Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Leverantörsforum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2011-02-04, 10:13   #16
Neoma Neoma är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2010
Inlägg: 24
Citat:
Hjartafró skrev: Visa inlägg
Håller med, det är ju hopplöst när man inte kan se hur tygerna ser ut. De borde ju åtminstone ha en vettig förstora-funktion på webbsidan.
Även jag håller med i den aspekten, för små bilder på det mesta. Och som sagt en enkel första-funktion borde inte vara så svår att få till på hemsidan.

Kanske någon som är duktig på att skriva kan ta kontakt med dem?
Neoma är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-04, 13:25   #17
Pilla Pilla är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2011
Inlägg: 4
Hej alla "Stoff & Stil tyckare". Vad härligt att katalogen berör!

Jag jobbar på Stoff & Stil och vill gärna svara och kommentera era synpunkter.

Våra modeller följer modetrenderna och det har varit mycket med kombinationer av olika mönster och färger. Jag tycker ni ska se det som en inspiration och gör någon mer enkel variant själv.

Det var någon som tyckte att den randiga fleecen inte visade hela tyget och att det var missvisande.
Tanken med de små rutorna är att visa tyget i verklig storlek för att man ska få en uppfattning om hur stort mönster/randning/blommor är.
I fallet med fleecen ser man hela plagget på sidan före i katalogen och på hemsidan när man klickar på texten som beskriver fleecen så kommer det upp en bild med ett uppsytt plagg.

Har ni frågor om vi har samma tyg i fler färger eller frågor om vad som helt så är ni sååå välkomna att ringa eller mejla oss på postorder eller fråga personalen i butiken.

Mvh Pernilla
Pilla är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-04, 14:49   #18
Gumpan58 Gumpan58 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 2 464
Ja, det är väl vackert nog att du tar Stof och Stil i försvar.

Det är ju självklart att bilderna och modellerna är avsedda för att ge insperation, eljest hade de inte funnits i katalogen, men när inte det fungerar. Då intresset falnar pga av kombinationerna, då är det något som är fel.

Jag tycker snarare att företaget skall tacksamt ta emot konstruktiv kritik. Konstruktiv kritik är det finaste du kan få för då vill någon dig väl och vill att du skall utvecklas mera och framåt.

Den konstruktiva kritiken att ta med är t ex; (läs alla inlägg så hittar du nog flera)

Att modellernas klädkombinationer inte följer modet. Som de gör nu fungerar inte. De lyfter inte fram tyget och dess användbarhet utan tvärt om. Fundera över om vi behöver ta hjälp av en stilist, designer.

Att tyglapparna, när du klickar på dem skall få en popupbild på dem i ett större format.
Gumpan58 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-04, 19:12   #19
Memmel Memmel är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2010
Inlägg: 184
Jag är ingen storsömmerska av vuxenkläder och har inte så stor erfarenhet av mönster i vuxen storlek. Däremot måste jag säga att jag tycker att Stoff och Stils mönster och deras katalog är en frisk fläkt. Är det någon gång jag blir sugen på att sy till mig själv så är det när jag bläddrar i sos-katalogen. Men smaken är ju som baken och tur är väl det.

Sedan är det väl aldrig fel att framföra sina åsikter angående katalog etc - det finns ju alltid saker som kan förbättras. Själv tycker jag att det är synd att mönstren till vuxna är storleksindelade, dvs att man bara köper en storlek. Jag skulle hellre betala lite mer och få flera storlekar i samma mönster.

Hälsn. Anette
Memmel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-04, 19:42   #20
syfantasten syfantasten är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2010
Inlägg: 878
Håller med dig om mönstrena. Det funkar för Stof 2000 så varför inte för Stof och stil
syfantasten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-04, 21:05   #21
LillaMian LillaMian är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2007
Inlägg: 386
jag tycker det var mysiga kombinationer av tyger. Blev väldigt sugen på att shoppa loss
Det negativa var väl i så fall att alla fina kombinationer redan var gjorda så man kommer få härma

jag kan hålla med om att i hemtextildelen är det lite svårt att se hur tygerna verkligen ser ut
LillaMian är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-04, 23:29   #22
Gumpan58 Gumpan58 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 2 464
Ja, det är väl gott med mångfalden och olikheterna som berikar
oss alla.

Jag tycker att det är skönt med att köpa en storlek som är färdigt utklippt. Inget extra jobb med det. Bara korrigera direkt så att de överensstämmer med mina egna mått. Ännu ett exempel på våra olikheter. Vanligtvis så är de flesta mönstren
i flera strl så det är jätteskönt att de inte är det hos Stof och Stil.

Tack vare att vi är så olika så har vi det fantastiska utbudet
som vi har, Men det ena behöver inte utsluta det andra. Vare sig det gäller mönster eller tygkombinationer eller Strl på tyglappar eller något annat. Det är enkelt löst, Ha fler alternativ så blir fler glada. Jag tror inte att vinsten sjunker så mycket om man lägger in extrabilder på nätet t ex. det tjänar de igen på ökad försäljning.
Gumpan58 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-08, 13:23   #23
Pilla Pilla är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2011
Inlägg: 4
Smile

Jag håller med att konstruktiv kritik är mycket bra. Vi har designers som sitter på vårt huvudkontor i Danmark och gör våra inköp. Kanske är det den Danska stilen som tar lite överhand ibland.

Jag vidar befordrar era synpunkter givetvis.
Pilla är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-08, 17:57   #24
Karen Karen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 111
Hå hå. Man vågar knappt skriva det här, men jag gillar både deras tyger och deras modeller. Har använt både och och med gott resultat. Mönstren är danska i stilen och motsvarar vad man hittar om man shoppar där.

Det är klart att man går på en nitlott nu och då, men tala om för mig var man inte gör det. Problemet med att sy själv, är ju just det att man inte kan prova ett färdigt plagg och hänga tillbaka det på galgen om man inte gillar det. Nu har man både betalt för materialet och gjort hela jobbet innan man upptäcker om det var klädsamt eller inte.

Själv ska jag snart dit och handla
Karen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-08, 21:07   #25
Gumpan58 Gumpan58 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 2 464
Oj, oj. Vilka missuppfattningar.

Jag gillar deras tyger, är faktiskt storkund och mönster. Men
deras kombination av tygval och mönster (modeller) tycker jag inte är bra.

Samt att bilderna på tygerna borde kunna förstoras samt uppgift
om hur stor t ex rutan, blomman, bredden på randen är borde finnas. De borde förstoras till naturlig storlek när man klickar på bilden.
Gumpan58 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-09, 08:14   #26
ms_wiz ms_wiz är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2011
Inlägg: 61
Thumbs up

Om jag fick önska något skulle det vara att man angav vikten per kvadratmeter så att man kan göra sig en föreställning om hur tjocka tygerna är.
Jag kan hålla med om att det danska modet kanske får dominera lite men man får ha fantasi och tänka ett steg längre.
Häls. Anneli
ms_wiz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-09, 08:41   #27
Gumpan58 Gumpan58 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 2 464
Lite mera tips om önskemål

Instämmer att vikt/meter vore bra om det fanns med.
Storleken på mönstret.
Hur långt det är mellan mönstret så att det är möjligt att mönsteranpassa t ex gardiner.
Beställer ofta tygprover för att vara säker på det jag köper.
Furulunds hade det på sin tid och det var jättebra.
Gumpan58 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-09, 17:32   #28
Lavendel Lavendel är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 108
Jag tycker S&S mönster är roliga att sy efter, det går lätt och snabbt med bara en storlek som redan är urklippt. Jag har gjort klänningar och tunikor i deras modeller som jag är helnöjd med.
Men det är lite si och så med storlekarna. Ibland har jag 38 och ibland 42, till och med 44, enligt S&S mönsterkonstruktörer. Därför väljer jag andra mönsterfabrikat till kläder med mer passform. Ibland är man ju en 42:a över baken och en 38 upptill. Då är det bra med mönster som har flera storlekar att rita av och kombinera. Men som sagt, det är många kläder som hade blivit osydda hemma hos mig om jag inte haft S&S färdigurklippta mönster att ta till.
Sen är det alltid svårt att köpa tyg utan att kunna se och känna. Jag tycker att S&S har en mycket ambitiös katalog jämfört med många andra. Men jag använder den som inspiration och ”pricka för”. Lyckligt nog har jag anledning att åka till Malmö då och då och då blir det oftast ett besök. Öppnar de i Göteborg blir det ännu fler...
Lavendel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-09, 19:14   #29
syfantasten syfantasten är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2010
Inlägg: 878
Jag gillar den danska stilen och jag tror om era designers som köper in tyger tog en tur på stan och kollade färgval, mönster, struktur och tyngd/ fall hos tygerna hos företag som NoaNoa, Cream, Container mfl så skulle det bli annorlunda och det skulle gå att få fram snyggare kläder och kanske tom få fler att sy till vuxna, det känns som många här på sysidan syr till barn och då kan jag tänka mig att sortimentet gör en lyckligare

Eftersom det nu ändå finns någon från SoS som läser detta kan man väl passa på att komma med lite önskemål

Jag gillar det kraftiga jeanstyget, speciellt det som är tvättat och skulle vilja ha samma kvalitet, samma finish men lite tunnare att sy lite vidare kjolar av tex, tror många som syr till barn skulle gilla det också.
Det måste väl finnas fler än jag som vill ha viscosefoder i sina kläder...
Vuxenmönstrad viskos jersey
Jag handlar i Malmö och där kan man ibland hitta enstaka udda tyger på hyllorna och på stuvbordet som normalt inte finns i sortimentet. Mer sådant och kolla gärna upp var Stoffdillen köpte sina "end bolts" från bla Bitte Kai Rand som man mot slutet gick över till att sälja metervis istället för klippta bitar. Lite back to the roots alltså...

Sen borde det väl vara dags att slänga ut rullarna längst ner de som är skyltade med div kvaliteter el. dyl och bereda plats för något roligare...
syfantasten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-01, 12:07   #30
Lintuss Lintuss är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2011
Inlägg: 17
Har ni sytt något utifrån deras mönster?
Lintuss är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons