Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-10-26, 19:34   #16
ElisabethS ElisabethS är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 877
Jag kan också bara hålla med om vad ni skriver. Det är ett kallare forum och det har varit så under en lång tid nu. Mycket längre än när moderatorn började. Det är ett råare och aggressivare tonläge och jag har inte varit någon flitig deltagare på sista tiden.

Jag tror att vi är lite bortskämda här på sysidan. Det är ingen som hållit koll på oss och det kanske är därför som det har tillåtits att ha en aggressiv och rå ton.

Andra forum har moderatorer som håller koll på inlägg, bilder, länkar och tonen i de olika forumen. Det har ju inte vi haft tidigare så för mig så är det inte så konstigt att det blir lite krusning på ytan. Men jag tycker inte att det ska behöva resultera i att medlemmar går ur.

Och till sist så ber jag ännu en gång om ursäkt om jag sårat någon med modererandet och hoppas att min ursäkt kan tas emot.

--------------

Jag har försökt återskapa mitt eget inlägg så snarligt det var innan min dator kraschade. Den blev väl helt enkelt för het Det var inte alls meningen att denna del skulle tas bort. Jag skulle bara göra ett tillägg. Som är ok om man gör det inom 15 min.

Den del som försvann är denna.

Jag undrade vad ni har för förslag hur sysidans forum ska skötas. Ska vi ha moderatorer och vad ska dom isåfall få göra.
Eller ska va vara utan. Det kan vara intressant att få höra era synpunkter.



- Ska vi få byta brodyrfiler hur vi vill?

- Kopiera och dela med oss utan urskiljning vad upphovsrättskyddet och copyrightsskyddet än säger.?

- Föra ett mycket rått och ovårdat språk med varandra i olika diskussionsinlägg?


- Lägga ut bilder på mycket olämpliga poseér där det man gjort inte blir huvudpunkten

- Skapa objekt på våra könsdelar och visa dessa bilder döpta med namn som inte är rumsrent??

Fyll gärna på med egna funderingar.
Hjälp oss istället för att stjälpa oss och försök vara vänliga mot varandra.

Senast redigerad av ElisabethS den 2008-10-27 klockan 00:40.
ElisabethS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-26, 19:42   #17
HeleneB HeleneB är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 617
Men lägg av!!!

Det är väl för 17 inte sysidans regler som vi skrivit om utan att vi inte känner igen sidan med den goa stämningen!
HeleneB är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-26, 19:50   #18
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Mitt sista inlägg i den stängda tråden, ser verkligen lite lustigt ut!

Det ser ut som om jag "citerat" mig själv? Dessutom, en av mina meningar under citatet!

Det borde väl vara "ett nytt inlägg" under mitt, och ev citera mig därifrån.
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-26, 20:06   #19
HeleneB HeleneB är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 617
Jo det ser konstigt ut nu
Kan ni som går in och gör ändringar skriva med avvikande färg, kursiv stil eller på annat sätt visa att ett inlägg blivit redigerat?
HeleneB är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-26, 20:14   #20
asa1970 asa1970 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2006
Inlägg: 349

Jag håller med er!
Det har blivit något konstigt här!
I stället för att hjälpa varandra med olika problem, så har det blivit något utav veta bäst stämning!
Olika på hopp av olika slag!
Nej! Skärpning!
Nu hjälper vi varandra istället!
Det brukar vara inspererande att läsa om medlemar som har lyckats på olika vis!
Vissa fixar firma som andra bara kan drömma om!
Andra fixar den snyggaste sockan eller vad man nu gjort!
Alla är vi olika och så ska vi vara!
Jag har problem med stavning men varför ska någon veta bättre och på peka det?
Jag är född sådan!
Kram på er!
asa1970
asa1970 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-26, 20:18   #21
gullum gullum är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 901
Elisabeth S, jag har faktiskt väntat på att någon moderator skulle svara.
Jag håller inte med dig om att tonen varit rå en längre tid. Du skriver själv att du inte varit så flitig deltagare på sista tiden. Så hur vet du att det varit råare?
Jag är inne på sysidan i princip varje dag och skriver ganska så ofta. Jag tycker inte att det har varit fritt fram att vara aggresiv och rå. Går någon över gränsen så brukar de andra medlemmarna vara snabba att ingripa.

Visst ska vi ha moderatorer men jag tycker inte att det ska vara som den senaste tiden. Ni borde hitta en medelväg och inte hoppa in i var och vartannat inlägg. Vissa av de inlägg du har redigerat har du ändrat helt så man vet inte vem som skrivit tills slut.Vare sig ni vill eller inte så är ni moderatorer en av anledningarna till att medlemmar känner sig uppgivna och sårade. DET måste ni göra något åt.

Nedan har jag citerat dig i några av de frågor du hade och svarat med fet text:


Citat:
ElisabethS skrev: Visa inlägg
- Ska vi få byta brodyrfiler hur vi vill?gullum, Det är väldigt sällan några försöker byta filer i forumet. OM de gör det privat så är det upp till dom själva

- Kopiera och dela med oss utan urskiljning vad upphovsrättskyddet och copyrightsskyddet än säger.?gullum, Se ovan

- Föra ett mycket rått och ovårdat språk med varandra i olika diskussionsinlägg?gullum, Den råa tonen har kommit när medlemmar blivit redigerade

- Lägga ut bilder på mycket olämpliga poseér där det man gjort inte blir huvudpunkten

- Skapa objekt på våra könsdelar och visa dessa bilder döpta med namn som inte är rumsrent??gullum, Där har ju inte hänt något alls. Man kan ju lägga ut vilka bilder man vill och skriva vad man vil till dom


.
Jag önskar att kritiken tas för vad den är. Det måste göras något åt att medlemmar vill avsluta sina medlemskap och känner sig sårade och påhoppade.
gullum är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-26, 20:19   #22
HeleneB HeleneB är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 617
Kan någon moderator vara snäll och ta bort mitt inlägg nr 16? Det ser konstigt ut när inlägget innan, som jag reagerade på, är borttaget

Och nu när moderator ÄNDRAT sitt inlägg ser det ju ännu konstigare ut!!
HeleneB är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-26, 20:25   #23
ElisabethS ElisabethS är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 877
Citat:
HeleneB skrev: Visa inlägg

Det är väl för 17 inte sysidans regler som vi skrivit om utan att vi inte känner igen sidan med den goa stämningen!
Och varför tror du det är så. Vad beror det på?
Det har ju varit så här under en lång tid.

Det är ett mycket hårdare ordval nu som kan såra folk.
Både som rubrik och som brödtext.

Kan det bero på att det är den jargongen som de yngre har och som vi äldre inte klarar av?
Man kan spekulera hur länge som helst utan att förstå vad det är som triggar en del personer att uppföra sig illa.

Sysidan är ju en guldgruva och det är medlemmarna som gör den till det.

Aina.
Stanna kvar. Du behövs. Du är viktig
ElisabethS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-26, 20:26   #24
Bibbi Bibbi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 1 995
Kan bara instämma i vad Anna, Gullum och Aina skriver.
Vet inte hur jag ska formulera mig.
Är bara så ledsen över allt ihop.
Vill att sysidan skall bli "goa sysidan" igen.

Läste denna tråd ville sedan visa för min man (upprörd)
Då är ett inlägg borttaget 17 punkter !!!
Därför ser Helena B:s inlägg 20:42 knepigt ut.
(vågar inte svara med citat för då kanske det blir borttaget)

/Bibbi
Bibbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-26, 20:35   #25
HeleneB HeleneB är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 617
ElisabethS: Med tanke på hur det blev med MITT inlägg så kan jag faktiskt förstå att folk blir förbannade! Kan du inte stå för vad du skriver utan måste ändra?!
Jag tycker oxå att tonen blivit hårdare och det är kanske upp till oss "gamla" att ta tillbaka den goa stämningen...
HeleneB är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-26, 20:41   #26
annan65 annan65 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2007
Inlägg: 169
Ursäkta mej lite, Elisabet S.... Jag är en ganska flitig besökare och jag tycker mej ha märkt en mycket mer negativ stämning efter att DU började lägga dej i och ändra saker och ting! Förlåt än en gång för att jag tycker........
annan65 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-26, 20:42   #27
120404 120404 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 508
Är det inte något fel när moderator ÄNDRAT sin egen inlägg

Då kanske man inte riktigt vet vad man skriver
120404 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-26, 20:47   #28
monicka monicka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 335
Kan inte låta bli igen...

Jag håller faktiskt med er som tycker det blivit annorlunda "ton" på sysidan. När jag blev medlem för ett år sen ca så var det jättekul läsa alla inlägg, få tips och idéer, inspiration och vänner, lära sig nya saker, jag fick verkligen kick-backs och sydde som attan!

Det var diskussioner på trådar, gensvar på bilder, det var jätteinspirerande med hela sysidan!

Jag vill också tillbaka till det vänliga kompisaktiga som genomsyrat sysidan, där vi hjälper och inte själper varannn! Att vi inte behöver ha lika åsikter i diskussionerna men där vi respekterar varann!

Jag tror inte att det är forumvärdarna som tagit för stort ansvar som gjort att sysidans ton blivit konstig,snarare är det kanske så att de kom in för sent?

Så det är kanske upp till oss att fortsätta envisas med att vara trevliga, hjälpsamma, duktiga så sysidan kan fortsätta/gå tillbaka till sitt ursprungliga trevliga jag?

Med en dåres envisa optimism tror jag på det bättre. Alltid. Kram på er! /M
monicka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-26, 20:54   #29
annan65 annan65 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2007
Inlägg: 169
1-0 till dej wowa!
annan65 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-26, 20:55   #30
stenbeckan stenbeckan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 1 118
Jag måste också få säga att jag tycker att detta med en annorlund stämning tog riktig fart i sammband med dels nya modurater? (eller hur man skriver det) och disskusionen om garnf.....
Reglerna som finns nu har funnits hela tiden men nu ska dom helt plötsligt följas till punkt o priscka o det känns väldigt överambisiöst att gå in o ändra o redigera så mycket som gjorts den senaste tiden. Det är väl inte hela världen om det smyger in lite stavfel då o då..
Att man flyttar olika inlägg är ju inte fel. Tex så undrade någon vilken sy maskin hon skulle köpa! Det låg i allmänt forum o skulle varit i symaskiner tycker jag..

Kan man inte göra som så istället att om det nu behöver ändras något så låt det gamla stå kvar o lägg in en ändring då kan ju alla välja att läsa vilket som dom tycker passa. Naturligtvis så kan man ju inte låta personangrepp eller påhopp stå kvar men sätt punkter då så vet alla att Där står något som in borde skrivas.
Sen kan moderatorerna? skriva till den som gjort fel innan ev stavnings ändring eller annat görs med en förklaring varför det inte var ok.. Blir mer jobb men då vet i alla fall den som skrivit att Oj det blev fel jag får kanske omformulera mig..

Kommer läsa vidare på denna tråden o ev skriva mer också. Men att skriva i olika inlägg känns inte lika angeläget längre med alla dessa disskusioner om det ena o andra..

Snälla Jag vill ha tillbaka den HJÄLPSAMMA Sysidan igen.. Inte ha den sidan där alla hackar på alla känns det som...

KRAM KRAM i höstrusket till alla som behöver det
stenbeckan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons