Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2013-03-19, 12:21   #1
marie.s.g marie.s.g är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2011
Inlägg: 596
Threads magazine som pdf

Undrar om ni som har Threads Magazine som "insider" dvs e-abonnemang, har noterat att med senaste numret av tidningen i e-format så går det att ladda ner nr 166 i form av en pdf. Den är visserligen på 48,5 Mb men alldeles ypperlig att bläddra i offline och spara. Tyvärr är det inte möjligt för tidigare nummer. Det är tydligen något teknikbyte som gjorts för e-bläddraren ser annorlunda ut från nr 166.
Jag frågade dem om det skulle komma en e-version för Androidplattformen också, inte bara för Ipad och det skulle komma en sådan i slutet av sommaren, dvs till höstnumren förstås.
Bifogade bilder
 

Senast redigerad av marie.s.g den 2013-03-19 klockan 12:39.
marie.s.g är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-21, 21:08   #2
BodilN BodilN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 470
Vad smart att man kan spara tidningen som en pdf. Jag antar att man inte kan göra back-up på en e-tidning eller flytta den till en annan dator eller är jag ute och cyklar
BodilN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-22, 00:17   #3
marie.s.g marie.s.g är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2011
Inlägg: 596
pdf-en du laddar ner kan du nog flytta vart som helst. Den har inga begränsningar, går att kopiera ur och skriva ut också.
Jag provade att ladda in den i min fotoeditor, plockade en sida på slutet och sparade den som en ny pdf. Det fungerade bra.
Vad jag däremot kan vänta mig är att det här inte är en funktion man vill ha i fortsättningen och stänger av den. Vi får väl se när nästa nummer kommer.
marie.s.g är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-14, 08:39   #4
marie.s.g marie.s.g är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2011
Inlägg: 596
Ja det var en engångsföreteelse. Nu i aktuellt nummer har man tagit bort den funktionen så nu är det "normalt". Nå, inte hela världen. Jag har sagt upp min prenumeration. Threads får komma med en helt elektronisk version till ett lägre pris för att jag ska vara intresserad. Det finns många andra intressanta publikationer och det är väl värt att byta för de är inte så bra på att variera sig.
marie.s.g är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons