Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-05-18, 08:26   #1
Adde Adde är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2006
Inlägg: 9
Question Yamata - fotpressare

Hej alla!

Jag är riktig noll-nybörjare på teknikiska term, så vet inte om det hette så "pressfot" eller fotpressare.

Jag har yamata som jag hittade den i kärraren, o provade så det låter bra som normalt, men saknas pressfot/fotpressare.

Vart kan jag köpa??

Jag har letat efter länker, och yamatas hemsida, men hittade inte ännu...
Adde är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-18, 08:41   #2
Adde Adde är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2006
Inlägg: 9
Talking

Pressfot.. Det var fel. Egentligt SYFOT!!
Adde är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-18, 08:49   #3
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Är det pressarfot du är ute efter?
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-18, 08:54   #4
Adde Adde är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2006
Inlägg: 9
Ja, kanske, men vet ej om det är rätt ordet.

Jag syfter på att skaffa yamatas vanliga syfot.
Jag har provat mammas husqvists fot, men det går inte. inte rätt storlek.
Adde är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-18, 09:17   #5
deliana deliana är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 533
Pressarfot som sagt.
Jag har också en yamata och jag brukar använda pressarfötter från min Singer utan problem.

Eftersom yamata är ett "skräpmärke" tror jag det är svårt att hitta delar till den men prova med en singer fot.
Det du kan göra är att skruva loss den lilla grejen man sätter fast pressarfoten i och ta med dig den till den lokala sybehörsbutiken så kan ni ju prova och se vad som passar på den, eller ännu bättre, ta med dig hela maskinen!

Senast redigerad av deliana den 2006-05-18 klockan 09:30.
deliana är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-18, 10:06   #6
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Jag skulle tro att det faktiskt inte alls är så svårt att hitta pressarfot till din maskin, om du bara gör som Deliana föreslår. Många maskiner har fötter som passar i flera maskiner. Särskilt lite enklare maskiner. man använder standradkomponenter för att hålla nere kostnaderna. Så det ska säkert gå bra att hitta!!
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-18, 10:49   #7
Adde Adde är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2006
Inlägg: 9
hej Sanna!

Förvirrad av pressfot o syfot... :P
Vad är det skillnad mellan egetnligen?
Jag gissade att det var mkt skräpmärket när jag kollade upp dom via internet så det fanns ingenstans utan från Kina som engelska texter... Det brydde jag inte om...

Men jag ska prata med försäljaren/butiken som har Singer o sen ev att lossa pressfot och visa honom/henne att fixa till. Jag vill ha bara en enkel/allmäns fot.


Citat:
deliana skrev:
Pressarfot som sagt.
Jag har också en yamata och jag brukar använda pressarfötter från min Singer utan problem.

Eftersom yamata är ett "skräpmärke" tror jag det är svårt att hitta delar till den men prova med en singer fot.
Det du kan göra är att skruva loss den lilla grejen man sätter fast pressarfoten i och ta med dig den till den lokala sybehörsbutiken så kan ni ju prova och se vad som passar på den, eller ännu bättre, ta med dig hela maskinen!
Adde är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-18, 10:54   #8
Adde Adde är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2006
Inlägg: 9
hej Sanna!

Förvirrad av pressfot o syfot... :P
Vad är det skillnad mellan egetnligen?
Jag gissade att det var mkt skräpmärket när jag kollade upp dom via internet så det fanns ingenstans utan från Kina som engelska texter... Det brydde jag inte om...

Men jag ska prata med försäljaren/butiken som har Singer o sen ev att lossa pressfot och visa honom/henne att fixa till. Jag vill ha bara en enkel/allmäns fot.


Citat:
deliana skrev:
Pressarfot som sagt.
Jag har också en yamata och jag brukar använda pressarfötter från min Singer utan problem.

Eftersom yamata är ett "skräpmärke" tror jag det är svårt att hitta delar till den men prova med en singer fot.
Det du kan göra är att skruva loss den lilla grejen man sätter fast pressarfoten i och ta med dig den till den lokala sybehörsbutiken så kan ni ju prova och se vad som passar på den, eller ännu bättre, ta med dig hela maskinen!
Adde är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-18, 10:57   #9
Adde Adde är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2006
Inlägg: 9
Jepp, jag vore nöjd om det är bara "allmäns syfot" så perfekt. Jag är ute efter bara en, inte proffiga fötter.

Citat:
Asawi skrev:
Jag skulle tro att det faktiskt inte alls är så svårt att hitta pressarfot till din maskin, om du bara gör som Deliana föreslår. Många maskiner har fötter som passar i flera maskiner. Särskilt lite enklare maskiner. man använder standradkomponenter för att hålla nere kostnaderna. Så det ska säkert gå bra att hitta!!
Adde är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-18, 10:59   #10
Adde Adde är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2006
Inlägg: 9
Jag ska gå till sybutiken på Götgatan idag, får se vad som händer...


Citat:
Adde skrev:
hej Sanna!

Förvirrad av pressfot o syfot... :P
Vad är det skillnad mellan egetnligen?
Jag gissade att det var mkt skräpmärket när jag kollade upp dom via internet så det fanns ingenstans utan från Kina som engelska texter... Det brydde jag inte om...

Men jag ska prata med försäljaren/butiken som har Singer o sen ev att lossa pressfot och visa honom/henne att fixa till. Jag vill ha bara en enkel/allmäns fot.
Adde är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-18, 11:18   #11
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Syfot och pressarfot är samma sak. Men det är mer vanligt att använda ordet pressarfot.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-18, 18:19   #12
Adde Adde är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2006
Inlägg: 9
Jag har köpt pressarfoten, funkar perfekt!

Citat:
Alvan skrev:
Syfot och pressarfot är samma sak. Men det är mer vanligt att använda ordet pressarfot.
Adde är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-22, 21:41   #13
mika_ mika_ är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2005
Inlägg: 97
Hej Anders

Vilken pressarfotsmodellpassar denna maskin?

Jag är ute efter en pressarfot för dolda blixtlås vilket yamata inte själva har enligt deras support. Tänkte om något annat märke kan passa.

/Mikaela
mika_ är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons