Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-12-08, 09:06   #46
deliana deliana är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 533
Jorild, tanken har slagit mig, men samtidigt så vet jag inte helt och hållet om det bara var tillfälligheter eller inte. Jag vill inte "förstöra" någons karriär helt och hållet om det sen dessutom visar sig att servicen i övrigt är fantastisk, så jag avaktar med det en stund. Just nu är jag glad och nöjd, han har bett stort om ursäkt och gett mig ett år till i garanti (Och ja, jag har nya garantipapper, det är inte bara muntligt överrenskommet).


Beställde tyg igårkväll till att göra mian första stapplande projekt
deliana är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-08, 09:17   #47
Jorild Jorild är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2004
Inlägg: 196
Cecilia: Jag har en känsla av att generellt är symaskinsförsäljare konstigare än andra försäljare. Det var fult att gå på dig som kund och ge dig en tillsägelse. Det verkar ju som försäljaren tog det hela personligt.

Jag förstår att ni som har haft dåliga erfarenheter av försäljare inte vill skriva en recension. Kan inte ni som har varit kontakt med och köpt en symskin av en bra symaskinsförsäljare skriva en recension, så vi andra vet var man kan få bra service.
Jorild är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-08, 09:18   #48
deliana deliana är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 533
Det var en mycket bättre idé faktiskt!
deliana är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-08, 09:23   #49
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Här i Östersund har vi en bra Husqvarna-butik, trevlig personal och alltid hjälpsam.
Aina
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-08, 09:23   #50
deliana deliana är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 533
Skriv det udner recensioner/försäljare då
deliana är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-08, 09:27   #51
Jorild Jorild är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2004
Inlägg: 196
Sanna: Avvakta du ett tag, men skriv en recension sedan när köpet verkligen är klart.

Man kan ju välja att bara skriva sånt som är benhårda fakta som t.ex. att han inte kom trots att ni hade en överenskommelse. Att han bröt er överenskommelse, var det 3 gånger? Att du upplevde hans bemötande som otrevligt (Att du upplevde hans bemötande som otrevligt är ett fakta, om han var otrevlig är väl inget faktum om du förstår vad jag menar. ). Att du som plåster på såren fick ett extra års garanti. osv. Skriver du recension på det viset, så har du inte förstört någon karriär. Då har han själv förstört sin karriär.

Fast det verkar som en kille som skulle ta en sådan recension personligt och ta illa upp. Det får man också ta med i beräkningen, när man skriver en recension.
Jorild är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-08, 09:31   #52
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Mmmm mycket personligt. Jag tycker att man ska skriva vad man tycker. Och man behöver som sagt inte namn ge de dåliga utan istället lyfta fram de som är bra.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-08, 16:32   #53
barkle barkle är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 454
Vet inte om jag håller med om att inte skriva dåliga recensioner. Jag tycker det är viktigt att vi skriver fakta som nån föreslog, vare sig det är bra eller dåligt. Varför ska vi skydda skojare?? Bör ju komma fram på sysidan så att vi inte går i samma fälla. Och som nämnts, det är ju självförsakat. Denne Zetterberg har jag utanför sysidan sen detta började hört andra inte positiva saker om. Så detta verkar inte vara en tillfällighet.
Hoppas din maskin kommer att fungera Sanna, för att behöva gå tillbaks med problem verkar inte lockande och sånt är ju också viktigt att kunna lita på. Och Cecilia att din handlare kände sig uthängd det var väl inte mer än rätt, fanns ju en orsak. Vederbörande hade tur att du inte nämnde namnet och ska då ringa och tacka i stället för att skälla.
Barbro
barkle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-08, 17:04   #54
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Fast det finns alltid två sidor på ett mynt. Den här personen tycker inte att de gett dålig service. Men jag har ju trots allt gett min version av det hela, även om jag formulerat om mig lite mot vad det stod från början, lite mindre känslor denna gång.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-10, 18:28   #55
samvatt samvatt är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 25
Hej har inte sovit tills nu,när jag läser så kan det ju ha varit så att han ringt. Du hade ju letat överallt efter honom.
Jo jag ringde o ringde,medan någon försökte få tag på mig, så var jag upptagen i telefon. samvatt som slöat länge nog nu.
samvatt är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons