Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2011-11-29, 21:11   #1
LillaPyret LillaPyret är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2011
Inlägg: 6
Hjälp med maskinfunderingar inför köp!

Hej,
Ska ev få köpa en verlock maskin av märket Huskylock model s15. lite billigare av en bekant som tröttnat men är superosäker på modell/märke mm.

Har ingen erfarenhet av Overlock maskiner men funderar skarpt på att köpa en för att utveckla min sömnad. Vill även ha en kanbandspressarfot men det verkar inte finnas till denna modell.

Snälla hjälp mig med era erfarenheter ang. denna modell eller tips på bra maskin för ngt mindre erfaren på overlock.

Tack

//LillaPyret
LillaPyret är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-30, 10:23   #2
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
Den uppfattning jag har fått av husklock, särkilt dom enkla modellerna är att kvaliten på dom är ojämn. En del fungerar jättebra, med andra bara krångar. Dom verkar vara svåra att ställa in.
Varför inte köpa brother från england. Har haft en Brother 3034 som var toppen. I england kostar den runt 2700 kr inklusive frakt. Dessutom får du massor av tråd, och andra tillbehör. En jättebra dvd medföljer. Jag var själv nybörjare, tittade på filmen. Hade lyckat trä maskinen och var igång och sydde efter en halvtimme.

En med en overlock kan du sy overlocksömmar (typ sidsömmarna i en T-tröja), sedan brukar man kunna bygga om den till att sy rullfållar.
Vill du fålla (sy fållen med till på T-tröjan) behöver du en annan maskin en covermaskin. Det är covermaskinen du använder till bandkanting. Covermaskinen kan inte sy overlock.

Du kan även använda din vanliga symaskin och fålla med tvillingsnål.

Det finns även overlockar som man kan bygga om till covermaskiner. Men dom är dyra inköp. Och det är lite pyssel att bygga om dom.
Jag blev så tänd på att sy overlock att jag bytte upp mig till en Babylock evolution. Det var min brothers fel.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-30, 14:54   #3
LillaPyret LillaPyret är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2011
Inlägg: 6
Tack för tipset
LillaPyret är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons