Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-08-26, 19:49   #1
agnwil agnwil är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 179
HQ Platinum plus - d-card - krångel

Nu har det hänt igen! Maskinen krånglar, mitt i ett broderi kan den hoppa till fel ställe och fortsätta sy. Nålen går ofta av, både mitt i broderandet och vid trådhoppen.
I början av augusti lämnade jag in den till service. De justerade nålstången, men hittade inget annat fel. Då funkade broderandet, för det händer ju förstås inte samma fel vid varje broderi och inte heller på samma ställe..
I dag har jag broderat igen, med samma fel som förut, ungefär vid vartannat broderi. Spelar ingen roll om jag syr samma broderi flera gånger, ibland funkar det ibland inte.

Kortläsaren, d-card, betedde sig konstigt en gång förut också. Jag kunde inte läsa in broderier som fanns på kortet. Förde sedan över andra broderier och sen har kortet fungerat vid överföringen.
Försäljaren trodde kortet eller läsaren kunde ha fel och att problemen med broderierna och maskinen skulle bero på det. Kan det vara möjligt?

Har någon haft liknande problem?
För ett drygt år sedan hade jag också krångel och då byttes en del elektronik i maskinen ut. Kan det vara samma sak som börjar krångla igen nu? Det har gått ungefär lika lång tid från köpet till första krånglet som nu till nuvarande krångel.
Då vet jag att en del av er på sysidan fick era maskiner utbytta helt och hållet.

I morgon ringer jag försäljaren igen. Hoppas att någon av er kan berätta hur ni haft det med samma maskin.
agnwil är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-26, 19:56   #2
gullum gullum är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 901
Jag hade ett liknande fel med min platinum 950E. Den hoppade ca 1 cm mitt o ett broderi och fortsatte sedan som vanligt. På min var det bara vid ett och samma broderi och på samma ställe. Jag tror att det var ett fel på filen på kortet för sedan fick jag ett nytt kort och då funkade det. Detta hände inte igen och jag hade inga problem tills jag gjorde mig av med maskinen.

Kan det vara så att det blir ett fil-fel när du för över till läsaren??

Lycka till och hoppas att det löser dig
gullum är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-26, 20:03   #3
Alissa Alissa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 153
Jag hade exakt samma problem med min HQ Platinum Plus när jag köpte den 2004. Fick veta tt det var elektroniken som krånglade. Efter att haft den inlämnad en gång fick jag maskinen utbytt mot en ny HQ Quilt Designer II.
Vet att många fick sina maskiner utbytta just pga att det inte riktigt gick att åtgärda felet.
Hoppas du ska få din maskin ordentligt lagad/ alt utbytt så att du kan brodera utan problem igen.

Lycka till/ Annelie
Alissa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-26, 20:08   #4
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
provade

den maskinen i 2 dagar o det var precis så för mej oxå, samt att det inte gick o backa tillbaka till ursprungpositionen utan allt blev förskutet, hade dock bara ett kort men det var några bättre o några sämre de små funkade, men de stora sket sig allihopa...

vad jag hört e det inte helt ovanligt att den mod krånglar
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-27, 16:38   #5
agnwil agnwil är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 179
Jag ska få ett nytt d-card sa försäljaren i dag. Hoppas det funkar sen.
agnwil är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-28, 18:37   #6
agnwil agnwil är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 179
Just nu broderar jag rosor från ett HQ-kort och det går bra än så länge.
Jag hoppas mitt nya d-card funkar bra sen, för i övrigt är jag nöjd med min maskin, även om jag ibland skulle vara sugen på en Designer SE.
agnwil är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-01, 18:59   #7
agnwil agnwil är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 179
Nu har jag broderat sju olika broderier från två HQ-kort. Nålen har gått av en gång (och sånt händer ju ibland), men inget annat har krånglat så troligen ligger nog felet på mitt d-card. Jag väntar ännu på det.
agnwil är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-02, 08:43   #8
gullum gullum är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 901
Vad skönt att det går bra för dig nu. Alltid bättre att det är korten det är fel på än maskinen. Hoppas du får ett nytt d-card snart.
Lycka till
gullum är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-09, 07:45   #9
agnwil agnwil är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 179
Nu har jag fått mitt nya d-card. Jag sydde två broderier i går kväll. Det gick bra, så nu är jag glad över att kunna brodera igen.
agnwil är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-26, 18:31   #10
zorrocky zorrocky är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 78
Inga problem alls!

Skönt att det verkar ha löst sig! Själv har jag haft en sådan maskin i två år nu och är supernöjd! Har aldrig krånglat med nått, hoppas du får det så nu!
zorrocky är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-26, 18:45   #11
agnwil agnwil är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 179
Nu är jag nöjd, hoppas att maskinen fortsätter att brodera lika bra som nu.
agnwil är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons