Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2011-05-07, 18:29   #1
J-Olsson J-Olsson är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2011
Inlägg: 44
Singer Tradition 2250, några erfarenheter?

Hej alla syglada!
Jag såg just i reklamen att en Singer TraditionTM2250 fanns för 899:-. Är det någon som har några erfarenheten av just en sån här maskin?
Tack på förhand! /Jeanette
J-Olsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-07, 19:37   #2
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Jag har ingen erfarenhet av den maskinen.
Lägg hellre på några tusenlappar och köp en maskin i en symaskinsbutik.

En billig maskin håller troligtvis inte så länge.
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-08, 10:22   #3
J-Olsson J-Olsson är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2011
Inlägg: 44
Citat:
Dahlia skrev: Visa inlägg
Jag har ingen erfarenhet av den maskinen.
Lägg hellre på några tusenlappar och köp en maskin i en symaskinsbutik.

En billig maskin håller troligtvis inte så länge.

Jag har inte möjlighet att lägga de pengarna på en maskin just nu, utan behöver en som jag kan ha så länge, därav frågon om just den här från Singer som är på extrapris nästa vecka.
J-Olsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-08, 14:14   #4
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
På den nivån pengar så är det nog värsta sorten budgetmaskin.
Om man inte har mycket pengar att lägga ut tycker jag att man ska gå till en riktig symaskinsbutik som säljer beg symaskiner och be om att få provsy några ordentligt.

Jag rekommderar inte att köpa beg från privatpersoner (eller ställen som inte servar maskiner och har garanti). Från en butik får man garanti och också en maskin som fått service.
Och alltid provsy innan köp.

Äldre symaskiner är ofta bättre än nya. Och man kan köpa en mer avancerad symaskin för "samma pengar" som en ny budgetmaskin och då förstår man varför det är bättre att köpa beg om man inte har mycket pengar.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-12, 23:02   #5
123 123 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2010
Inlägg: 72
Jag köpte en jättebillig på ett varuhus när den andra hade pajat helt och den är helt otroligt bra,den fungerar i alla väder och till alla tyger.
Den gamla jag hade var sämre och det var ändå en Singer.

Jag upphör aldrig att förvånas över saker och ting!
123 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-12, 23:32   #6
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Det är alltid bra när man lyckat träffa rätt sådär! Men med de billigaste nya är tyvärr frekvensen för usel maskin högre. Men det hindrar förstås inte en från att faktiskt kunna hitta något bra!
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-13, 11:13   #7
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
Det brukar vara svårt att få en sådana billiga maskin servade. Symaskinsreperatörerna brukar inte vilja ta i dom med tång.
Köp en ordenligt symaskin, som du trivs med. Det finns ju ofta möjlighet att dela upp kostnaden genom avbetalning. I Sverige brukar symaskinerna bli bra runt 2500.
Att slänga ut nästa 900 på något troligvis kommer att orsaka dig en massa bekymmer.
Sedan finns det möjlighet att köpa från england. Pundet är billigt nu står i drygt 10 kr. Men undvik dom allra billigaste. Satsa på känt märke. För en 1500-1600 kr bör du kunna få en maskin som fungerar bra från england.
Brother brukar vara bra maskiner som ger mycket maskin för pengarna.

http://www.sewingmachines.co.uk/viewallsewmachines.htm
och
http://www.gursewingmachines.com/sewing-machines.htm

Från dessa butiker skickas maskinerna fraktfritt och det brukar ta knapp en vecka. Och dessutom brukar det ingå en massa tråd och annan nyttiga sysaker.

Köp en symaskin som du kommer att få mycket glädje över i många är och inte den som du kommer att svära över. Bra sysmaskin ger sygädje. En bra symaskin är en bästa vän. Var beredd att offra för att få det du vill ha.
Du är värd en bra symaskin.

Senast redigerad av bila den 2011-05-13 klockan 11:24.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-13, 13:08   #8
J-Olsson J-Olsson är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2011
Inlägg: 44
Citat:
bila skrev: Visa inlägg
Det brukar vara svårt att få en sådana billiga maskin servade. Symaskinsreperatörerna brukar inte vilja ta i dom med tång.
Köp en ordenligt symaskin, som du trivs med. Det finns ju ofta möjlighet att dela upp kostnaden genom avbetalning. I Sverige brukar symaskinerna bli bra runt 2500.
Att slänga ut nästa 900 på något troligvis kommer att orsaka dig en massa bekymmer.
Sedan finns det möjlighet att köpa från england. Pundet är billigt nu står i drygt 10 kr. Men undvik dom allra billigaste. Satsa på känt märke. För en 1500-1600 kr bör du kunna få en maskin som fungerar bra från england.
Brother brukar vara bra maskiner som ger mycket maskin för pengarna.

http://www.sewingmachines.co.uk/viewallsewmachines.htm
och
http://www.gursewingmachines.com/sewing-machines.htm

Från dessa butiker skickas maskinerna fraktfritt och det brukar ta knapp en vecka. Och dessutom brukar det ingå en massa tråd och annan nyttiga sysaker.

Köp en symaskin som du kommer att få mycket glädje över i många är och inte den som du kommer att svära över. Bra sysmaskin ger sygädje. En bra symaskin är en bästa vän. Var beredd att offra för att få det du vill ha.
Du är värd en bra symaskin.
Tack! Jag sitter och tittar för fullt efter en maskin som kan passa det jag syr mest (barnkläder) och jag fick ett ård om en Husqvarna Viking Emerald 116, vad tror ni om den?
J-Olsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-10, 22:48   #9
flisan8604 flisan8604 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2012
Inlägg: 2
Thumbs down

Fick en ny Singer tradition 2250 och det har inte varit nåt annat än krångel. Fick den av min mamma för att jag var sugen på att börja sy men jag tappade lusten när den krånglade jämt. Den körde fast, gjorde fula stygn och den är jättesvår att backa med. Man får dra i tyget för att den ska gå bakåt. Nu får jag inte igång den alls och ska skicka tillbaka den. Tänker lägga på nån tusenlapp och unna mig en maskin som funkar och som jag kan ha länge. Det är alla värda som gillar att sy.

Lycka till!
flisan8604 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-11, 02:45   #10
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Jag brukar säga att om man har tajt budget så ska man köpa beg fr symaskinsbutiken. Man får mkt mer för pengarna. Dock gäller det bara servade sådana från butik med garanti.

Provsy alltid först!
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-11, 20:45   #11
Livsglad Livsglad är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2009
Inlägg: 203
Jag har hört att Lidl:s symaskin för 795 kr ska vara bra, speciellt för det priset. Har mailat någon ägare här på sysidan om vad hon tycker om sin maskin men tyvärr inte fått svar - är nyfiken på den som extra maskin till kurser osv. Troligen sparar jag pengar och köper en Husqvarna Opal istället då den lockar mig mer nu men nyfiken det är jag allt ändå på den maskinen.
Livsglad är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-14, 23:01   #12
Lillith Lillith är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 1 109
Citat:
J-Olsson skrev: Visa inlägg
Tack! Jag sitter och tittar för fullt efter en maskin som kan passa det jag syr mest (barnkläder) och jag fick ett ård om en Husqvarna Viking Emerald 116, vad tror ni om den?
Emeralden är en helt ok basmaskin. Jag tycker det är rätt rejäl skillnad på den och till exempel lågprismaskiner, faktiskt såpass att det knappt är rätt att jämföra. Det är en "riktig" maskin.
Den har vad du behöver för att sy dom flesta vanliga kläder. Dom vanligaste brukssömmarna, knapphål, sömmar för elastiskt tyg etc. Och det den kan, det kan den.

Kan du inte fåtag på en bra begagnad maskin till samma pengar tycker jag den är ett bra alternativ.
Lillith är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons