Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tyger och tillbehör
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-10-27, 12:59   #1
idamarja idamarja är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 74
mönsterpapper A4 storlek

jag är i stort behov av rutit mönsterpapper i A4 storlek, sådant man kan rita upp vävmönster/korsstygnsmönster på, har frågat i flera tyg o garnaffärer men ingen har det! vanligt rutigt A4 block har för stora rutor o milimeterblock har för små rutor, vet ju att det finns eftersom ja har haft sådant som ja fått via skolan ja gick på förr.

Nån som vet var man kan få tag på det? Nån välsortertad webbaffär som säljer sådana saker kanske?
idamarja är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-27, 13:16   #2
avslutad081031 avslutad081031 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 766
En lösning är ju att göra egna som du printar ut på datorn. Du får visserligen inte rutmönstret hela vägen ut i marginalen men med lite copy and paste går det ganska fort att göra. Eller varför inte göra en tabell med små rutor i word eller i excel? Visserligen ställer man inte storleken i mm...
avslutad081031 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-27, 14:49   #3
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
I excel kan man justera cellstorlekarna i mm?

Jag tycker om programmet Graph Paper Printer:
http://pharm.kuleuven.be/pharbio/gpaper.htm

Man kan göra egna papper, ställa in precis så de ska se ut, och skriva ut. Inte bara rutat papper utan även andra mönster, många som har med labb att göra.

Det är windowsprogram får jag tillägga, nu inser jag att många har gått över till Apple eller Linux så det vore fel av mig att räkna med att alla har Windows-datorer

EDIT:
Jag installerade precis programmet (har inte på den här datorn) och jag inser att jag kanske ska ge en liten installationsguide.
Starta installationsprogrammet.
Välj sökväg om du inte är nöjd med det som visas i rutan. Unzippa filerna.
Öppna Utforskaren, leta upp mappen du valde. Klicka på exe-filen.

Då startas programmet och det lägger in genvägar för dig så blir det lättare att starta i fortsättningen.

Jag gillar hexagon-mönstret. Så rolig att färglägga.

Senast redigerad av ichigo den 2007-10-27 klockan 14:55.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-27, 17:02   #4
aniobg02 aniobg02 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 166
Du har möjligtvis inte kvar ett tomt sådant pappar? För i så fall kan du ju alltid kopiera upp fler ex. Så brukar jag göra med en urbra vävnota som jag har fått av min gamla lärare.


Adios amiga
aniobg02 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-27, 19:24   #5
idamarja idamarja är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 74
jo alltså ja är ju såpass kvicktänkt att ja vet att man kan kopiera om ja hade haft ett tomt, men eftersom jag inte har något sådant utan mönster nerritat på så går det inte så bra,
förut när ja hade skrivare så brukade ja göra på datorn egna, men det har ja inte heller nu så det blir också lite svårt. skulle därför behöva köpa sådana, o har svårt att tro att det inte kan finnas. även om ja inte hittat det
idamarja är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-27, 20:47   #6
annemarlen annemarlen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 647
Om du nöjer dej med utskrifter i A4 med bläckstråleskrivare och med marginaler så kan jag skriva ut till dej. Rutorna jag kan göra är 1, 2 eller 5mm
Hör av dej om du är intresserad av hjälp. Kostnaden kan vi säkert komma överens om.
annemarlen är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons