Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2003-11-13, 23:43   #1
clindh clindh är inte uppkopplad
admin
 
Medlem sedan: sep 2003
Inlägg: 319
Unhappy Bättre digitizingprogram?

Jag hjälper Ullis med att stygnssätta en del designer vi scannat in. Vi har köpt (dyra) Husqvarna Digitizer.

Programmen känns ju riktigt yxiga att använda, en komplex design tycker jag blir rejält svår att följa och redigera i efterhand. Dessutom har jag lyckats få till något fel en gång så hela designen har pajat vid Spara och inte kunde läsas in igen...

Det skall erkännas att jag är tämligen nybörjare på detta och övning ger ju färdighet, men som programutvecklare och van vid vid Adobe Illustrator och Streamline (där man jobbar på lite liknande sätt med vektorer och Bezierkurvor) ser man hur mycket som helst som kunde förbättras då det gäller att markera, kopiera objekt, hantera lager odyl...

Man får förvisso till sin design efter lite slit -- men det måste finnas väl bättre program än dessa! Vad kör ni andra? Vad kör Sue Box...?
clindh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-11-13, 23:53   #2
Linnea Linnea är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 240
Hej!
Jag använder Husqvarnas program, men oj vad jag sliter med dessa filer...och visst är det svårt att redigera...känns väldigt ålderdomligt.Jag använder aldrig autodigitizing utan punchar för hand och för att få mer liv i dem lägger jag mycket stygn en och en...i hundratal..ja tusental...óch dessa är nära på hopplösa att redigera om man så behöver i efterhand....ibland har jag helt enkelt börjat från början då jag lagt ner några timmar på redigering...