Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tyger och tillbehör
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2011-03-15, 08:24   #1
isaktheo81 isaktheo81 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2011
Inlägg: 10
Question Krokar/ hängen till vagnleksak

Jag är på jakt efter krokar/ hänganordning till små figurer som är tänkta att kunna hängas i barnvagnen. Köper man fabrikstillverkade leksaker är de ofta försedda med antingen triangelformade eller runda öglor i plast med en öppning, ni förstår nog vad jag menar.. Är det någon som vet vart man får tag på dessa? Eller finnas det nån annan smart lösning på problemet? Jag vill inte ha typ hängselklämmor, det ska vara ett fäste som är barnsäkert även om det hamnar i ett barns händer. Och leksaken ska alltså hängas lodrät i vagnens suflett, inte vågrätt...
isaktheo81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-15, 08:49   #2
atervo atervo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 126
Jag letade efter sådana förra året och hittade till slut en förpackning med olika hängen i leksaksaffären.
atervo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-15, 09:05   #3
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
Sy en ögla i barnvagnen och fäst en lite kabinhake eller likande. Kolla i en välsorterad järnaffär. Där bör du hitta något lämpligt.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-15, 09:10   #4
isaktheo81 isaktheo81 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2011
Inlägg: 10
Ska kolla i fler leksaksaffärer då, kan ju vara värt ett försök, tack för tipset.

Ögla & hake funkar ju att sätta dit på sin egen vagn, men jag tänkte sälja de här på en marknad och då måste jag ju ha en färdig lösning för kunden som funkar för alla vagnar. Men tack för tipset ändå..
isaktheo81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-15, 10:26   #5
Edvina Edvina är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2008
Inlägg: 385
Om inte leksaksaffären har kan du gå till en barnvagnsbutik eller butik med babytillbehör. De brukar sälja det som reservdelar. Finns det inte hemma kan de säkert beställa.

Du ska nog inte använda sådant som kan vara farligt för barnet att få in i munnen. Även om barnet som ligger i vagnen inte kan få loss krokarna så kan syskon enkelt ta bort dem.

När det gäller saker till barn är det viktigt att använda godkända produkter. Men det vet du säkert.
Edvina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-15, 11:23   #6
MillGill MillGill är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2008
Inlägg: 20
Vet inte om detta är en smart idé, men min första tanke var att man borde kunna använda sånna plastovaler med en öppning i som man hänger duschdraperi i...? Har ingen koll på barnsäkerhet och sånt i o f s, men de går inte att svälja i a f ;-)
MillGill är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-15, 14:35   #7
svirr svirr är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2009
Inlägg: 147
Det finns ju leksaker som är ringar som man kan länka ihop, liknande som duschdraperiovalerna. Sådana borde ju rimligtvis vara ofarliga för barnet, och de vi har är lite mjukare plast än dusch-ovalerna, så de är nog lättare att få dit och mindre spröda. Jag hade för mig att jag beställde de vi har från Onetex, men nu hittar jag dem inte där. Men i välsorterad leksaksaffär borde det väl finnas. Och de är förmodligen i glada färger också. :-)
svirr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-21, 08:56   #9
isaktheo81 isaktheo81 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2011
Inlägg: 10
Å, tackar tackar Cornellia! Jag som sökt på så mycket kombinationer av ord men inte just barnvagnsringar, det är lltså så det heter... Underbart!
isaktheo81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons