Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2007-08-24, 19:15   #1
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Imponerad av alla lajvkäder

Att ni lägger ner så mycket jobb på en kreation för en lajv. Nu fattar jag ju nada vad lajv är egentligen (är för gammal för det) men inte är det vardagsbruk det handlar om

Snygga är dom men inte särskilt ändamålsenbliga till vardags.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-24, 22:26   #2
Fleece_Ronja Fleece_Ronja är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 58
Personligen tycker jag det är mer än halva tjusningen med lajv, alla underbara och ovanliga kläder man kan få för sig att sy! Och praktiska för vardagsbruk, nja, kanske inte, även om några av mina kreationer är bland det mysigaste och bekvämaste jag har i klädväg!

Och när jag kikar i ditt galleri ser jag en handvävd dräkt, det är göra det! *har just avslutat 5m linväv* Vad använder du den till? *nyfiken*
Fleece_Ronja är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-25, 07:17   #3
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Karin... jag använder den inte. Det är en omöjlighet för jag formligen svettas ihjäl i den Har provat mitt i vintern också men det hjälpte inte, den är för varm.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-25, 23:32   #4
Lillith Lillith är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 1 109
För mig är utrustningen och framförallt då kläderna en väldigt stor del av lajvandet. (Lajv= levande rollspel, eller "interaktiv improvisationsteater")
Visst, bordsrollspel är ju skoj det med men det är ju inte PÅ RIKTIGT! (Ja, jag inser hur fel det låter )


En ganska skön grej med dom flesta lajv (jag lajvar normalt medeltid/fantasy och det är ju mest såna kläder som visas upp i folks gallerier) är ju att man kan använda samma kläder som man använder till SCA-events, medeltidsmarknader och liknande. I mitt fall betyder det att jag får en hel massa tillfällen att använda kläderna jag syr och då är det värt att lägga en del tid på dom.

Sen lägger man ju lite olika nivå från gång till gång, ibalnd maskinsyr man ibland handsyr man etc. Väva kan jag inte så för mig blir det normalt maskinvävt, dock.
Lillith är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-25, 23:44   #5
MadWomanInBlack MadWomanInBlack är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 724
Delfintua: Min första lajvklänning, en grön bomullsklänning inspirerad från 1300-talet (inspirerad för att det är Sophias Ateljés mönster och inget är särskilt historiskt korrekt), används ännu för den är grymt skön och lössittande på varma sommardagar
MadWomanInBlack är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons