Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Mönster och mönsterkonstruktion
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-10-05, 11:52   #1
Mymichelle Mymichelle är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2007
Inlägg: 2
Mönster till åkpåse

Finns det någon här som har sytt en åkpåse till sittvagn? Som har eller vet var man kan få tag i mönster? Helt novis på sy men vill verkligen försöka
Prinsessan måste ju ha det varmt i vagnen
Tack på förhand.
Mymichelle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-05, 11:57   #2
Nefertari Nefertari är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2007
Inlägg: 532
Tror att kwiksew har mönster. Kolla in deras hemsida, sedan säljer bl.a. röda tråden deras mönster här i Sverige.

Har för mig att jag sett åkpåse där.

Annars, om du vill ha en enklare i fleece men jerseyfodrad så titta in på trollunge.com där har de färdigklippta, du väljer bara tyg.
Nefertari är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-05, 12:06   #3
Mymichelle Mymichelle är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2007
Inlägg: 2
Hittade bara för små bäbisar på röda tråden, skulle villja ha en som barnet kan ha nåt år iaf.
Typ som en sovsäck, fast med hål för sele.
Mymichelle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-05, 12:48   #4
Nefertari Nefertari är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2007
Inlägg: 532
Kolla in på trollunge.com och se om det står hur stor/ storleken på åkpåsen. Annars kan du alltid maila dit, de klipper som du vill ha det, så om påsen känns för liten så kan de säkert klippa en större till dig! (och göra hål för sele)Den åkpåsen har visserligen ärmar,men då slipper du ju klä på överdel på din bebis, som man annars behöver....

Nu ingick en åkpåse till den vagn vi har, så jag har aldrig behövt sy en. men om jag skulle det så skulle jag nog rita av den jag har. Den är inte så avancerad. Så kanske känner du någon som har en åkpåse du kan rita av?
Då kan du ju fodra den som du vill.

Vad har du för märke på din barnvagn? om du inte hittar någonting så kan jag ev. försöka hinna med att rita av min åkpåse så kan jag skicka det till dig.....Men jag har tre barn så jag kan inte
lova att det blir i helgen direkt....
Nefertari är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-05, 18:00   #5
Eva-Helene Eva-Helene är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 162
Så här gjorde jag: jag mätte vagnen hela vägen från fot- till huvudända och så bredden. Sedan lade jag till ca 20 cm på båda ledder och för bakstycket, framstyckena gjorde jag ca 20 cm kortare. Jag sydde fast en dragkedja i framstyckena, den fick gå nästan hela vägen ned. Som yttertyg hade jag manchester och fodrade med teddy-tyg. Den funkade alldeles utmärkt till alla mina 4 barn tills dom hade vuxit ur vagnen.Tänk på att inte sy sidsömmarna ända upp, lämna ca 12-15 cm. Lycka till!
Eva-Helene är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-05, 18:11   #6
Annika74 Annika74 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 271
Skulle jag sytt en hade jag nog funderat över att fodra den med ex Thinsulate eller nåt liknande vindtätt material, så minimerar man ju frysrisken.
Eller är jag helt fel ute?
Annika74 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-05, 20:53   #7
Honeypie Honeypie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2007
Inlägg: 21
Jeg målte også vognen og lagde mitt eget mønster. Sydde posen i 2 deler: En underdel, som passet vognens form perfekt og med hull til selene + en overdel/lokk. Satte i en glidelås (dragkedja) som gikk langs begge sider og bunnen av "lokket". Jeg brukte en delbar glidelås, slik at lokket kan tas av når det er varmt eller man kommer inn i en butikk feks.

Jeg brukte jeanstyg på utsiden og fleece innvendig. Vet mange som har sydd med en dyne (täcke) som fôr for å få den tykkere og varmere. IKEA har billige dyner man kan bruke.
Honeypie är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons