Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2004-11-04, 14:14   #1
Katt Katt är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 9
Post Har en gammal goding

Hej på er allihopa!

Har läst runt lite och får galopperande ångest när ni beskriver de mystiska fel som era maskiner råkar ut för.

Jag har en gammal goding, Brother från Haléns postorder för 1995:-, för 20 år sedan.

Hon blev inköpt av min dåvarande pojkvän och färdades bak på MC´n, från Borås till Göteborg, en småruggig februaridag.

Hon har ytterkläder av metall med ordentliga skruvar som kan blotta hennes inre. Där ger jag henne en dos olja då och då. Undertrådens lilla hus är helt i metall och där får jag med en nål skrapa bort tussar ibland.
Visst, hon har inte allt och undersömmen börjar bli lite vinglig, men, men...hon gör sitt bästa varje gång och har aldrig gått sönder.

Fast jag har varit och tittat i affärer nu. Styvdottern vill ha en maskin, hon skulle ju kunna få min gamla om jag köpte en ny....

Men dom nya är ju i Plast! Går ej att öppna för att själv kunna göra "service". Vad tusan ingår i denna service egentligen? Jag har aldrig lämnat in min gamla på det så varför skulle alla nya maskiner plötsligt behöva, när nu allt tekniskt bara blir bättre hela tiden? Undertråden ligger under en plastlucka - kan den bli 20 år utan att gå sönder!?

Fast ljudet från en ny maskin låter så lyxigt...suck..tänk att brodera....stön....vet inte ut eller in.
Jag är en gammal stofil, ja vet, ja vet....men det verkar som om en del grejer var bättre förr.
Katt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-11-04, 17:06   #2
Tingel Tingel är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 107
Hej Katarina

Jag har en Brothers owerlock och den har hållit i 20 år.Den har aldrig varit sönder,dock har jag bytt kniv en gång.
NU har jag bytt till en PFAFF COVERLOCK 4862 med täcksöm och så vidare.Den verkar jättegod och stabil.Det tar lite tid att lära sig alla finesser så att den kan bekäna mig till 100 procent.(Min Brother får gå ihalvpenssion,tänkte ge den till min dotter).

Sen syrjag på Designer 1 (Husqvarna ) och är nog nöjd med den.Den broderar osv och funkar även som symaskin med massor av sömmar.
JAG tror det är meningen att grejer inta skall hålla så länge idag,då vore det ju ingen omsättning på varor och vad skall affärsmännen då leva på?

Tiderna förändras i detta plastens tidevarv.Annat var det förr(brukar min mamma säga)


Hälsningar Katharina Wikholm
Tingel är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons