Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2007-08-13, 23:54   #1
Swinggirl Swinggirl är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 18
Angry Gympaväska i Allt om handarbete

Någon som har sett den där gympaväskan i camouflage, i Allt om handarbete nr 8? Jag håller på att sy den till min son, han ska få den när han fyller 7 år den 21.
Antagligen tillfällig sinnesförrvirring, men jag förstår inte riktigt hur jag ska få till dragskon! Den ska liksom vara fastsydd nertill och sedan gå genom väskan upptill och sen ner på andra sidan och sys fast där också.
Det står ungefär såhär:

"Sy från överkanten och 5,5cm ner, lämna en öppning på 1½ cm och fortsätt sy ned till 7 cm från väskans nederkant.Lämna en öppning på 1½cm igen, fortsätt sy ner och sedan nederkanten på väskan. Likadant på andra sidan.
Sedan ska man vike ner överkantens 4cm breda dragsko aviga mot aviga, sy dragskon. "


Jag fattar inte, om jag syr runt där, så syr jag ju igen hålen som dragskon ska gå igenom!

Kanske det finns någon som kan förklara bättre?
Swinggirl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-14, 00:10   #2
Swinggirl Swinggirl är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 18
Lightbulb

Äh, hur lätt var det egentligen! Helt plötsligt sa det klick och så fattade jag hur det ska vara, hur lätt som helst ju! Nog dags att gå och lägga sig nu, verkar det som
Försökte radera meddelandet, men det gick inte, gör så här istället.
Swinggirl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-14, 09:21   #3
ra77 ra77 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 50
Det är väl ofta så att när man ska förklara sitt problem för någon annan -då lossnar det. Jag vet inte hur många gånger jag har försökt få pappa (senare maken) att förstå matte och fysik problem. De har tittat konstigt på mig men det har ändå löst upp knutar i min hjärna.

Hoppas sonen blir glad för väskan.
Rebecka
ra77 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-15, 21:32   #4
Swinggirl Swinggirl är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 18
Ja, den blev färdig till slut, han fyller år på tis, han ska få den då, tror nog den blir godkänd Har lagt in en bild på den i mitt album.
Swinggirl är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons