Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Kläder
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-11-01, 09:02   #1
tildiis tildiis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2008
Inlägg: 29
Funderingar kring balklänning

Jag har börjat tråckla på balklänning till min student till våren. Är dock inte säker på att jag kommer att orka...men vi får väl se.
Det jag fungerar på nu är hur jag ska placera "rynket" i kjolen. I mönstret sitter det ännu högre upp än på bilden där jag har dragit upp kjolen och det tyckte jag blev för högt så jag la in lite tyg...dock aldeles för mkt

Jag vill ju att mina egna former ska synas, och inte bara vara en massa tyg i midjan. Samtidigt är jag ju inte så lång i benen och är rädd att jag ska se konstigt kort ut om jag sänker ner "rynket"
Och när jag tittar på dessa bilder så ser nog den där det är högst upp bäst ut..vet inte, vad tycker ni?
Bifogade bilder
   
tildiis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-11-01, 09:40   #2
Jimipe Jimipe är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 011
Jag tycker personligen att det högre upp ser bättre ut. Vill du visa former så accentuerar det ju bara höfterna, och också bättre än modell nummer två. Vill du att dina egna former ska synas så handlar det nog snarare om att fixa till mönstet över bysten och i midjan...
Jimipe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-11-01, 10:12   #3
tildiis tildiis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2008
Inlägg: 29
Ja, det är nog rätt, förvånad över att det såg så annorlunda ut när jag såg mig själv på kort, jämfört med när jag bara tittade i spegeln, tycker jag
Men det blir nog att satsa på den lite högre upp
tildiis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-11-01, 11:05   #4
Jimipe Jimipe är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 011
Det man alltid bör tänka på när det kommer till spegel vs. foto är att när du ser dig själv i spegel ser du dig själv i ett sådant perspektiv att benen blir kortare än vad de egentligen är, överkroppen något längre, osv. beroende på vinkeln. Egentligen borde man fota sig själv oftare.
Jimipe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-11-03, 09:19   #5
Maria_Neijman Maria_Neijman är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 58
Om du tycker att benen ser korta ut- visa med hud.
Håll rynket på höften för att accentuera den utåtgående formen. Ta in i midjan för att få ännu mer kontrast mot den utåtgående höften.
Snygg idé!
Maria_Neijman är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons