Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Overlock / Coverlock
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-09-16, 09:38   #1
winterros winterros är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 97
Janome Easy jeans och my lock 644?

Hej. Är på gång att köpa en symaskin. Syr en hel del kläder och har kollat runt lite i butikerna i stockholm. En butik hade erbjudande på janome easy jeans (4995kr). Om man köpte den fick man köpa overlockmaskinen janome My lock 644 för halva priset. (sammanlagda kostnad 7490kr)

Är detta ett bra pris?
Är det bra maskiner som tål?
Är overlocken svår? Har aldrig sytt på en, men då jag syr mycket kläder så känns det väldigt intressant. kurs i båda maskinerna skulle dessutom ingå i priset.

Tacksam för svar om någon vet!

/Annika
winterros är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-16, 12:50   #2
Josie Josie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 134
Hej Annika!
Jag har ingen erfarenhet av Easy Jeans, men sett att flera lovordar den om man vill ha en rejäl enkel maskin - inget för mig som vill ha massor av mönstersömmar :-)

Jag köpte en mylock 644 från England i feb för 3800kr ungefär (tror att det finns ett helt gäng här på sysidan som gjort likadant). Jag hade knappt sytt på en overlock innan och jag tycker den är väldigt lättsam att förstå även utan kurs. Det som är svårast är väl att få trådspänningen rätt, men oftast funkar standardinställningarna.

Jag hoppas mitt svar gav något. Jag har köpt mina maskiner utan att provsy innan, men annars är ju det en standardrekommendation så att man "trivs" med maskinerna.
Josie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-16, 14:18   #3
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
Annika jag tycker att det låter som ett bra pris för de båda maskinerna. Att det sedan ingår en kurs i maskinerna är även det ett stort +
Jag är mycket nöjd med min mylock 644D och har sett många som lovordat Easy Jeans maskinen även Råd & Rön. Men om du ändå känner dig osäker så be att få provköra maskinerna innan du slår till.
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons