Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-11-27, 13:31   #16
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Hahaha, så ni menar alltså att ni broderar på själva toapapperet för att sen torka sig i baken med det?! (och förstår inte riktigt hur man kan brodera eftersom hmm, toapapperet är så svag! vattenlösligt går bort efterom papperet själv är lösligt, och hmm riv, nej då ryker papperet också, hmm klippa bort försiktigt? hahahaha!)

Där kan man snacka om onödigt! Men visst, alla har sin syn på vad som är onödigt.

Jag är nybörjare inom maskinbrodyr och bråkar fortfarande med större motiv (och undrar om det är jag som stygnsatt fel, har bara testat mina egna brodyrer).
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-27, 14:04   #17
christel christel är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 299
Talking

Har ingen egen toarulle men skulle jag göra en så skulle den förstås stå framme sm lite extra prydnad !! Inte användas ....
Vilket forum ... toarullens vara eller icke vara
christel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-27, 15:30   #18
annan65 annan65 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2007
Inlägg: 169
Jag håller fullständigt med dej, Christel!! Är detta verkligen värt att skriva om? Varför inte använda denna tid till att försöka göra något kreativt istället för att klaga på det som andra gjort?! Låt var och en göra det de vill, oavsett om andra tycker det är dagispyssel!! Jag tycker personligen det är jättekul att få ta del av vad ni andra gör. Tyvärr har jag inte själv lagt upp några bilder av det jag gjort och nu vet jag inte om jag ska göra det heller... Det som jag tycker är fint och har lagt ner tid och möda på, kanske sågas totalt av någon som anser sej veta bättre... Får fundera ett tag till innan jag lägger ut bilder. JAG är i alla fall tacksam för alla roliga tips och ideer som ni andra lägger ut

Tack för ordet!!
annan65 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-27, 16:13   #19
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Ta det lätt själv. Vi alla gör våra grejer. Det finns folk som undrar varför jag som är vuxen har leksaker och dockor, men det skiter jag totalt i.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-27, 16:22   #20
ikamymlan ikamymlan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2006
Inlägg: 77
Citat:
annan65 skrev:
Jag håller fullständigt med dej, Christel!! Är detta verkligen värt att skriva om? Varför inte använda denna tid till att försöka göra något kreativt istället för att klaga på det som andra gjort?! Låt var och en göra det de vill, oavsett om andra tycker det är dagispyssel!! Jag tycker personligen det är jättekul att få ta del av vad ni andra gör. Tyvärr har jag inte själv lagt upp några bilder av det jag gjort och nu vet jag inte om jag ska göra det heller... Det som jag tycker är fint och har lagt ner tid och möda på, kanske sågas totalt av någon som anser sej veta bättre... Får fundera ett tag till innan jag lägger ut bilder. JAG är i alla fall tacksam för alla roliga tips och ideer som ni andra lägger ut

Tack för ordet!!
Den här diskussionen började ju som en ärligt och uppriktigt ställd fråga av någon som likt mig inte förstod, och ville veta hur det hängde ihop, inte som en diskussion där man klagar på det som andra har gjort.

Jag tycker att man även på sysidan måste få diskutera den här aspekten av saken. Ibland har jag i forumen läst att vissa människor saknar konstruktiv kritik på de bilder som de lägger upp på sina alster. Det här är ju en närbesläktad sak - det är jättefint att vi är snälla mot varandra på sysidan, och det kan vi gärna fortsätta med, men det får inte bli ett tvång att enbart nicka beröm och bifall åt andra människor. Ibland måste man också få diskutera vad som kunde ha varit bättre - eller sina olika ståndpunkter.
ikamymlan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-27, 16:23   #21
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Jag tycker det är väldigt trist om vi ska börja värdera och klanka ner på olika typer av hantverk/pyssel (kalla det vad ni vill) bara för att vi kanske inte riktigt förstår det eller tycker det är "onödigt". Jag tycker till exempel inte alls om lace-skålar och skulle aldrig ställa fram en här hemma. Ändå har jag FULL förståelse för dem som gör dem! Dels är det ju förmodligen bara så himla KUL att göra, och se'n har vi ju GUD-SKE-LOV olika smak!
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-27, 16:27   #22
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Citat:
Jag tycker att man även på sysidan måste få diskutera den här aspekten av saken. Ibland har jag i forumen läst att vissa människor saknar konstruktiv kritik på de bilder som de lägger upp på sina alster. Det här är ju en närbesläktad sak - det är jättefint att vi är snälla mot varandra på sysidan, och det kan vi gärna fortsätta med, men det får inte bli ett tvång att enbart nicka beröm och bifall åt andra människor. Ibland måste man också få diskutera vad som kunde ha varit bättre - eller sina olika ståndpunkter.
Håller helt med. Och man behöver inte klanka ner/attackera personen ifråga för det, heller. Konstruktiv kritik är alltid bra.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-27, 17:20   #23
Amda_design Amda_design är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 593
Ja jag har ju då broderat toarullar

Anledning:
* En rolig och unik present som kan bli väldigt personlig
* Konstig humor
* Konsten...det är inte lätt att få det snyggt

Klart alla ska få ha sin egen smak. ALLA kan inte gilla samma saker.
Sen tar inte jag åt mig om folk tycker jag sysslar med Dagis saker. Det är ju upp till var o en vad de sysslar med på sin fritid.

Till detta om toarullen används eller inte...Det är upp till var och en det med. Jag har gett bort toarullar som står som prydnad i folks badrum medans andra har blivit använda.

/Bellatrix
Amda_design är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-27, 17:27   #24
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Jag kan väl inte påstå att jag skulle kunna tänka mig att brodera på rullen precis men jag respekterar dom som vill. Vad jag däremot kan tänka mig, när vi nu ändå är inne på ämnet, är hållare till extrarullen. Jag har en sådan högt upp på min önskelista just nu.Daleen Lubbe på stitch delight har gjort en som jag verkligen gillar.[URL=http://www.secretsof.com/content/4025/URL]
Sorry. Jag får inte länken att funka. Hoppas ni hittar den ändå.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-27, 17:36   #25
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Citat:
annan65 skrev:
... istället för att klaga på det som andra gjort?! ...
Jag ser inte att någon klagat, bara framfört olika åsikter och det är väl bara bra.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-27, 18:32   #26
annan65 annan65 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2007
Inlägg: 169
ursäkta

ursäkta mej, jag uttryckte mej visst klumpigt. Det var kanske inte direkt "klaga" jag menade, men jag tyckte det var ett tråkigt "påhopp" (nu blev nog det fel också) på en ide som jag tycker är ganska kul. Ber om ursäkt för om jag reagerade fel eller missförstod!
annan65 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-27, 21:13   #27
kulan kulan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 186
Hi hi här sitter jag och småskrattar för mig själv.....Tänk vad lite dasspapper kan ställa till med. Jag tål både kritiken och olika uppfattningar om detta och förstår mycket väl att inte alla har samma humor som jag har, men då man börjar prata om jordens resurser då blir det riktigt roligt.

Förresten nu har jag även broderat på hushållsrullar
Britt
kulan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-27, 22:04   #28
MalinJohanna MalinJohanna är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 60
Citat:
kulan skrev:
men då man börjar prata om jordens resurser då blir det riktigt roligt.

Ursäkta, men vad är så roligt, enligt dig, med att prata om jordens resurser ? Jag tycker det är roligt att nån tar det i beräkningarna i sitt eget skapande, för det borde vi alla.
MalinJohanna är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-27, 22:45   #29
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Jo det är slöseri med jordens resurser, men det är det också när man syr testbrodyrer som går åt fanders. Ja, konstigt nog, nu försvarar jag toarullarna även om jag inte förstår varför man ska göra dem, men det är nog bättre att en privatperson syr en toarulle, än om en fabrik skulle göra det i massproduktion.

Jag tror det är värre att köra bil än om man skulle sy en toarulle om man tänker på jordens resurser. Inte lika mycket olja går åt, inte lika mycket skador på miljön. Kanske? Eller kanske trådarna ställer till problem för gubbarna på avloppsrenverk... Eller kanske de börjar undra "vad är det här som är färgglatt/glittrar" när de ser det.

Ja ni ser, jag kan också prata och försvara för saker jag inte pysslar med egentligen. Inte bara sågningar o klagan från min del, kanske?
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-27, 22:48   #30
kulan kulan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 186
Herregud, jag ber om ursäkt då för att jag försökte att skämta till det lite. Det är klart att vi skall tänka på jordens resurser så därför tänker jag stänga ner min dator nu.
kulan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons