Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2005-06-25, 17:12   #1
Ploppan Ploppan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 447
Unhappy Burda nr 6/2005

Jaha ja, nu letar jag efter ett inlägg från någon här på forumet som hade/har en väldigt klok devis. Det var något i stil med att man inte har misslyckats med ett syprojekt förrän det är helt slutfört. Alla avbrott innan slutförandet räknas inte som ett misslyckande, eller hur var det?
Någon som känner igen tankegången och kan påminna mig?

Upprinnelsen till det hela är ett mönster i senaste numret av Burdatidningen (nr 6/2005) där modellen finns på framsidan av tidningen, tunika 120A.
Jag tyckte inte att beskrivningen var helt lätt att följa men jag tror ändå att jag åtminstone har gjort rätt. Jag lade ned mycket tid och pillande på kantremsorna och var riktigt nöjd med hur de blev.
När jag sedan frågade min bättre hälft vad han tyckte om mitt alster så såg han rätt plågad ut och tillslut erkände han att han tänkte på ett sådant där överdrag man får hos tandläkaren för att inte bli alldeles neddreglad!
Jag uppskattar hans ärlighet och visst har han rätt. Ärmarna känns jättemysko med den där lilla "påsen" - ska den föra tankarna till något asiatiskt plagg månne?
Nåja, som tur är så köpte jag billigt tyg på IKEA för att testa i men det är ändå tungt och trist att det blir sååå fel när man ändå lagt ned så mycket tid.

Så, ett tips, ni som ändå vill sy modellen, håll er borta från tandläkargröna nyanser....
Ploppan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-06-27, 08:40   #2
EmmaThePemma EmmaThePemma är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 206
Ojdå, jag hade funderat lite på den tunikan...

Påminner mig om att jag bad min man köpa antingen Burda (nr 6/2005) eller "I form" till mig när han handlade förra veckan. Vid tidningsstället ringde han mig där hemma och sa att det var något fult blått på framsidan av Burda, så han ville inte köpa den (och kom hem med den andra tidningen till mig).

Så tunikor kanske inte passar våra män i smaken helt enkelt (och tycker du att din tunika ser ut som ett tandläkarförkläde?). Sanningen att säga frågar jag väldigt sällan min man om smakråd vad gäller kläder, för enligt honom ska jag ha något genomskinligt två nummer för litet och helst någon spetshistoria under alltihopa för att kunna gå och jobba
EmmaThePemma är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-07-04, 22:16   #3
sy-sara sy-sara är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 146
ojdå...

har lovat rita av mönstret till två tjejer som ska på medeltidsveckan på gotland. de ville ha nå tunikaaktigt för att smälta in lite lagom, men jag kanske ska rekommendera dem att ta bort de där påsarna under armarna. De pratade om att sy dem i rostfärgat linnetyg och brodera runt halslinningen.... vad tror ni?
sy-sara är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons