Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2011-10-28, 07:32   #16
nadjabb nadjabb är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2010
Inlägg: 27
Citat:
lövkillen skrev: Visa inlägg
Det har öppnats en second hand i Hjällbo. De har olika sorters tyg för 10 kr/metern. Det finns så klart mycket annat också. Öppettiderna är torsdagar 13-18 och lördagar 10-16.
hej, kan man få adressen också?
tack!
nadjabb är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-28, 12:27   #17
beasfarmor beasfarmor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 529
Det är gratis inträde även i år för alla sysidans medlemmar. Kollade när jag vär där nu!!

I övrigt är mässan som vanligt, lika mycket garn, pärlor och enligt min mening flera som inte hör dit.

Köpte lite tyger hos Tyger och Ting som har mycket fint och några knappar det var allt.
beasfarmor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-28, 12:40   #18
lövkillen lövkillen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2011
Inlägg: 231
Citat:
nadjabb skrev: Visa inlägg
hej, kan man få adressen också?
tack!
Här kommer deras adress:

http://www.hjallbosecondhand.com/Om-oss.html
lövkillen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-28, 15:23   #19
nadjabb nadjabb är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2010
Inlägg: 27
Citat:
lövkillen skrev: Visa inlägg
tackar, tackar!
nadjabb är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-28, 15:59   #20
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Åh, haha då har ju stackars sysidemedlemmen skickat biljett till mig i onödan. Men jag är ändå jättetacksam över snälla medlemmar här.

Jag var där nu och är precis hem igen, så trött jag är.

Men jag måste säga att jag blev ganska besviken. Förmodligen för att jag störde mig extra mycket på de som inte hörde hemma. Det har också avfallit ett par butiker sedan sista gången om inte fler. Och istället ett par fler stånd som inte hör hemma.

Jag anser att:
Massproducerade kläder,
städverktyg,
packverktyg,
övriga tv-shopgrejer,
mfl...
INTE hör hemma på en mässa som heter SYmässan. Och jag ser att jag inte är ensam om att tänka så, jag ser att de stånden för det mesta står tomt på folk.

Färdigsydda kläder hör inte hemma alls tycker jag. Undantag kan jag tänka mig för de som gör egna kläder i liten skala hantverkmässigt även om det inte intresserar mig så, men det passar åtminstone lite mer in i det "sy själv"-tanken.

Strumpor, kläder, kalsonger, byxor, vantar osv.. neeeej.
Vill man köpa billiga byxor får man åka till ullared istället!

Sedan så hade jag ju knappt pengar på mig så blev inte mkt köpt.

Jag undrar om någon har sagt till Symaskinsagenturen om de där stånden som inte hör hemma? Här på sysidan är det ganska uppenbart att vi inte tycker om sådant... Eller folk kanske köper ändå trots allt för de försäljarna återkommer år efter år?

Om jag skulle plocka bort allt som jag tycker inte hör hemma så skulle det vara ungefär hälften kvar på mässan... Och då har jag varit snäll och tillåtit icke-sömnad-hobbies. Men det är trots allt pyssel så det är ok ändå och gränserna kan flyta lite ibland. (tänker på pappershobby, pärlor decoupage osv)

Ja, som sagt, om jag måste betala för inträdet så skulle jag aldrig gå dit! Istället så skulle jag besöka de individuella butikerna som finns här i Göteborg och också köpa online för övrigt som ändå är billigare.

Självklart beror mycket på mitt humör också, men jag tycker ändå att det var lite väl dåligt.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-28, 16:06   #21
beasfarmor beasfarmor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 529
Citat:
ichigo skrev: Visa inlägg
Åh, haha då har ju stackars sysidemedlemmen skickat biljett till mig i onödan. Men jag är ändå jättetacksam över snälla medlemmar här.

Jag var där nu och är precis hem igen, så trött jag är.

Men jag måste säga att jag blev ganska besviken. Förmodligen för att jag störde mig extra mycket på de som inte hörde hemma. Det har också avfallit ett par butiker sedan sista gången om inte fler. Och istället ett par fler stånd som inte hör hemma.

Jag anser att:
Massproducerade kläder,
städverktyg,
packverktyg,
övriga tv-shopgrejer,
mfl...
INTE hör hemma på en mässa som heter SYmässan. Och jag ser att jag inte är ensam om att tänka så, jag ser att de stånden för det mesta står tomt på folk.

Färdigsydda kläder hör inte hemma alls tycker jag. Undantag kan jag tänka mig för de som gör egna kläder i liten skala hantverkmässigt även om det inte intresserar mig så, men det passar åtminstone lite mer in i det "sy själv"-tanken.

Strumpor, kläder, kalsonger, byxor, vantar osv.. neeeej.
Vill man köpa billiga byxor får man åka till ullared istället!

Sedan så hade jag ju knappt pengar på mig så blev inte mkt köpt.

Jag undrar om någon har sagt till Symaskinsagenturen om de där stånden som inte hör hemma? Här på sysidan är det ganska uppenbart att vi inte tycker om sådant... Eller folk kanske köper ändå trots allt för de försäljarna återkommer år efter år?

Om jag skulle plocka bort allt som jag tycker inte hör hemma så skulle det vara ungefär hälften kvar på mässan... Och då har jag varit snäll och tillåtit icke-sömnad-hobbies. Men det är trots allt pyssel så det är ok ändå och gränserna kan flyta lite ibland. (tänker på pappershobby, pärlor decoupage osv)

Ja, som sagt, om jag måste betala för inträdet så skulle jag aldrig gå dit! Istället så skulle jag besöka de individuella butikerna som finns här i Göteborg och också köpa online för övrigt som ändå är billigare.

Självklart beror mycket på mitt humör också, men jag tycker ändå att det var lite väl dåligt.
Vilket härligt inlägg du skrev - tycker precis som du!

Jag tänker ta kontakt med Symasinsagenturen och säga min mening eller kanske ska vi ta och skriva ett mail gemensamt från Sysidan till företaget!!! Det är dags för ändring...
beasfarmor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-28, 16:52   #22
lövkillen lövkillen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2011
Inlägg: 231
Citat:
ichigo skrev: Visa inlägg
Åh, haha då har ju stackars sysidemedlemmen skickat biljett till mig i onödan. Men jag är ändå jättetacksam över snälla medlemmar här.

Jag var där nu och är precis hem igen, så trött jag är.

Men jag måste säga att jag blev ganska besviken. Förmodligen för att jag störde mig extra mycket på de som inte hörde hemma. Det har också avfallit ett par butiker sedan sista gången om inte fler. Och istället ett par fler stånd som inte hör hemma.

Jag anser att:
Massproducerade kläder,
städverktyg,
packverktyg,
övriga tv-shopgrejer,
mfl...
INTE hör hemma på en mässa som heter SYmässan. Och jag ser att jag inte är ensam om att tänka så, jag ser att de stånden för det mesta står tomt på folk.

Färdigsydda kläder hör inte hemma alls tycker jag. Undantag kan jag tänka mig för de som gör egna kläder i liten skala hantverkmässigt även om det inte intresserar mig så, men det passar åtminstone lite mer in i det "sy själv"-tanken.

Strumpor, kläder, kalsonger, byxor, vantar osv.. neeeej.
Vill man köpa billiga byxor får man åka till ullared istället!

Sedan så hade jag ju knappt pengar på mig så blev inte mkt köpt.

Jag undrar om någon har sagt till Symaskinsagenturen om de där stånden som inte hör hemma? Här på sysidan är det ganska uppenbart att vi inte tycker om sådant... Eller folk kanske köper ändå trots allt för de försäljarna återkommer år efter år?

Om jag skulle plocka bort allt som jag tycker inte hör hemma så skulle det vara ungefär hälften kvar på mässan... Och då har jag varit snäll och tillåtit icke-sömnad-hobbies. Men det är trots allt pyssel så det är ok ändå och gränserna kan flyta lite ibland. (tänker på pappershobby, pärlor decoupage osv)

Ja, som sagt, om jag måste betala för inträdet så skulle jag aldrig gå dit! Istället så skulle jag besöka de individuella butikerna som finns här i Göteborg och också köpa online för övrigt som ändå är billigare.

Självklart beror mycket på mitt humör också, men jag tycker ändå att det var lite väl dåligt.
Tycker detsamma!
lövkillen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-28, 16:58   #23
Thessan80 Thessan80 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2011
Inlägg: 1
Hej!

Jag vart också lite nyfiken på mässan på Kviberg i helgen. Hur gör man för att komma in gratis, ni som vet (nu när jag ändå blivit medlem så att säga). Ska i och för sig på Syfestival-mässan nästa helg i Stockholm, men om jag ändå går in gratis på Kviberg så kan det bli en skön dagsaktivitet för morgondagen när jag ändå inte har något annat för mig..
Thessan80 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-28, 19:07   #24
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
På Din Sida hittar du medlemsnumret. Det brukar vara det som behövs när man ska gå in på det. Du kan ju skriva ut sidan och visa.

Förresten, jag är glad(?) över att jag inte är ensam om att tycka såhär om de säljare som inte hör hemma.. Faktiskt, genom åren, har jag inte någonsin sett någon här tycka om dessa försäljare.. Här på sysidan alltså. Alltid det motsatta.

Om anledningen är att de vill fylla ut ytan då tycker jag att de ska hyra mindre och billigare lokal och skippa dessa försäljare.

Eller så är de "kompis" med dem så de vill inte stöta sig med dem...
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-29, 09:12   #25
Tygtokig Tygtokig är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 110
Hej!
Ni som varit på mässan, jag måste fråga om MG tyger och E-slöjd är med i år? Såg inte dessa på utställarlistan på hemsidan och om inte de är med orkar jag nog inte besöka mässan i år. Tycker precis som ni andra att det är mycket som inte hör hemma där, speciellt alla städ/Tv-shop-prylar.
Tygtokig är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-29, 10:51   #26
killen killen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 36
E-slöjd står ihop med Modesäljarna. MG-Tyger har jag hört inte kommer att åka på mässor längre utan enbart sälja via webshop.
killen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-29, 11:34   #27
Tygtokig Tygtokig är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 110
Citat:
killen skrev: Visa inlägg
E-slöjd står ihop med Modesäljarna. MG-Tyger har jag hört inte kommer att åka på mässor längre utan enbart sälja via webshop.
Ok, tack för svar! Vad synd med MG tyger, tycker det är en helt annan sak att kunna klämma och känna på tygerna, så helst köper jag inte tyg via nätet...
Tygtokig är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-29, 11:59   #28
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Det stämmer, MG-styger fanns inte med.
E-slöjd har en liten sektion tillsammans med sybehörssäljaren.

Sedan en sak till som jag tycker är "dåligt" med symässan är att det har ganska tantigt utbud. Inte allt förstås men en del.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-29, 12:33   #29
beasfarmor beasfarmor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 529
Citat:
ichigo skrev: Visa inlägg
Det stämmer, MG-styger fanns inte med.
E-slöjd har en liten sektion tillsammans med sybehörssäljaren.

Sedan en sak till som jag tycker är "dåligt" med symässan är att det har ganska tantigt utbud. Inte allt förstås men en del.
Även här Ichigo, håller jag med dig. Även om jag själv är tant! Tänkte på tygerna som finns för klädsömnad. Jisses, inte ett enda jag vill ha, bara mörka och fult mönstrade, inte heller scarfsar virkade/stickade i diverse garn. Lapphäxorna har en viss ålder, men dom gillar jag - deras kunskap är enorm, likaså Kubernas. Publiken igår bestod av just Tanter Ja, ja det är kanske vi som har tid:::
beasfarmor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-29, 14:22   #30
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Haha

Ja, jag tyckte t.ex. att den som försöker sälja tröjor som ser ut som rött hus på nån skärgård eller liknande... Tröjorna är total tant om man säger det så.

De filtade grejerna är också "tant".

Ja, saker som dessa gör att mässan blir tråkig för mig. Men jag försöker tänka på att det inte bara är jag som går dit utan en hel massa lediga tanter.

Men jag tänkte att om det funnits fler unga utställare så kan det göra så att deras kunder åtminstone kommer och sänker medelåldern lite.

Men nu när jag tänker efter så har det funnits unga tjejer som ställt ut men de brukar aldrig återkomma efter en gång. Synd.

Jag har varit medlem hos lapphexorna en gång i tiden (ca 1997 eller något ditåt). Lärde mig lite tekniker och så lärde lapptäckssömnaden vikten av att vara noga och det har följt mig till docksömnaden som kräver ännu mer noggrannhet.

Men jag tycker fortfarande att lapptäcksbutiker (de på mässan) har tantigt utbud av tyger. Men det är inte konstigt, försäljarna är alltid tanter (och gubbar)

Jag tycker att Stoff&stil tog med fel produkter dit också. Tror inte de sålde spec mkt heller.

Jag går ju alltid när det är gratis men det är en trött tantig mässa, ja!

Jag är 33 år så jag är definitvt tant för en del.

Kanske kan vi skriva här vad vi skulle önska få se på mässan? Det blir väl inte uppfyllt men om vi får fritt önska..

Min lista:

Tyger från Japan med retromotiv

Lapptäckstyger som ser ut som vintagetyger

Vintagetyger! ;D En hel massa av dem!!! Saknar alltid det.

Smala *delikata* spetsar... och liknande.. typ 5 mm breda eller 1 cm... som är delikata gjord med tunn tråd o så. olika färger.

Sybehör för precisionsömnad.. Typ smala pincetter, syl, peang, osv.. supertunna silkesnålar... Supertunna och vassa synålar...

Udda roliga pressarfötter o grejer till symaskiner som är generiska (inte märkesbundet) och skitbilligt.

Nämnde jag vintagetyger?
Inte bara stormönstrade vintagetyger utan allt... smått mönstrat.. från olika tidsepoker innan 80-talet.. inte bara 70-tal....
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons