Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tyger och tillbehör
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-07-30, 20:37   #1
jennyisaksson jennyisaksson är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2008
Inlägg: 14
Sidentrikå

Jag skulle vilja sy ett underställ till min sambo som han kan ha under mc-skinnstället och är alltså på jakt efter ett tunnt tyg som andas, är stretchigt och "halkigt" så att skinnstället blir lätt att ta av och på. Vad jag har förstått så är det många som använder underställ gjorda i siden. Men var får jag tag i ett sånt tyg? Mina lokala tygaffärer har inget sådant. Finns det kanske att beställa någonstans? Någon som vet eller har tips på annat tyg som jag kan använda?
jennyisaksson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-30, 22:11   #2
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Har för mig att Rödatråden har den typen av tyg, men jag kan inte komma på vad det heter. Du kan ringa och fråga men de har semesterstängt denna vecka.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-30, 22:17   #3
malinullberg malinullberg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2008
Inlägg: 14
Jag misstänker nästan att det inte bär sig att göra egna, det rätta tyget kan nog vara knepigt att få tag på! Kolla http://www.sidenselma.se som har underställ i silke till salu!
Hoppas att du finner en lösning!
malinullberg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-31, 06:59   #4
jennyisaksson jennyisaksson är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2008
Inlägg: 14
Tack snälla ni för era svar. Jag tror nog att Malin har rätt att det nog inte bär sig att sy egna. Har hittat färdiga plagg i siden för ca 600-700kr delen. Sedan surfade jag runt lite och såg på ett mc-forum att coolmax är väldigt bra tyg till det ändamålet. Sådana plagg kan beställas från www.louis.de för ca 20 euro plus frakt för hela setet. Coolmax går att beställa i metervara från http://www.shelby.fi för 10 euro metern men frakten ligger på 16,9 euro... (Tack, Liza för tipset.) Men, hmm, det blir nog att beställa färdiga plagg. Jag som såg min chans att få sy nåt till sambon

Senast redigerad av jennyisaksson den 2008-07-31 klockan 07:30.
jennyisaksson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-31, 13:47   #5
astu astu är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2007
Inlägg: 35
Sidentrikå och hundratals andra varianter finns hos www.simbrasiden.se
Ring deras lager i Järna och fråga - bra service och kunskap. Jag har själv köpt sedentrikå - lite glansig där.
astu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-31, 17:08   #6
jennyisaksson jennyisaksson är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2008
Inlägg: 14
Tack Anna-Stina. Ska lägga det på minnet Såg att jag skrev fel i förra inlägget. Sidenplaggen kostar ca 300 kr delen (600-700kr för ett helt set).
jennyisaksson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-06, 12:12   #7
letw83 letw83 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 190
Hm. jag skulle nog satsa på det där sidenstället. C påpekade en sak som jag inte tänkte på när jag tipsade dig om shelby. Och det är att OM det mot all förmodan skulle brännas hål på skinnstället vid en vurpa så kommer alla typer av polyestermaterial (såsom coolmax) att smälta fast vid huden och det lär inte vara så skönt...
letw83 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons