Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-02-20, 13:37   #16
EmmaThePemma EmmaThePemma är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 206
Nu är jag hemkommen från mässan. Gigantisk kö till bankomaten. Men sedan gick det undan. Fort till JNY där jag köpte svart molntyg, grön och blå stjärntyg. Sedan NeaNobelle, där jag fick jättemycket hjälp och inspiration! En eloge, vad mycket man kan lära sig av att tala med rätt person! Där köpte jag Campan-interlock och två tunna blustyger. Sedan hittade jag något läckert rosa-svart tyg på en annan affär, som jag inte riktigt vet vad den hette.

Fick surt bemötande av Pfaff-representant då jag köpt min maskin i England (men den saluförs inte ens i Sverige, så vad ska de säga?). Kollade på symaskinsbord från Amitech. Lutar åt att jag kommer köpa något sånt så småningom.

Det kom inte så väldigt mycket människor vid öppnandet, men vid 12, när jag gick, kändes gångarna trånga och köerna började uppstå.
EmmaThePemma är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-20, 14:06   #17
monicka monicka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 335
Jag pratade också med en tjej på Neo-novelle, håller med om trevligheten! Köpte en tysk mönstertidning, Knip-Mode. /M
monicka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-21, 15:32   #18
SannaL SannaL är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 113
Sämsta symässan någonsin!!! Värdelöst. Jag åker inte nästa gång (har åkt fyra år i sträck och stormtrivits förut). Det fanns i stort sett bara stretch tyger eller jättedyra. Alla pärlförsöljare som hade istort sett samma sortiment och ingen scrapbooking. Dessutom aldeles för många försäljare som inte hade något med sömnad att göra.
SannaL är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-21, 15:45   #19
FannyN FannyN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2009
Inlägg: 207
Jag hade mycket trevligt. Vi åkte i snöstorm i flera timmar med buss till makens lycka..hmmm undrar vad han tror om min väninnas körförmåga, själv har jag blivit av med körkortet..hihi.

Jag köpte molntyg men vågar inte sy barnkläder men tycker man kan sy till själv i det lite me and i stuk. Sen köpte jag helt underbar velor från mgs. Ska sy leggings ala kulturtant och några tröjor!! På LG handlade jag matrial till tre trosor för 500 ojoj faktiskt men det blir nog fint.Köpte rätt mycket pärlor.

Det absolut bästa är att jag virkade en dammsugare!! Det var så roligt!! Maken och jag tittade på den hela kvällen.

Det sämsta var att jag tror jag fick fel info på husqvarna och grämer mig väldigt. På symaskinsgrottan sa de att några pressarfötter inte passar min overlock men min sömmerska väninna sa att de passade och jag mitt pucko köpte inte sen när jag läser på hqs hemsida så tror jag de hade fel. De var inte hjälpsamma heller. Jag kommer aldrig att bli klok på hq, det känns ibland som de vill undvika att sälja till varje pris.
Min kompis vill se den stora bågen, det gick inte alls för sig..på en mässa! Jag skulle köpa ett broderi men struntade i det, betalar hellre 20 procent extra än kämpar för att få handla när tre personal står och talar med varandra.

Jag hittade ett smart bord som jag ska köpa för 9500 kändes prisvärt, den kan vara mitt äktenskaps räddning... sen ska jag köpa coverpro och en grej att sätta dit så kanterna blir fina.

Och så ska jag köpa virknål och garn!!!!

Jag hade velat ha mer tyg att köpa och lite mer fynd. I min värld så säljer man inte till sina vanliga priser utan med rabatt men men. Sakande stoff och stil tex, hade velat kunnat köpa Ottobre tidningar och gamla nummer av tex Allt om handarbete, jag menar mera kort byxor haha nej men jag saknade nog lite. Se hur en korsett ser ut tex och mer underkläder...
FannyN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-22, 11:42   #20
Hello Hello är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2008
Inlägg: 92
Citat:
SannaL skrev: Visa inlägg
Sämsta symässan någonsin!!! Värdelöst. Jag åker inte nästa gång (har åkt fyra år i sträck och stormtrivits förut). Det fanns i stort sett bara stretch tyger eller jättedyra. Alla pärlförsöljare som hade istort sett samma sortiment och ingen scrapbooking. Dessutom aldeles för många försäljare som inte hade något med sömnad att göra.
Tänk så olika det kan vara! Jag tyckte det var den bästa mässan på många år och tyckte det var jätteskönt att slippa all scrapbooking som tog upp halva mässan när jag var sist...! Och åren innan dess var det kviltning som tog upp halva mässan, det var också på en lite trevligare nivå nu Men alla väskor, smycken, dammsugarpåsar och rengöringstjafs undrar jag vad de har på en syfestival att göra??
Hello är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-23, 21:16   #21
QuiltMia QuiltMia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2007
Inlägg: 19
Go'kväll!
Tänkte komma med en kommentar från "andra sidan" dvs som utställare på mässan... och min spontana kommentar är nog att efter kaoset i kista kan det bara bli bättre!!!

Älvsjömässan är ju en inarbetad mässlokal och det märktes tydligt vid in- och utflytt, en bit av Syfestivalerna som man som besökare kanske inte tänker på... men i Kista var det totalt kaos när vi skulle lasta ur och i våra släp och lastbilar.

Det finns gott om parkeringsplatser och matställen, en bankomat om man (mot förmodan) handlat för mycket och behöver fylla på i plånboken

Samtliga som jag pratade med tyckte det var bättre i Älvsjö än i Kista. Visst, det var färre utställare än sist, men jag tror att många fick nog efter sista mässan i Kista och helt enkelt inte vågade chansa. Det är ju trots allt inte gratis att hyra en monter. Jag tror dock att de kommer att komma tillbaks i höst när de får höra hur mycket bättre det var denna gång. Och... det var faktiskt publikrekord... det ruggiga vädret till trots! Det säger kanske mer om oss sygalningar än vädret i och för sig

Någon skrev att vi utställare sälkert hämtade tyger och fyllde på inför varje dag... och det kanske är så för dem som bor i närheten, men många av oss åker ju en bit och bor kvar... plus att man ju bara har en viss mängd tyg (i mitt fall)... så när det är slut så är det slut...

Men å andra sidan... de som kommer på lördagen vet ju inte vilka tyger som tagit slut och de flesta av oss utställare har ju så pass mycket med oss att det brukar gå bra ändå. Det man får göra när man sålt slut av ett tyg är att plocka upp eventuella uppsydda alster i det slutsålda tyget... för det är ju så att det som är uppsytt säljer slut först.

Nu återstår bara att få ordning i butiken igen efter att ha stora delar nerpackad i kartonger... det tar sin lilla tid. men nu behöver jag ju inte packa ner igen förrän till sommaren!!!
QuiltMia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-24, 09:15   #22
monikaw monikaw är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 351
Jag tillhör en av dem som ger denna mässa i Älvsjö tummen upp.

Visst finns det alltid utställare som man saknar och sådant som kan förbättras. Men denna mässa kändes som en syfestival och inte en hobbymässa vilket det mer och mer har gjort annars. Jag saknar tidigare modevisningar och någon kändis som visar ett enkelt mindre projekt att sy.

Men här fanns mängder med glada och trevliga utställare, gott om plats. Ingen kaos när man skulle in och inte behövde jag gå en kilometer för att bussen inte kunde stanna närmre ingången. Det är en färdigbyggd mässhall utan en massa byggarbetsställningar och annat som hör där till. Lätt att komma åt en toalett och lika lätt att hitta mat. Till min glädje så var även prylbordet med en massa sytillbehör tillbaks. Att man saknar vissa utställare på syfestivalen kan ju inte vara syfestivalen till skuld då utställare väl själva väljer om de vill åka dit och visa upp sig och det de har att erbjuda. Jag är glad över alla mina fynd och trevliga människor jag mötte samt all inspiration jag nu har fått påfyllt med.
monikaw är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons