Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2008-11-14, 16:12   #1
garcon garcon är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2008
Inlägg: 2
Singer surrar med halvt nedtryckt pedal

Hej!

Jag provar en Singer Tradition 2250 inför eventuellt köp, men jag har stött på ett problem.

När pedalen trycks ned halvt hör jag bara ett surr efter det obligatoriska 'klicket'. Den måste alltså tryckas ned till ungefär 80-90% innan den går igång.

Skall det verkligen vara så här? Min trofasta Husqvarna kör långsamt igång om man trycker lätt, och ökar farten ju mer man trycker, för att till slut maxa farten när pedalen är nedtryckt till max.
garcon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-14, 17:45   #2
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Låter lite märkligt faktiskt. Maskinen ska ju gå igång vid minsta fotbedaltryck, det gör iaf min. Nåt verkar fel!
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-14, 19:03   #3
lapplotta lapplotta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 127
Hej!
En bekant till mig köpte en symaskin privat på internet och den bar sig åt likadant, hon åkte till symaskinsaffären och fick besked om att det var för svag motor i maskinen, så det gick inte att göra någonting åt.
lapplotta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-14, 21:03   #4
garcon garcon är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2008
Inlägg: 2
Tack för svaren!

Om det inte är något unikt för Singer-maskiner, blir det nog ett köp. Är det samma problem på den nya maskinen finns ju alltid butiksgarantin.
garcon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-15, 08:46   #5
annkir annkir är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 176
Jag hade en Singer maskin som gick med hjälp av luft ...är det en sådan bör du kolla om det är läckage ngnstans. Vet att min gjorde så när det va en spräckt slang ...mkt enkelt att laga - kunde man göra själv.Bara byta släng eller ev tejpa eltejp vid sprickan.
annkir är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-17, 16:46   #6
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Personlig åsikt; jag tycker det är dålig maskin om den inte reagerar på minsta tryck. För mig är det ett krav att den har brett "spektrum", dvs att om man trycker ytterst lätt så syr den så långsamt att man kan sy 1-2 stygn i taget och jämn övergång över hela pedalen till "gasen i botten". En del maskiner är inte så, speciellt billiga. Tänk på att man ibland vill kunna kontrollera sin symaskin i varenda minsta stygn man tar, även om man inte har elektronisk maskin.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:35.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons