Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2005-12-03, 14:52   #31
barkle barkle är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 454
Håller till fullo med Barbro. Men kanske är det lite bråttom om du vill hänvisa till ångerveckan!? Annars är det ju bara att hänvisa till att han inte fullföljt sina åtaganden. Jag är i Uppsala en kort stund på tisdag förmiddag, behöver du hjälp av en riktig satkärring kan vi försöka ordna till det!
Barbro
barkle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-03, 16:06   #32
ankan ankan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 728
Jag tycker också försäljaren beter sig bufflig. MEN ångerveckan finns inte lägre och när den fanns gällde den inte köp i affär, utan bara vid hemförsäljning. Konsumentverket Nu finns distans- och hemförsäljningslagen och dörr- och telefonförsäljningslagen.
ankan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-03, 18:10   #33
Mirja Mirja är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 197
oavsett om du har rätt att lämna igen symaskinen eller inte ska du kräva att få göra det (det kan vara så att han inte heller har koll på vad som gäller). På så sätt tydliggör du ditt missnöje.

Du kan ringa till konsumentvägledaren i din kommun och kolla vad som gäller och vad du kan göra. Och om du inte får lämna igen maskinen ska du kräva att få fett med kompensation och sen kan du alltid skicka ett lite vykort till Plus och ge affären dagens tistel i lokaltidningen.
Mirja är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-03, 23:15   #34
shnurok shnurok är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 78
Jag är inte svenskt så mitt agerande skulle inte vara så "mild".
Eftersom han har ingen respekt till dig så ska du absolut lämna tillbaka det du köpte - eftersom han ser bara "kronor"tecken i dig - och du behöver inte berätta till honom hur du känner - för då har han chans att säga att du totalt missupfattade honom - lämna tillbaka maskinen och kräv omedelbart återbetalning och gå inte ensam ditt -ta med dig din gubbe !!!

KRAM !!!
shnurok är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-04, 09:07   #35
kajsadara kajsadara är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 7
Ojsan ursäkta, jag hade bara läst den första sidan av diskussionen. Säg till honom att många är missnöjda och varför det är så isåfall!
kajsadara är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-04, 10:08   #36
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Jag har bara skummat igenom och inte sett vilket märke det är på overlocken, men jag tycker du ska begära att få veta hur du kontaktar svenska huvudkontoret för märket. Det ska han kunna tala om för dig. Backa INTE en millimeter om han säger att han inte har den informationen till hands. Klart han har om han är auktoriserad handlare!! Då vet han att du inte är att leka med! Och dra dig för guds skull inte för att kontakta dem! Inte över telefon, men med ett välformulerat brev med mer fakta än "känslor".
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-07, 20:05   #37
ask ask är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 524
sanna, hur har det gått? har du pratat nåt mer med försäljaren?
ask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-07, 20:26   #38
deliana deliana är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 533
Jusjta! Glömde uppdatera er på hur det gick.

Jag ringde upp honom till sist (efter att inte ha hört av honom på många många dagar) och gav honom en mild utskällning och förklarade att jag är på vippen att ta mina pengar tillbaka och dra någon annanstans, och plötsligt låg bollen hos mig. När han inte var i kontroll över situationen längre så började han kräla för att få tillbaka mig som kund.

Efter att ha tänkt över saken så stannade jag kvar i utbyte mot ett extra års garanti. Så nu har jag en Bernina 700D med 6 års garanti och han dök upp så fort han kunde dagen efter vårt telefonsamtal med lånad bil och tro det eller inte, men jag är faktiskt nöjd nu. För nu fattar jag precis hur maskinen fungerar och syr så fint på den och tro det eller icke, han var oerhört trevlig när han väl kom hit.


SNipp snapp snut, så var sagan slut.

Happy ending.
deliana är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-07, 20:29   #39
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Goda nyheter! Det gjorde du bra!!!!!!
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-07, 22:02   #40
Mirja Mirja är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 197
Fan, vad bra. nu är det bara att sy loss.
Mirja är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-07, 22:38   #41
deliana deliana är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 533
Ja verkligen. har inte helt bestämt m,ig för ett första projekt ännu. Sitter och syr i en massa provbitar titt som tätt och testar mig fram med att lära mig teknikerna ordentligt. Får nog bli något enkelt till första projektet.. På så vis, om jag gör galet fel, behöver jag inte gråta.
deliana är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-08, 04:07   #42
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Va härligt att det löste sig. Ett extra år är inte helt fel.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-08, 08:38   #43
Jorild Jorild är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2004
Inlägg: 196
Se till att få nya garanti-papper!

Dessutom tycker jag att du ska skriva en recension här på sysidan under avdelningen försäljare. För om ett halvår så kommer den här tråden ligga långt ned och då är det bra med en recension som inte "försvinner" lika lätt.
Jorild är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-08, 09:00   #44
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Jag kan ju berätta vad som hände mig apråpå Jorilds inlägg:

Jag fick mig en rejäl tillsägelse av den jag köpte min husqvarna av. Personen i fråga har varit här inne och läst och kände sig uthäng. Jag har dock inte nämt varken några namn på personer eller butik så det kan vara vilken butik som helst i stockholmstrakten..

Denna person mena på att det inte var dåligservice för de försökte hela tiden göra något åt saken. Jag är av annan åsikt och nu så känns det inte kul efter tillsägelsen så jag undviker butiken, vilket känns trist. Jag hade ju trots allt strul stannat som kund.

Om nu personen kommer in igen och läser här så vill jag bara säga att jag tycker att det hela är jätte trist och att jag tycker det är tråkigt att man fortfarande inte kan erkänna att det var en dålig maskin. Nu säger ni att "maskinen har vissa begränsningar", då tycker jag man borde veta om dessa begänsningar från början.

Tycker också det är trist att behöva känna motstånd mot att gå in igen. Förutom maskinbiten så har jag uppsakattat butiken väldigt mycket.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-08, 09:11   #45
ask ask är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 524
skönt att höra att det löste sig, sanna, och att du äntligen fick hjälp med att sätta dig in i maskinen. Det är bra att börja med att testa och exprimentera så man får in vanan med maskinen.

trist att dom reagerade så, cecilia. klart att man har rätt att få lufta och uttrycka hur man upplevt olika saker, det är en av dom bra sakerna med sysidan, att vi kan dela erfarenheter och stötta varann.
ask är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons