Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-01-21, 18:51   #1
christel christel är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 299
aceonline varning

Jag blev uppringd av en försäljare från företaget aceonline ,han berättade hur bra hjälp jag skulle få med hemsida webbhotel support m.m. Tvekade men lät mig skriva på en beställning med muntligt löfte om att jag kunde säga upp beställningen inom 90 dagar .Därför skrev jag på i god tro och jag skulle aldrig skrivit på om jag visste att jag inte kunde bryta beställningen på ett år . Som konsument har man massor av rättigheter med i detta fall är jag enskild firma och då gäller inget , får inte bryta kontraktet.Det värsta är väl hur jag blev bemött när jag ringde upp ifrågasatte kontraktet.Blev kallad dum och senare slängde han även på luren i mitt öra . Hur behandlar men en kund ? Nu vet jag att man inte ska vara godtrogen och tro allt man säger . Vill bara varna andra för detta företag och att man aldrig ska skriva på något.
www.aceonline.se heter företaget .
christel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-21, 20:02   #2
myggorna myggorna är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 771
Jaha och dom skulle väl ha bra betalt oxå? Kompisen startade firma för ett tag sedan och blev oxå uppringd av nåt företag som skulle ha hutlöst med pengar bara för att saluföra henne på nätet. Blåögd som hon är höll hon på o tacka ja men ångrade sig innan det var försent. Fy för sådana "försäljare"
myggorna är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-21, 20:09   #3
Bibbi Bibbi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 1 995
Jag har en princip.
Jag köper aldrig något av en telefonförsäljare.

Skulle något vara intressant får de skicka
ett vanligt brev med info till mig.

Kan dom inte det är dom inte seriösa anser jag.

Oftast tar dom adressen men man hör aldrig av dom.
Det säger en del.

Tråkigt att man som företagare ofta blir uppringd av envisa försäljare.

Man blir störd i sitt arbete

Beklagar dig verkligen

/Bibbi
Bibbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-22, 06:31   #4
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Men menar du på fullt allvar att alla lagar sätts ur spel bara för du har enskild firma

Låter inte riktigt klokt i mina öron.

Du är ju fortfarande Christel och privatperson. Då borde väl du åtnjuta samma rättigheter som vi andra dödliga utan enskild firma....

Nä fasen, ge dig inte. Skicka ett brev och säg upp avtalet!!! Upp till kamp Christel!
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-22, 06:45   #5
christel christel är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 299
hej !
Jag har skrivit och sagt upp avtalet,jag har ringt flera gånger och pratat md dem .De har som grundregel att inte säga upp kontrakt de har ingen trovärdighet om man bara kan säga upp kontrakt med dem hur som helst ,tycker en mycket aggresiv person där. Han har visst gjort ett undantag en gång -personen dog ! Hur osmidiga som helst att ha och göra med. Den tonen han använder mot sin kund använder jag när jag läxar upp en mycket otrevlig kriminell person .De borde gå en kurs i hur man bemöter kunder och talar i telefon. Har varit i kontakt med en jurist och tyvärr har de tydligen rätten på sin sida , men seriösa företag har en del godwill men detta företag har endast badwill om man går emot och vill lösa en beställning . Man får sig en läxa men jag vill varna så många jag kan om dem.
christel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-22, 08:06   #6
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Men det muntliga löftet då? De ska ju kunna visa att du tackat ja genom inspelning eller liknande har jag för mig. Gäller inte det hela samtalet? I så fall finns ju det muntliga löftet med.
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-22, 08:28   #7
christel christel är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 299
Nekar till de muntliga löften ,de spelar inget in . Endast det skriftliga gäller . ifrågasatt allt de säger men han svarade mig att jag var dum som inte kunde läsa innantill och trodde på muntligt avtal. Han t om sa att om han lovade dig en Ferrari skulle du tro det också ? Nej,dessa otrevliga unga killar ska man akta sig för ,undrar hur de sover om nätterna .
christel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-22, 08:43   #8
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Ja herre jisses vilken soppa du hamnat i Christel. Faktiskt så tror jag dom sover gott om nätterna också för dom saknar skrupler och samvete.

Jag skulle bli skogstokig i dina kläder och riva himmel och jord för att få rätt. Men sån är jag

Hoppas det inte blir en svindyr läxa för dig.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-22, 08:46   #9
Gidget Gidget är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 718
Jag blir så ledsen och arg. Man blir galen på dessa lurendrejare, mitt recept är att de får återkomma efter 19.00 på kvällen då min gubbe är hemma. Han är suverän på dessa, han får dem t.o.m. att berätta om vädret. Häromdagen var det en som ringde till hans firma och erbjöd samma tjänst som nix gör till privatpersoner. Då frågade han vad det var bra för och fick till svar att han skulle slippa en massa, konstiga försäljare, idioter och lurendrejare som ringer. Du menar sådana som ringde precis nu var hans kommentar, den killen sa inget mer.
Ett annat kan ju vara Plus, där brukar ju kunden få rätt.
Stå på dig!!
Gidget är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-22, 08:47   #10
christel christel är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 299
enda trösten är om jag kan varna alla andra för dessa,vidarebefodra gärna denna erfarenhet till andra .
Ska jag nu ändå sitta fast hos dem 1 år så ska de få göra en himla bra hemsida och jag ska vara en mycket krävande kund . han kanske drömmer mardrömmar om mig till slut .
christel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-22, 08:52   #11
Gidget Gidget är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 718
Behöver du hjälp med att vara jobbig så vet du var den finns.
Gidget är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-22, 09:01   #12
Lithia Lithia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 465
christel >>

Jag googlade lite på aceonline och de har lurat flera. Här är en länk till en diskussion, kanske kan du hitta någon att gå ihop med och starta en tvist ?

http://www.cint.se/debatt//ShowPostF...x?PostID=25343

/L
Lithia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-22, 09:10   #13
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Låter bra att bli en riktigt besvärlig kund!

Vilka s-tstövlar!!
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-22, 09:13   #14
christel christel är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 299
Tack för er hjälp ,
har också varit inne på denna sida och försökt komma i kontakt med henne som la ut mailadressen.Men hon svarar inte.
christel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-22, 09:18   #15
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Du vet att vill du ha förstärkning att bli den jobbigaste kund dom haft så.... ställer upp

Tycker faktiskt du ska göra en polisanmälan och kriga som bara den. Dansar redan krigsdansen
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons