Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2016-09-09, 19:16   #1
mohsart mohsart är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2016
Inlägg: 10
KG Symaskiner, Karlskrona

En liten varning för detta företag.
Strax före jul anmälde jag intresse för en symaskin, lite mer än så, jag sa att jag ville köpa en av deras symaskiner.
Under julledigheten kom jag över en likvärdig maskin, så när vi kom i kontakt efter julen så tackade jag nej till affären.
Ägarna blev VANSINNIGA. De krävde att jag skulle verkställa köpet och hotade med att gå till domstol.
De erbjöd en förlikning att om jag betalade dem 500:- så skulle de låta saken vara...

/Mats
mohsart är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-09, 21:43   #2
EsNadisys EsNadisys är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2012
Inlägg: 564
Hej!

Om du bara sagt " jag vill senare köpa en av era symaskiner" behöver de inte vara arga på dig, men om du sagt "lägg en av era symaskiner åt sidan åt mig" måste du köpa den symaskinen eller kontakta de i god tid och berätta att du skaffat dig en liknande.

MVH
EsNadisys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-09-10, 10:20   #3
mohsart mohsart är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2016
Inlägg: 10
Först och främst så skedde det hela mellan jul och nyår, jag tyckte att första vardagen efter helgerna var "i god tid".
Sedan skedde hela "uppgörelsen" per telefon och då bör distanshandelslagen, eller vad den heter, gälla. Dvs att kunden har rätt att returnera varan och få pengarna tillbaka utan att behöva ange orsak. Om den inte gäller i detta fallet så har kunden ändå rätt att häva ett köp utan att behöva betala mer än eventuell merkostnad som uppstått för säljaren.
Det är bra för företag att vara trevliga och artiga, men de bör också följa lagen.

/Mats
mohsart är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons