Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Maskinstickning
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-01-22, 22:15   #1
virrpanna virrpanna är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 47
Stickmaskin!?

Det jag saknar i "vagnparken" är en stickmaskin - vad bör man som nybörjare skaffa?
Jag vill ha något där jag enkelt kan skapa enkla stickade tyger som jag syr kläder av. Behöver inte vara massa hålsömsfunktioner och sådant...
Vad är rätt pris?
Och för vad?
virrpanna är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-23, 01:09   #2
Missann Missann är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2007
Inlägg: 69


Jag har inga svar på dina frågor men är också nyfiken på en stickmaskin.
Skulle vilja skapa med stickat dock tycker jag det är för jobbigt och tar för lång tid att sticka stora saker för hand...

Jag har aldrig sett en stickmaskin "in action" så jag vet egentligen inte hur den fungerar.
Men jag har en idé om hur jag skulle vilja att den fungerade!

Sååå...
...jag behöver verkligen hjälp!
Missann är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-26, 20:37   #3
Nima Nima är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2005
Inlägg: 523
Det är lätt att få se en en stickmaskin in action. Gå till www.youtube.com och sök på machine knitting. Då kommer det fram massor av filmsnuttar. På min hemsida finns också massor att läsa om man går in på faktasidorna om stickmaskin.

Det bästa när man är nybörjare är att se om det händelsevis råkar finnas en stickmaskin hos någon i ens närhet. Tala vitt och brett om att du önskar prova en stickmaskin så kan det hända att det dyker upp en från något gömställe. Allra bäst är förstås att få låna från någon som kan sticka på maskin så att man vet att man får en maskin som fungerar.
Att köpa är annars ett alternativ. Köpa nytt är jättedyrt. Att köpa begagnat mycket bättre, men det är samma sak här att det kan vara svårt att veta att man verkligen får något som fungerar.

Det är fritt fram för den som önskar att maila mig med allt ni undrar om stickmaskiner. Maila via sysidan eller till mailadressen som finns på hemsidan. Jag hjälper så gärna till och värvar fler till maskinstickning!
Nina
Nima är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-28, 19:58   #4
virrpanna virrpanna är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 47
Tackar!

Då tänker vi likadant, du och jag. Ska genast börja skaldera om hur jag brinner för maskinstickning, haha.



/anna
virrpanna är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons