Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-09-23, 20:04   #16
Hellebelle Hellebelle är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2005
Inlägg: 350
Jag tycker det verkar skumt att det går att göra i embird om det inte går i husqvarnas program.

Sitter och läsar instruktionsboken som en galning men hittar ingenting om att splitta designs.

Jag ska ringa husqvarnabutiken på måndag och höra om det går i dom program jag har och om det kansek bara behövs en uppdatering eller nåt sånt.

Tack för all hjälp i alla fall!

-Helen
Hellebelle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-23, 20:29   #17
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Det går säkert att göra i Husqvarnas program, men jag måste säga att om man jämför de olika program jag har är det Embird som är absolut enklast just för att splitta mönster!
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-24, 13:36   #18
barkle barkle är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 454
Splitta designs kan du inte göra i varken Customizing eller digitizing, men i Stitch editor som är ett annat program.
barkle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-24, 19:14   #19
Hellebelle Hellebelle är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2005
Inlägg: 350
DYRA HUSQVARNA!

Usch jag blir så sur att det inte går att göra sånna där enkla grejer i dom två svindyra programmen man redan har köpt.

Tänkte köpa emird från början för att det var billigare men så köpte jag Husqvarnas customizing plus, digitizing plus och en kortläsare med kort begagnat i stället för att jag är så dålig på engelska så jag behövde en svensk bruksanvisning till.

Har hört mycket bra om embird, dom verkar inte försöka suga ur en vart enda öre man har i alla fall.

Men husqvarna verkar göra ett program för varje liten grej så man måste sitta där med 10 olika program som kostar runt 2000-3000 kr per program för att kunna göra dom grejer man behöver för tex att kunna sy i min size hoop båge som jag köpte till min maskin (orchidea) med ett vanligt stort mönster.

Usch jaha men är det någon som vet vad ett sådant stitch editor programm kan kosta då? Går dom att få tag på begagnade?

// Helen

Senast redigerad av Hellebelle den 2005-09-24 klockan 19:18.
Hellebelle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-27, 10:43   #20
irre4ever irre4ever är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 98
Re: DYRA HUSQVARNA!

Citat:
Hellebelle skrev:
Men husqvarna verkar göra ett program för varje liten grej så man måste sitta där med 10 olika program som kostar runt 2000-3000 kr per program för att kunna göra dom grejer man behöver för tex att kunna sy i min size hoop båge som jag köpte till min maskin (orchidea) med ett vanligt stort mönster.
[/B]
Orsaken till att Husqvarna har delat upp sitt program är ju att man ska kunna välja de delar man vill/behöver ha utan att behöva köpa hela "kitet". I början klarar man sig oftast med Customizing/3D Embr.Studio och sen kan man ju bygga på med resterande efter hand. Eller få lite rabatt om man köper allt på en gång. Förstår dig att du är besviken att du inte kan använda dina delar till det du vill. Talade du om för din handlare vad du skulle ha programmet till? I så fall är det ju dit du ska vända dig om du tycker du fått något annat än du blivit lovad. Men det är kanske inte fallet? Jag är själv nöjd med mitt Husqvarna-program och är sugen på det nya 3D.
Hälsningar Irre
irre4ever är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-27, 11:35   #21
gunnsan gunnsan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 361
Citat:
Hellebelle skrev:
3. Hur delar man upp ett mönster i bitar?
Gör man det i costumizing plus? I costumizing plus kan man välja vilken båge man tänker broder i i alla fall. Japp, jag har en orchidea och det är bågen som följer med maskinen jag har och sen har jag köpt till den som heter hoop size. Det finns inga vanliga stora bågar för min maskin va? Utan jag måste använda min hoop size? Tycker det e krångligt när man e ny på allt.

-Helen
Hej!
Jag kanske kan hjälpa dig att dela upp något mönster i bitar. Har hjälpt folk med det förut.
Hälsningar
Gunilla
gunnsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-10-01, 16:23   #22
Hellebelle Hellebelle är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2005
Inlägg: 350
svar till Irene Månsson

Hej!

Nepp, jag mins inte riktigt men jag tror inte jag talade om vad jag skulle ha programmen till. Utan jag trodde att det ingick i grundprogrammet. Så säljaren har ju inget med det här att göra.

När jag köpte bågen av en i husqvarnaburiken så lät det som att det skulle ju vara busenkelt att bara brodera ut broderier som man tex laddat ner från nätet i den bågen så jag trodde inte man behövde något extraprogram eftersom jag talat om för hene vilka programm jag köpte begagnade.

Innan jag skaffade husqvarnas programm så hade jag faktiskt tänkt skaffa embird men då jag är ortorligt dålig på engelska och jag inte kuna hitta nån info om det fanns någon instruktionsbok att ladda ner på svenska så besklöt jag mig för att köpa husqvarnas programm där man fick med en rejäl bok på svenska att bläddra i.

Som jag tolkade det efter att ha frågat några om råd här på sysidan så skulle embirds grundprogramm vara samma sak som husqvarnas grundprogram men tydligen inte nudå.

Jag var ju väldigt snurrig av all info som jag inte förstod mig på heller då jag inte kunde eller hade hört nånting om broderiprogram tidigare.
Hellebelle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-10-01, 16:36   #23
Hellebelle Hellebelle är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2005
Inlägg: 350
Thumbs up Svar till Gunilla Hultin

Hej!

Det vore verkligen jättesnällt om du ville hjälpa mig med det!

Men så kan man väl bara lösa det tillfälligt...hur ska jag göra igentligen? Sälja mina gamla husqvarnaprogram och köpa emird eller nya husqvarnas grundprogram? Och finns det som kallas slit designs med i båda dom programmen?

Troligtvis köper jag inte nya husqvarnaprogrammet eftersom jag tycker att det är för dyrt då jag bara kommer använda slit designsfunktionen som extra.

Mvh Helen
Hellebelle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-10-06, 19:07   #24
Hellebelle Hellebelle är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2005
Inlägg: 350
Svar till Gunilla...

Hej Gunilla. Delar du upp broderiet i 3 delar då? Jag märkte att jag kan inte ens spara ett broderi i den storleken som hela min size hoop-båge rymmer utan att ha delat upp broderiet först. Så då måste du hjälpa mig att förstora eller förminska det lite grann också kanske? Har du det programmet (stitch editor) som du delar dom i?

Ska jag skicka ett par broderier till din mejl?

Mvh Helen
Hellebelle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-10-06, 20:40   #25
gunnsan gunnsan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 361
Hej!
Ja, gör så. Så får jag se om det är delningsbart.

Hälsningar
Gunilla
gunnsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-10-06, 23:06   #26
Lottaa Lottaa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 36
Jag kan med ...

hej ,,Jag hjälper dig med om du vill
med att dela upp några mönster ,,jag är van jobbar nästan jämt ju med en "orchidea " och plus hoop båge ,,änvänder ochså Husqprogrammen fast jag har nya 3d programmet ,bara Maila några bilder så hoppas jag kunna hjälpa dig
Hälsn Lotta

taxen.66@bredband.net
Lottaa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-10-07, 12:42   #27
Hellebelle Hellebelle är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2005
Inlägg: 350
Exclamation Ååå tack Lotta och alla ni andra som vill hjälpa mig!!



Hej!

Jag tänkte passa på att fråga vad jag kommer att tjäna på mest. Det är så här att innan jag köpte Husqvarnas program Customizing plus och Digitizing plus med kortläsare så tänkte jag köpa Embirds grundprogram. men bestämde mig för att köpa Husqvarnas gamla program i stället för att man får med en riktig instruktionsbok på svenska med dom programmen.

Det jag vill kunna göra i mina program är först och främst att kunna läsa över broderier till mitt kort till maskinen och kunna titta på hur dom ser ut. Jag vill även rita upp bilder och scana in och sedan stygnsätta och brodera ut. Jag vill från ett broderi kunna klippa bort delar på broderiet och sätta dit delar från ett annat broderi.

Och nu det viktigaste av allt. vill jag kunna dela mina broderier så att dom går att brodera i min plus hoop-båge.

Sen tycker jag det är kul att ladda ner gratisbroderier. Har kollat mycket bland Husqvarnas broderier men där finns inte mycket jag är intresserad utav. Jag är mer intresserad av tomtar, troll, älvor, enhörningar, symboler och sånt.

Nu undrar jag finns allt det där med i nyaste husqvarna programmet 3D Emroidery Studio som jag vill kunna göra i ett program?

Nu finns det ju säker mer och mer saker man upptäcker att man vill kunna göra i ett broderiprogram som jag nyss upptäckte det där viktiga att man måste splita designs för att kunna brodera i min plus hoop-båge men om man tänker på det jag berättat att jag vil kunna göra?

Bästa hälsningar Helen
Hellebelle är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons