Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Overlock / Coverlock
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-03-02, 20:17   #1
zopp zopp är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 67
Idag har jag köpt mig TVÅ maskiner!

Var på syfestivalen och provkörde de flesta. Hade tänkt mig en kombimaskin med coversöm men det blev två separata. Så smidigt att bara flytta stolen istället för att "operera" om maskinen till coversöm. Fick ett toppenbra paketpris! 8700kr för en Janome mylock 644D och en Janome coverpro.

Får dem på måndag så hoppas helgen går snabbt!
zopp är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-02, 20:28   #2
Andy Andy är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2004
Inlägg: 239
Ja, det är ju inte alltid man vill att helgen ska gå fort... Men så kul, låter som ett bra pris. Grattis!
Berätta gärna framöver vad du tycker om Coverpro. Är lite nyfiken på denna maskin.
/Andy
Andy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-02, 20:55   #3
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Grattis!
Tycker du fattade ett bra beslut! Har man plats är det absolut bra med separata maskiner!
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-02, 21:09   #4
avsl090 avsl090 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 901
Avis

blir jag!!! Hoppas att få se lite alster från de nya maskinerna snart. Vill också haaaaaaaaa!!!!!'

Kram Annette
avsl090 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-03, 20:22   #5
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
Grattis till dina nya maskiner. Jag besökte janomes monter idag jag med. När hon frågade vad jag hade för maskin och var jag köpt den så blev hon helsur att jag köpt min maskin i England och började babbla om en massa. Men jag är hur som helst supernöjd med min 644D, Det hoppas jag att även du blir.
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-22, 15:03   #6
sacira sacira är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2007
Inlägg: 207
Re: Idag har jag köpt mig TVÅ maskiner!

Citat:
anza skrev:
Var på syfestivalen och provkörde de flesta. Hade tänkt mig en kombimaskin med coversöm men det blev två separata. Så smidigt att bara flytta stolen istället för att "operera" om maskinen till coversöm. Fick ett toppenbra paketpris! 8700kr för en Janome mylock 644D och en Janome coverpro.

Får dem på måndag så hoppas helgen går snabbt!
Funderar på Janome jag med. Räcker inte det att köpa en maskin?
Jag syr i bland jättedyra tyger, även tunna tyger som inte går så bra att sy med min huskvarna. Det går långsamt och sömmen och kanterna som man själv klipper efteråt ser inte så snygga ut som när man syr med overlock som skär kanten samtidigt. Syr även tjocka tyger och i bland läder. Ska jag köpa bara ett som är jättebra (och kanske dyr). Är lite nyfiken vilka maskiner du köpt och är du nöjd ?
sacira är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-22, 15:12   #7
zopp zopp är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 67
Jag är jättenöjd!
Jag köpte som sagt två maskiner istället för en kombimaskin. Vilka ser du i mitt första inlägg. Jag är så glad att jag valde två. Hade nog inte använt coversömmen lika mycket om det hade varit en kombimaskin eftersom den måste träs om då. Jag har de bredvid varandra och den är alltid färdigträdd.

Om du vill ha coversöm så rekommenderar jag två om du har plats. är du bara ute efter overlock och flatlock så räcker en overlockmaskin. Vill du ha coverlock men använder den bara ibland så är en kombimaskin bra.
zopp är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons