Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2006-09-04, 17:59   #1
Linnea.B Linnea.B är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2005
Inlägg: 13
Tyg affärer i köpenhamn?

Hej!

Är det någon som har tips om tygaffärer i köpenhamn?
ska dit snart och vore kul att kunna shopa lite roliga tyger och sybehör! kanske är det någon som hört om en modistbehörsaffär??
Alla tipps tas emot med stor glädje!!!!

Tacksam försnabba svar!

Linnea
Linnea.B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-04, 19:26   #2
SannaS SannaS är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 30
Det finns en rolig, men inte så flashig affär vid stationen efter Huvudbanegården. Jag tror den heter Nörreport. Affären ligger mittemot ett grönsakstorg, gatan till vänster när man kommer upp ur underjorden. Den heter Tyger 2000. Man kan fynda bra där.
Hoppas du hittar!

Sanna
SannaS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-04, 19:55   #3
Adonia Adonia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 112
Min absoluta favorittygaffär är IW Hvidberg på Löngangsträde. De har ett fantastiskt sortiment av ulltyger, jag kan lätt spendera ett par timmar där.

Handler Textiler på Vingårdsträde är en trevlig liten butik, överfull med sybehör. Kolla hemsidan www.handler-textiler.dk för att få en idé om utbudet, men sortimentet i butiken är större. Jag vill minnas att de hade många sorters flor på metervara, men hur det ligger till med andra modisttillbehör har jag tyvärr inte koll på.

Sedan finns väl åtminstone ett par tre Stof2000 i centrala Köpenhamn. Inte min typ av tygaffär, men alla delar ju inte min smak.
Adonia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-04, 20:07   #4
millsing millsing är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 832
Stof2000 har väl en hemsida...?

www.stof2000.dk om jag inte minns fel...
millsing är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-03, 16:15   #5
Mariadenmark Mariadenmark är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 25
Min absolut favorit tyg forretning er
Copenhagen Textiles
Den kan være lidt svær at hitta (der er en kort på hemsidan) men den er vidunderlig!
De importerer designer tyg fran Prada, Missoni, Armani, Blumarine osv og det er ikke så dyrt...

Jeg har skrevet en oversigt (på engelsk) over tyg forretninger i centrale København, da vi havde Pattern Review Week-end i København sidste år.

Jeg skal finde den og kopiere her, om I synes..

- Maria
Mariadenmark är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-03, 16:21   #6
Mariadenmark Mariadenmark är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 25
Her er en kopi af det jeg skrev til PR-ladies da vi var i København sidste sommer:


Copenhagen:
There are so many fabric stores in central Copenhagen. Some more interesting than others. Here’s a list of some:

H. Skipper Stoffer, Gl. Mønt 19, 1117 København K
Probably the most famous fabric store in Copenhagen. This is high quality, higher priced fabric. This is where you get fabrics from Donna Karan, Versace etc. And you pay for it! They also have ecological wool and cotton jerseys about 150 - 250 kr/meter. It’s a wonderfull store, but too expensive for me.

C. City Sycenter, Rosengaarden 12-14, 1174 København K and
City Sycenter Kids, Rosengaarden 9, 1174 København K
Great store with a large selection of special and trendy fabrics. Good Quality and fair prices (100 kr/meter). This is where I’m going to search for stretch denim and sweater knits in interesting colours and textures! And great selection of fabrics for kids!

F. Handler, Vingårdstræde 19, kl tv,1070 København K
Embellishments and specility fabrics. Also specilality zippers etc. Expensive, but this is where you find the rare things. They also carry upper scale lingerie fabrics etc. Interesting small store - definitily worth a look!




G. ITA-textiles, Tordenskjoldgade 14, 1055 København K
I haven’t been to this myself, but it looks very interesting! The add says: everything in Silk, Linen, wool, cotton, cashmere, lace. I’m guessing it is expensive, but they have a very large selection. See pictures from the store here: http://www.ita-textiles.dk/butikken.htm . Opening hours are 12 to 20 on Fridays. I’m going there to have a look!

J. I.W. Hvidberg, Løngangsstræde 25, 1468 København K
Was established in 1780 (so it’s 225 years old). They have high quality fabrics and old fashioned service. I haven’t been there, but I think we should go, if not for buying then for the history of this place! Website: http://www.iwhvidberg.dk/forside.htm Opening hours: 10 - 17.30.

Stof 2000
Is a chain store with several stores in central Copenhagen. For instance: A. Frederiksborggade 24, 1360 København K (close to Nørreport station), K. Frederiksberggade 19, 1459 København K (close to town square).
Occasionally they have something interesting. I might go looking for some swim suit fabric, and also for some velour. But mostly it’s the same as Stof og Stil, but just a little more expensive. They are worth a visit, though. Just don’t buy the fleece. It’s the same price as in Stof og Stil, but not as good quality! Opening hours 9.30 - 19.

D. Stofdillen, Nørregade 36, 1165 København K (close to Nørreport Station).
This is the fabric discount store. Here you can find really cheap fabric for muslins. Everything is precut in 1.5 m pieces. They do have some nice things occasionally, but also some horrible stuff sometimes.. This is where I get fabric for yoga pants (20 kr per pair - max!). Opening hours 10 - 18.

Stofresten, Dybbølgade 68 forr, 1721 København V
The name means The Fabric remnant. I’ve never heard about it, just saw a listing in the phonebook. It’s a little outside of central Copenhagen, but within walking distance from the city square.

B. Textilhuset, Frederiksborgade 39, 1350 København K (close to Nørreport Station)
I don’t know this store, but if we go to the Stof 2000 and the Stofdillen we might as well see what this is


- Maria
Mariadenmark är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons