att dina block äntligen kom fram

sen måste även JAG få säga något i det här ärendet.,... nä det är baske mej inte lätt att swappa rättvist; somliga block är helt enligt reglerna, somliga inte, vissa välsydda, vissa slarviga (även om de håller "måtten"...)

har varit med i en hel del swappar hittintills och tyckt att det varit väldigt kul ! ibland har man tyckt blocken var jättebra, ibland lite mindre jättebra men jag skulle aldrig få för mig att klaga.. '
Vi är ju alla olika som tur är o skulle vi bara tillåta de som syr alldeles perfekt att vara med så är väl i alla fall jag utesluten,

ursäkta mej alla tjejer och det är inte menat som att någon speciell ska ta åt sej NEJ NEJ och jag HATAR tjafs o skitsnack, men jag behövde oxå få säga ifrån vad som låg mej om hjärtat och jag är väl lite slutkörd just nu,men visst kan tanken o glädjen över swappandet komma i skymundan ibland för allt runt i kring...

// Quilthälsningar från Birgitta
Birgitta-L är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-05, 23:16   #157
patchworker patchworker är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2007
Inlägg: 7
Smile

Ja, selvfølgelig skal der være plads til, at alle kan deltage i swappen, men jeg kan godt sætte mig ind i skuffelsen over at modtage blokke, som ikke overholder reglerne, hvis man selv har godt sig meget umage med sine egne blokke.

Det handler vel også om at bevare lysten til at være med. Det kan være svært, hvis man bliver skuffet, allerede første gang man deltager.
Mvh Esther
patchworker är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-06, 06:39   #158
WinnieThePooh WinnieThePooh är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 21
Jag känner mig träffad eftersom det var jag som "klagade" över att ha fått block som jag inte var nöjd med. Att själva swappandet inte är enkelt förstår jag mycket väl och det är inte Birgittas arbete jag var missnöjd med på något sätt.

Menar absolut inte att blocken måste vara perfekta, men de ska iaf följa reglerna vi satt upp så att mottagaren kan göra något vettigt av dem. Precis som Esther skriver så är det trist när man själv lagt ner en massa jobb på sina egna block.

Jag är absolut inget sömnadsproffs, men för att göra mina block så lade jag ner en hel del arbete och slängde en del innan jag var nöjd.

När det dessutom var första gången jag var med och swappade så tar det bort lusten att vara med igen.

Nästa swap kanske man ska hålla sig till EN blocktyp så får man iaf tillbaka likadana block som man själv gjort. Dessutom kanske den som swappar kan kolla att blocken är enligt reglerna. Om inte - skicka tillbaka till den som gjort dem.
WinnieThePooh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-06, 08:00   #159
Birgitta-L Birgitta-L är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 500
Äh - nu lägger vi ner

GOD JUL
Birgitta-L är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-06, 09:07   #160
hannes hannes är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 282
Vi kan hele tiden lära af de fejl, vi laver! Også her!
Rigtig god jul til jer allesammen.
Hanne
hannes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-13, 19:31   #161
Rae Rae är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 866
Äntligen fick jag färdig två av de hexagon block som jag fick i jul swappen. Det blev två små dukar....som blir lagom för årets jul. Bilder finns i mitt album om det är någon som vill kolla.
Rae
Rae är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons