Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Maskinstickning
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2011-04-15, 12:31   #1
Baltzer Baltzer är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 261
Vad tycker ni om Knittax??

Ser ofta annonser på Knittax stickmaskiner. Vet att de inte tillverkas längre och att det därmed kan vara ett besvär med reservdelar.

Men min fråga är; Ni som har sådana, vad tycker ni om dem? Fungerar de bra? Är de lätta att använda? Vilken tjocklek på garn kan man använda?

Skulle vara tacksam för svar på just de frågorna!!
Baltzer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-15, 13:19   #2
FannyN FannyN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2009
Inlägg: 207
Jag var på kurs förförra helgen och då var det knittaxmaskiner med. De verkade helt okej. Kursledaren sa att några fungerade bra och några sämre och att det var ett problem med reservdelar.
Jag tror man får fundera på vilken typ av maskinstickare man är.Vissa tycker om att renovera och pyssla lite och på sätt spara pengar. Och känna glädje över att ha reparerat.
Jag själv tex vill sätta igång och sticka och tycker det är mycket nog att lära mig även med hel nyservad maskin och väljer då nyare och har prövat mig fram till vilken modell som fungerar bäst för mig.
FannyN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-15, 13:29   #3
FannyN FannyN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2009
Inlägg: 207
Smile

Du har mejl!
FannyN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-15, 21:09   #4
Nima Nima är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2005
Inlägg: 523
Man kan säkert hitta Knittaxmaskiner som fungerar utmärkt, men jag har fått en hel del mejl från personer som köpt Knittax och som inte får dem att fungera bra.
Jag kan inte rekommendera att man köper en Knittax som första stickmaskin! Då behöver man ha något som fungerar och något som man kan få reservdelar till. Det finns inga reservdelar till knittax.

Om man redan har en maskin och vet vad man ger sig in på är det en helt annan sak. Och visst vill man renovera en maskin så är ju det helt ok, bara man vet vad man ger sig in på.

Det var säkert inget som helst fel på knittax när de var nya och det fanns en återförsäljare, men det är nog närmare 15 år sedan skulle jag tro.

Bara min åsikt!
Hälsningar Nina
Nima är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-16, 08:56   #5
krtek krtek är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2010
Inlägg: 347
Smile

Vet inget alls om Knittax eftersom jag skaffade mig en Passap Automatic som dock var i behov av omvårdnad innan den ville funka. Inga delar på min maskin behövdes bytas ut eller saknas. En nål var lite sne, men det gick att fixa med en tång (och jag har 3 extra nålar som medföljde). Det har varit lite frustrerade och mycket roligt att fixa den.

Däremot så har jag lärt mig att Yahoo är en bra källa till kunskap kanske dessa grupper kan ge dig mer kunskap om Knittax:
http://groups.yahoo.com/group/knittax/
http://groups.yahoo.com/group/All_Ti...nit_Mach_Club/
krtek är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-16, 10:33   #6
Baltzer Baltzer är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 261
Tack för era svar och inlägg! Det lutar nog åt en Silver reed LK-150. Nu blir det bara till att spara till den
Baltzer är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons