Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Mönster och mönsterkonstruktion
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-01-25, 11:12   #1
Jinxan Jinxan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2008
Inlägg: 45
Mammatröja

Hej!
Går som sagt i väntans tider, och har upptäckt att jag har bara två tröjor som går över magen. Så jag tänkte göra en mammatröja, men nu funderar jag lite.

Tyget över magen, det måste ju vara längre än det över ryggen? Och är det lite rundat nertill? Jag har nämligen inga mammatröjor att jämnföra med.
Jinxan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-25, 11:15   #2
Kaja_gbg Kaja_gbg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 300
Sy en tröjförlängare i stället. Det är en tub av tyg som du sätter under tröjan (eller över för den delen) som gör att du täcker glipan mellan din vanliga tröja och byxan. Jag köpte från

http://www.belly-band-maternity.com/

och deras var ganska tighta i modellen och höll in magen väldigt skönt. Det blev som en stödstrumpa ungefär.Men, man kan ju göra snikvarianten och använda muddväv...

//Kaja
Kaja_gbg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-25, 11:16   #3
Rutis Rutis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 433
De mammatröjor jag har haft har tex haft ett längre framstycke som är rynkat i sidan i lagom höjd för själva kulan. De har också haft en längre rundad kant i fram ibland. Annars funkade det ganska bra å köpa extra långa t-shirtar som tex gina tricot har. Så det borde gå att bara sy en extra lång tröja, så länge den inte är för tight då.
Rutis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-25, 17:24   #4
Jinxan Jinxan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2008
Inlägg: 45
Tack för svaren

Jag får väl prova båda delarna
Dels ett magband, så dom korta tröjorna får "leva" ett tag till.
Sen får jag sy en "kopia" av en av tröjorna jag kan använda och göra lite längre, den är lite för stor hela tröjan så den borde gå ett tag till.
Jinxan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-27, 21:48   #5
MalinJohanna MalinJohanna är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 60
Själv tyckte jag, när jag var gravid, att tröjor och toppar gärna fick vara delade under bysten. Annars kändes det som allt frampå bara var något stort och runt, gränsen mellan mage och bröst kändes bra att framhäva. Iofs hade jag oftast långa ärmlösa toppar (JC, håller hur många tvättar som helst) under mina vanliga tröjor och tshirts.
MalinJohanna är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons