Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-04-02, 10:49   #1
Miao Miao är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 285
Någon som har ett tips till en som är less

På precis allting, livet, städning, sömnad, stickning, svara i telefon, ha ont.

Ska livet vara tomt trist och ensamt?

Vad gör ni när ni känner så här?
Är nu 50% sjukskriven, men ser ingen ljusning.

Kram Mia
Miao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-02, 11:21   #2
beasfarmor beasfarmor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 529
Vet inte om det är en tröst, men jag känner ungefär likadant. Har ont i alla leder, orkar inte göra så mycket hemma, har ingen lust att sy, sticka eller något ditåt. Prata i telefon, ne inte det heller. Vill egentligen bara sova och vackna en vacker solig dag när jag kan gå ner till sjön på landet och drömma att det alrdig mer blir vinter!
KRAMAR!

Har ni några tips på hur man kommer ut ur denna "tristessen"!
beasfarmor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-02, 11:24   #3
Sister_in_Black Sister_in_Black är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 613
oj...

det där låt ju inge vidare, för någon av er...
kanske ett miljöombyte skulle vara uppiggande?
Sister_in_Black är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-02, 11:31   #4
Skumnorpan Skumnorpan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 274
inget kul

Med sånna perioder då är det lika bra att lägga sej och dra täckt över huvudet, kramis hoppas ni får tillbaka suget
Skumnorpan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-02, 11:51   #5
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Solen skiner, det är vår i luften. Ta en liten promenad, eller sitt ute på balkong eller altan och låt solen värma näsan lite!
Aina
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-02, 11:52   #6
Skumnorpan Skumnorpan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 274
snyft

jag har dock ingen sol här ösregnar det
Skumnorpan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-02, 12:15   #7
lottisen lottisen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 105
Less.

Tycker det ser ut som om våren är på väg....

Många drabbas av detta fenomen,just i brytningen mellan vintern o våren...
Om symtomen blir för stora rekommenderar jag er att gå till en Dr.Hjälp finnes.
Man kan bota sig själv genom att tänka positiva tankar o utsätta sig för ljus.
Ensamheten kanske är lite svårare att få bot mot...familjen runt om har ju en tendens att inte se detta.
Lyssna på musik o sjung är bra Gå på gymnastik,ex pilates,yoga är inte heller så dumt.
Hoppas ni finner bot mot detta Vårfenomen.
Kram på er alla./Lottisen.
lottisen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-02, 12:48   #8
MadWomanInBlack MadWomanInBlack är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 724
lottisens förslag på yoga och pilates är bra, man blir jättepigg av det

Ni kan ju altid pröva att laga lite nya rätter från arla eller tasteline med annorlunda ingredienser, köpa en bok som ni har längtat efter eller investera i någon riktigt lyxig choklad som man kan njuta av. Doftljus och doftoljor är avslappnande och vackert, och citronmelisste är uppiggande. Snart är det ju dags att plantera så en tur till en plantage och titta på blommorna och välja frön kanske kan vara något?

Annars kan det bero på en obalans i halterna av vitaminer och mineraler, så multivitamintabletter kan vara något att tänka på.
MadWomanInBlack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-02, 14:45   #9
ask ask är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 524
jag tror att smärtan helt enkelt suger orken ur en så att man inte hittar nåt överskott till ens roliga saker. och när man inte riktigt ser nån ljusning eller bättring så blir det jättetungt, all kraft går till att bara stå ut, från stund till stund iband.

Jag ska inte riktigt säga nåt för jag är egentligen där själv nu också, men jag har haft mycket nytta av nåt som heter bachs blomsterdroppar. Det är ett alternativt preparat mot olika tillstånd som nerstämdhet, orkeslöshet, hopplöshet osv. Här är en länk till den engelska hemsidan, annars kan ni maila mig om ni undrar mer så svarar jag så gott jag kan.

http://www.bachcentre.com/

hoppas att det ljusnar för er och att orken och lusten kommer tillbaka.
ask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-02, 14:49   #10
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Johannesört är också ett bra alternativ, det har jag själv provat. Det finns lite olika preparat som innehåller det. Det har hjälpt mig.
Aina
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-02, 22:15   #11
Tossa Tossa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2005
Inlägg: 101
När hösten faller på och allt bara blir överjävligt äter jag fiskolja. 3 gram per dag hjälper mig igenom det värsta, dessutom har det en positiv effekt på min ledvärk. Det är värt att pröva. Om inte annat så är det väl ändå inte onyttigt hoppas jag.
Tossa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-03, 11:25   #12
axyzvslut axyzvslut är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 377
Tänk en stund innan du köper hälokost preparat.Dom bara suger en massa pengar av en för overksamma preparat en del kan även vara farliga med framför allt om du äter medicin.Unna dig att gå till frisan klippt dig snyggt kanske en ny färg det brukar pigga upp nu på våren.
Ann-Christin
axyzvslut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-03, 14:02   #13
Lottaa Lottaa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 36
Miljöombyte

Jag fick en " Stroke" för 5 veckor sen och har haft det tufft kan jag lova ,,varje dag är en kamp och få kroppen o fungera igen
men i förra veckan orkade jag inte kämpa satt bara för mig själv vid symaskin o bara tyckte synd om mig själv .Så jag åkte några dagar till min dotter i Uppsala och var tillsammans med henne o barnbarnen i 5 dagar så när jag tänker efter lite så känns det som om det var vad jag behövde så mitt råd är RES bort några dagar om du kan prata med lite andra människor än du brukar .
Hoppas du kommer igen och känner lust till allt igen
Kram från Lotta
Lottaa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-03, 17:14   #14
MiaPyssel MiaPyssel är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 81
Stackars dig.Jag vet precis vad du känner.Är själv lite rädd för att äta värktabletter(har så många mediciner ändå):men så mycket tror jag mig förstå,att värk sätter sina spår.Depression är nog ganska vanligt.Själv försöker jag tvinga mig till något lustfyllt som att gå till biblioteket och låna en talbok gärna en lång spänningsroman.Så tar jag fram stickbeskrivningar och väljer ett lite pilligt mönster.Ner i fåtöjen sträck ut benen och lyssna sticka och njut.Koncentrationen ligger helt i boken och stickningen.
MiaPyssel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-03, 21:24   #15
Miao Miao är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 285
Tack för alla fina svar. Det hjälpte att bara veta att det finns människor som känner likadant eller som känner med en fast vi egentligen är totala främlingar, fast vänenr online
Idag är det lite bättre, menvärkern är skit. jag ska försöka sy lite Tilda saker imorgon så kanske det känns lite bättre. Om bara vädret blev bätrer.

Ombyte av miljö tror jag med på, vi åker till Gotland på en 5 dagars visit till våra hus där. Då ska jag kose mig som de säger i Norge. Stor kram Mia
Miao är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons