Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-08-17, 21:32   #1
Skarin Skarin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 10
Ångstation

Funderar på att köpa en ångstation! vad bör man tänka på?

Är det någon som har erfarenhet av Fair net? Fick idag ett erbjudande om att köpa ett visningsex för 2900kr modellen var Cromate.

Tacksam för svar!
/ Elisabeth
Skarin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-18, 07:20   #2
Karlastrid Karlastrid är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2007
Inlägg: 77
Jag har ett Fair Net och förstår inte hur jag har klarat mej utan detta förrut. Mycket bra ångstation
Karlastrid är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-18, 07:27   #3
JohannaSoreke JohannaSoreke är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 714
Jag vet att det finns 3 olika märken av ångstationer. Men som vanligt har jag glömt vad de heter. Dock vet jag att det bara var en av de tre som var något att ha eftersom de andra 2 inte var lika bra. På vad, undrar jag nu och gissar att det handlade om trycket!

Jag skulle oxå vilja veta vilken som rekommenderas eftersom det jag har verkar vara lite klent. Linnetyg är helt omöjligt att få slätt! Jag blir tokig på det!

Samtidigt är det ett stort problem att ångstationerna är så vansinnigt tunga! Jag orkar inte lyfta dem! (dvs själva järnet är tungt och högt)

Just det ja: Jag vill alltid kunna ställa ifrån mig järnet på bordet... visst är det så att man "måste" ställa det på "stationen"?
JohannaSoreke är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-18, 08:28   #4
Skarin Skarin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 10
Vet ej om man måste ställa ifrån sig det på "stationen" men jag ska kolla upp det!

Är det någon som har någon åsikt om priset?
Skarin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-18, 09:43   #5
barkle barkle är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 454
Nog måste det väl finnas fler än tre märken??
Jag har en Philips och det funkar super, kostade väl drygt 2000 för 3-4 år sen. Har även en superbilligt på Rusta som är värdelöst då man har bättre att jämföra med. Som vanligt gäller väl att ju dyrare desto bättre. På stykbrädorna med perforerad botten finns avställningsyta av material där man kan "hänga" fast järnet, åtminstone på den jag har.
Håller med föregående talare, fattar inte hur man klarat sig utan.
Tror det finns äldre trådar här på sysidan i ämnet.
Barbro
barkle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-18, 10:00   #6
Syofta Syofta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 714
Jag har ett jättegammalt (ca 15 år) från Philips, älskar det!
Det är ett sånt där lätt mer för hushållsbruk, man kan fylla på 11 dl destillerat vatten och sen går ångan i en slang till järnet som är lätt och behändigt.
Stationen är för sig och det finns en platta som man kan ha järnet på, den kan ställas var som helst eller ovanpå stationen.

Eftersom jag är skräddare kan jag väl det mesta om pressning , ibland behövs ett TUNGT järn och en BLÖT pressduk, men oftast inte och det är jobbigt för armarna med ett riktigt tungt järn om man inte har bra armmuskler.
Jag använder antingen ångstationen med det lätta järnet eller också tar jag fram ett gammalt tungt ickeångjärn och en rejäl presstrasa!
Syofta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-18, 11:08   #7
Jessika82 Jessika82 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2008
Inlägg: 54
jag har en fairnet som jag ska sälja. köpt på en seconhandmarknad ång funktionen fungerar inte riktigt som den ska behöver servas. kan inte garantera att den kommer att fungera efter servicen....

den finn på annons sidan kontakta mig om någon är intresserad billigt pris för den
Jessika82 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-18, 12:27   #8
biha biha är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 16
Jag hade tidigare Fair net. En månad efter att garantin gått ut sprack den "rostfria vattenbehållaren" så att vatten droppade ner på elkablarna = kortslutning.
Köpte ett Tefal Pro Express Turbo,Anti-calc med löstagbar vatttenbehållare i plast på 1,8 l, 1899:- på Ullared
Är jättenöjd med detta.
biha är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-18, 17:20   #9
Skarin Skarin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 10
Funderar fortfarande hur jag ska göra....Är det vanligt att Fair net stationerna går sönder?
Skarin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-18, 17:31   #10
myggorna myggorna är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 771
Jag fick ett Tefal när jag fyllde Dotera hade kollat runt och detta va tydligen vad dom rekomenderade. Det roliga i det hela var att vi hittade det på Gekås sen, och det var nog billigare än det dom köpt till mig Ja hur man kunnat stryka inna det förstår man inte efter det jag provat detta. Och ja jag kan ställa ifrån mig mitt på strykbordet om jag vill
Bifogade bilder
 

Senast redigerad av myggorna den 2009-08-18 klockan 17:33. Anledning: Bifogar kort
myggorna är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-18, 18:22   #11
JohannaSoreke JohannaSoreke är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 714
Ska jag bli tvungen att åka till "Ullared" iaf??!? Jag som nästan tänkt lägga upp en grupp på fejjan; "vi som vägrar åka till Ullared/Gekås" eller nåt..

Låter bra med att "ställa på bordet" eftersom jag har ett stort hemmagjort strykbord på 2x1m.
JohannaSoreke är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-18, 18:30   #12
myggorna myggorna är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 771
Men har du galler på den??? Tror man behöver det så ångan går "igenom" så att säga Det är väl trevligt med Gekås besök hi hi då kan du ju komma till mig o fika
myggorna är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-18, 18:34   #13
JohannaSoreke JohannaSoreke är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 714
Nje, jag har bordsfilt o lakan på målad plyfa... Visserligen bränner man sig på ångan men man vänjer sig! Fika låter bra! Din adress? Tänker försöka åka upp till syfestivalen i Borås, om inget hindrar mig!
JohannaSoreke är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-18, 18:54   #14
Skarin Skarin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 10
oj oj att åka till ullared blir väldigt långt.....ca 100mil!
Jag få titta runt här i v-botten, man lär knappast hitta det lika billigt. Kanske får jag satsa på fair net.
Skarin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-18, 19:12   #15
myggorna myggorna är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 771
Oj kollade priserna lite nu..... Man kanske skulle köpa ett gäng på Gekås o sälja vidare hi hi Elgiganten o Onoff ligger dom ju på 2300.... Johanna jag mailar dig
myggorna är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons