Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2006-07-18, 15:39   #1
Gertrud Gertrud är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2006
Inlägg: 5
Question "Vilken symaskin är bäst" prisklass 2000?

Vi ska ge bort en symaskin till ett ungt brudpar. Kan det passa med en Bernett 55 eller en Huskystar 1070. Tacksam för svar!
Gertrud är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-21, 19:34   #2
Pssst Pssst är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 444
Jag har hört att en av bernettes modeller (tror att det var 65) hade mycket problem med trådspolen, men jag tror den kostade ca 4000, så det är nog inte den du talade om. Hur som helst skulle jag fråga återförsäljaren om de haft problem med trådspolen till undertråden innan jag köpte.

Har även sett reklam för en singer maskin för ca 2000 på Metro eller city för någon vecka sedan.

Går i funderingar på att byta min symaskin själv och vill ha en Janome 525 eftersom den syr knapphål smidigt, men den är inte billig :-(
Pssst är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-22, 07:35   #3
Gertrud Gertrud är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2006
Inlägg: 5
Tack för svar om tips på billig, bra symaskin att ge bort! Nu har jag redan bokat och betalat en Bernette 55, som ska vara mycket lätt att använda. Men jag ska fråga om trådspolningen. Det är där känsligheten brukar vara.
Själv har jag en Husqvarna Skandinavia 100 och är inte nöjd med trådspolningen, trots att den låg då för två år sedan i 5.000 kronors klassen.
Ja det inte lätt att hitta rätt!
Gertrud är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-22, 12:23   #4
AnnaVendela AnnaVendela är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 25
Jag har en Bernette 55 och den är sådär. Den är ganska lynnig och har både bra dagar när allting funkar och dåliga dagar när allting strular. Undertråden är det som oftast tjafsar.

Om jag skulle köpa en ny symaskin idag skulle jag inte valt denna. Funderar istället på någon Husqvarna, har fått för mig att de är mer pålitliga.
AnnaVendela är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-22, 14:46   #5
Gertrud Gertrud är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2006
Inlägg: 5
Lightbulb

Tack för svaret!

Jag som redan har köpt Bernette 55 till brudparet. Hoppas att då att den alltid har bra dagar.
Vad är viktigt att tänka på Bernette 55?
Gertrud är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-23, 10:04   #6
AnnaVendela AnnaVendela är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 25
Jag har inga bra handhavandetips tyvärr, men jag hoppas att den maskinen du har köpt uppför sig bättre än min.
AnnaVendela är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-23, 10:41   #7
Gertrud Gertrud är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2006
Inlägg: 5
Exclamation

Tack för svaret! Nu när jag redan har köpt den får jag väl prata med återförsäljaren om att ge goda handhavanderekommendationer. Föresten hur mycket köpte du din för? Hur länge sen? Finns inte möjlighet att lämna den på service som en del i garantin. Hos den här återförsäljaren är det 5 års garanti.
Gertrud är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-23, 11:51   #8
AnnaVendela AnnaVendela är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 25
Jag köpte den för 2000 på en mässa härom året. Den hade varit uppställd som visningsex så jag fick den lite billigare, den skulle kostat 2500 tror jag.

Jag vet inte riktigt vad som ingår i garantin men det är värt att kolla upp, tack för tipset!

Hur som helst ska jag nog byta in den och uppgradera till en bättre maskin framöver, jag behöver särskilt en längre arm så det blir större arbetsyta. Nu är det ett evigt knölande när man syr större saker.

För småsaker har den dock fungerat riktigt bra måste jag säga, så om brudparet inte ska typ quilta täcken så kommer den säkert att räcka till och fungera.
AnnaVendela är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-23, 12:39   #9
Gertrud Gertrud är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2006
Inlägg: 5
Jag tror inte de ska quilta täcken i första taget. När de väntar tillökning i familjen då är det nog dax, men då får de väl byta in maskinen. Men i dagsläget tror jag att det räcker med en billigare symaskin. Men visst vill jag att den ska fungera! Bra om jag kunde tipsa dig om att kolla garantin. Hoppas att du har kvar kvittot. Även om den är köpt på mässa borde det vara garanti.
Gertrud är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons