Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2004-12-09, 09:15   #16
SarahGustafsson SarahGustafsson är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 25
hej,
ett tips är att scanna in teckningen på datorn, och sen skriva ut den på ett speciellt papper som du sen kan trycka på en t-shirt, eller annat tyg, det finna även papper som man kan skriva på som man sedan använder som klistermärken. Finns billigt på clasohlsson.
SarahGustafsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-10, 08:57   #17
Kernen Kernen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 35
Jag har textilfärg (från panduro) som man målar på en plastficka, efter det har torkat blir det som en tunn plastfilm som man stryker fast på textil (bakplåtspapper mellan tyg och strykjärn!!).
Min egen 4,5 årige son ritar mest färgexplosiner och vägkartor, men grannflickorna på 5 år är jätteduktiga och designade varsin t-shirt med mycket lyckat resultat. (Det blev 3 olika rosa tyger till t-shirten). Dom fick rita på papper, sen förde jag över teckningen genom att måla på plastfickan.

Har även köpt textil-filtpennor, tänkte att dom skulle få rita direkt på örngott - och göra julklappar till sina föräldrar!
Kernen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-10, 15:38   #18
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Tack för era tips, jag har redan gjort en del av dessa varianter själv och det är jättekul! Jag funderar på att göra screentryck av teckningarna när jag skaffat lite prylar som saknas, då kan man få en exakt överföring. Jag tycker ofta att de är de små detaljerna som gör teckningarna så charmiga och om man ska kopiera över själv går lite förlorat. Nu är jag ju inte så haj på brodyrmaskiner men jag har fått för mig att man kan få en ganska exakt överföring, men jag kan ha fel.
Sen ska det väl erkännas att det inte är enbart hennes teckningar som gör att jag vill ha en brodyrmaskin
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons