Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Leverantörsforum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2012-08-27, 16:22   #1
gullum gullum är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 901
Talking Janome från england

För några år sedan försökte jag beställa Janomes kombinerade coverlock maskin. Då fick jag svaret från SMD att de inte får leverera till Sverige. Då nöjde jag mig med en Pfaff coverlock 3.0. Sedan dess har jag sneglat på Janomen då den är den enda maskin som syr topcoversömmen. Här i Sverige kostar den 17 000 vilket jag tycker är för mycket. Av en slump läste jag en tråd om vilken covermaskin som är bäst. Trådskaparen beställde sin coverpro från England http://www.sewingmachine-sales.co.uk/ utan problem.
Tänkte att det kan ju inte vara sant så jag provade att beställa Janome 1200d därifrån. Till min lycka gick beställningen igenom och nu har jag den hemma.
Någon mer som lyckats beställa från England? I så fall varifrån? Kan det vara så att denna websida struntar i Janomes förbud? Kan ju tycka att man ska gynna en sån affär i så fall.
gullum är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-27, 20:16   #2
kelda kelda är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2010
Inlägg: 36
Jag med...hämtade mitt paket i lördags. Detta stället skickar inte med omkopplare så jag har inte använt den än så jag kan inte säga hur de är. För min del blev det en Janome cover pro 1000cpx och brother 1034. Nu behövs bara tid.
kelda är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-28, 07:32   #3
Kriste Kriste är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2011
Inlägg: 9
Oj, låter som man ska skynda sig att beställa, vet ni vart man kan köpa omvandlaren
Kriste är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-29, 12:52   #4
gullum gullum är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 901
Det är bara en adapter till stickkontakten som du ev. behöver. Jag bytte ut stickkontakten på den förra maskinen jag köpte från england. Inte alls svårt! Annars finns det säkert att köpa adapter på typ clas ohlson, jkell & co, teknikmagasinet m.fl.
gullum är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-29, 14:18   #5
Joppen Joppen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2012
Inlägg: 164
Citat:
kelda skrev: Visa inlägg
Jag med...hämtade mitt paket i lördags. Detta stället skickar inte med omkopplare så jag har inte använt den än så jag kan inte säga hur de är. För min del blev det en Janome cover pro 1000cpx och brother 1034. Nu behövs bara tid.
Hur fungerar det med garantier vid köp från England.
Joppen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-29, 14:54   #6
sextiosexan sextiosexan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2008
Inlägg: 832
Garantin gäller på så vis att maskinen måste skickas tillbaka till säljaren i England, oftast på kundens egen bekostnad.
sextiosexan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-29, 16:29   #7
Baltzer Baltzer är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 261
Jag är också jättenöjd med min Janome Coverpro 1000cxp som jag beställde från den sidan som omnämns!!
Baltzer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-12, 21:49   #8
rebecca_85 rebecca_85 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 3
Hej,
Det här lät ju riktigt intressant! Har letat själv efter Janome Coverpro 1000CPX och läste en annan tråd här där det stod att det var billigare att köpa ifrån England, men blev besviken när jag sedan läste att det inte gick att göra så längre.

Det jag undrar är vilka tillbehör ni köpte till, pressarfötter? Även de är ju mycket billigare ifrån England. De jag funderar på är fållguide, resårrynkningsapparat, center guide foot eller kantbandsguide? Kantbandsguiden finns ju även i två olika bredder, vilken tror ni är mest användbar?

Hoppas att någon kan hjälpa mig med detta!
rebecca_85 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-13, 12:39   #9
cab cab är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2010
Inlägg: 55
Varför gå över ån efter vatten

Min favorithandlare är alltid billig med alla maskiner inkl. Janome Cover Pro 1000 CPX

Det skiljer sig 600kr mellan hans pris och det i England.
http://www.symaskinshornet.se/index....d=15&Itemid=13

och man kan få det skickat till sig.
cab är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-14, 13:23   #10
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Vet inte om det känns som reklam eller inte.

Men åsido detta så är det ju bra att det finns svenska säljare som ligger i priser nära England. För då blir det lit enklare med garantiärenden.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-15, 18:51   #11
glader glader är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2010
Inlägg: 3
Thumbs up Bra information

Det kan inte vara mer reklam än första inlägget i denna tråd. Betydligt enklare och billigare vid problem om köpet är gjort i Sverige. Kan nog bli lönsamt om ett "måndagsexemplar" fås. Jag ser det som viktig information.
glader är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-15, 19:30   #12
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Nej det är ju sant, glömde bort första inlägget. Om reklamgrejen alltså.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-16, 15:19   #13
gullum gullum är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 901
Det första inlägget var verkligen inte avsett att vara reklam. Eftersom diskussionerna har varit många huruvida Janome har rätt att förbjuda handlarna i UK att skicka till sverige. Och jag var faktiskt inte först om att skriva om denna butik. Det är upp till var och en var de vill köpa sina maskiner och väldigt ofta tipsas det om att köpa maskin från SMD i UK eftersom det är billigt där. Förstår inte riktigt varför mitt inlägg skulle vara annorlunda än dom andra inläggen om var det finns billiga symaskiner.
gullum är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-16, 17:21   #14
ninnami ninnami är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2011
Inlägg: 384
Jag uppfattar inte det som reklam i något av inläggen i denna tråd. För att vara reklam anser jag att man måste ha ett egen intresse i det som man tipsar om, tex "jag säljer...", "i min affär kan du köpa..." eller liknade.
ninnami är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-16, 22:03   #15
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Nej glöm det jag sa, det är helt ok för mig.
Självklart tycker jag att vi kan tipsa. Rentav tycker jag att reglerna är för hårda här på sysidan på den här punkten.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons