Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-03-14, 22:00   #1
Addes Addes är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 647
Question Janome Overlocker 9102D Grade - Bra / Dålig?

Jag skulle beställa en overlock...

Är det bra o enkelt?

Jag vill veta om ni haft problem med den maskinen?

o berätta mer oxå!

Jag skulle använda av mig trikåtyg o så, typ linne, tröjor, t-shirts, justeringar

Tack!

PS: Länken
HÄR
Addes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-15, 22:44   #2
Addes Addes är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 647
Snääällaa...

Nån som inte kan svara på den frågan... uhmm..

Jag skulle beställa en där samt en janome easy jeans också, på MÅNDAG!
Addes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-16, 08:16   #3
Ankungen Ankungen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2003
Inlägg: 288
Vad jag vet så finns inte den modellen i Sverige och då är det få som kan lämna omdöme om den. Kanske en förklaring till varför du inte får några svar. Har du kollat på www.patternreview.com om den finns där i deras omdömesdatabas?
Ankungen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-16, 09:11   #4
Addes Addes är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 647
Väldig bra sida!

Hej Annika!

Jag blir jätteglad för du gav en nice tips.

Tack!
Addes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-16, 09:33   #5
Addes Addes är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 647
INFO om DENNA MASKIN

OBS! JAG ÖVERSATT MED DETTA HJÄLP AV SYSTRANS-PROGRAM SÅ DET BLIR LITE KONSTIGT PÅ SVENSKA.
JAG KOPIERAR DE TEXTERNA PÅ http://sewing.patternreview.com/

I Fördel:
denna är min tredje janomeprodukt, som jag har köpt, och för I förälskelse precis det
jag hade en phaffserger många många månader sedan, och denna är mycket som är bättre, är lindra av dragning bra, stichesna, och godan och jag har haft inga problem med den, även om min 2 katter den för mig som jag hade inga problem att trä om den för att bilda stratch, dem drog av kottarna av tråd

Jag ska något att säga, om du önskar att starta ut med ett trevligt, all-in-one mekaniskt bearbetar med maskin för en goda värderar, och är den extra foten för raddor, denna är det.

II Fördel:
Jag älskar det kvalitets- av syr, och lindra av att koppla till den rullande fållen. Jag har gjort något rent slutet, jeans, projekterar tons av ullbeklädnaden, etc.…, och bearbeta med maskin behandlade allt som jag kastade på den.
Det plast- verkar för att begränsas till precis casingen och knopparna, och alla av mekaniska delar är belägger med metall.
Jag gillar egentligen hur spänningen är utsläppt, när jag lyfter upp presserfoten. Detta gör att dra till och med den nya tråden ett plötsligt. Presserfoten lyfter upp nog för att få åtminstone 6 lagrar av ullbeklädnaden under den.

Att göra en rullande fåll är gör allt som jag gör, flipen per koppla och en obetydlig ändring till en spänningsinställning.

Om du inte får trådarna placerade riktigt i spänningsdisketterna, ska du har besvärar, så mig förmiddagen som var försiktig om det, när jag dragar. Och när jag går från en typ av, sy till another, I-uppsättningen spänningen till nolla och till inställningen för sy på räcka därefter. Denna är den möjliga metoden i handboken.
Bearbeta med maskin tar visare i det standarda visarsystemet, 15x1, men de måste vara elasticitetsvisarna (akaen ”SP” - dessa har en special scarfdesign). Jag använder SP 15x1-11, och organ för SP 15x1-14 brännmärker visare. Jag kan också använda dessa i min symaskin.
De ENDA besvärar att jag har haft, när genom att använda detta bearbetar med maskin har direkt förbundits till krånglar med det stora del- mellan stolen och bekläda - panelen av bearbeta med maskin! (mellanläggsdumbommen grinar här),
Jag har inte funnit det för att vara hård att draga alls, utan här igen RTFM - följ försiktigt anvisningarna i handboken och spendera någon tid som håller ögonen på videoen.

Jag gillar för att använda en tandtrådthreader för att draga alla loopers, därför att precis den gör att få tråden till och med spela golfboll i hål så lätt.

Det gör staget som även för fullt sätts, men jag skulle föreställer att en tyngre serger skulle är även stadigare. Den har varit fin för mig, som jag kan rusa serge along på bästa rusar utan några problem.

Avslutning:

Om du söker efter ett fast, är grundläggande serger, som kan göra ömt ställe rullande fåll på ett budget- pris detta, en store långt som går. Det finns något som är tillgängligt från reputable återförsäljare på Ebay och på det netto för under $200. Några blir renoverinda, och några är nya. (Bryta var nytt).
Om jag var i marknadsföra för en av dessa rätten nu, skulle jag får den från Kens sömnad & dammsuger centrerar. De har regualrwebsite och ett ebay lager och ett bra anseende.


Nackdel
Som med många av de Janome ägarna, är handboken ingenting att skriva hem omkring. Jag använder ”Den nya sömnaden med en Singer” bok från Singer serien för att öka handboken, och Jag som funderare fick alla baser täckte.

Jag har önskat att det finns 2 trådkapaciteter, men jag har varit kompetent att göra det tre tråd rullande fållarbetet för mig varje tid. Jag har använt den för att göra en 3 tråd rullande fåll på något mycket rent tyg och det looken som precis är stor till mig. Jag gick till den Janome återförsäljaren, och sett tråden 2 rullade fållen på en annan Janome, och jag gör inte teknik som jag ska miss det.

Senast redigerad av Addes den 2008-03-16 klockan 09:36.
Addes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-19, 10:00   #6
Addes Addes är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 647
Nej. jag betsäller inte den här maskinen

Jag upptäckte en annan som e bättre, dessutom dom ger extra pressfötter o saker...

Jag skapar en ny rubrik under diskussionen som är "Janome Overlocker 744D"
Addes är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons