Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Mönster och mönsterkonstruktion
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2013-05-02, 21:54   #16
ariadne ariadne är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 22
Ser att det här är ett gammalt inlägg..

... men kan inte låta bli att flika in en till aspekt. I praktiken är det kanske inte utslagsgivande numera, men historiskt sett har den här typen av mönster använts för tyger vävda på smalare bredd än våra "vanliga" 120 - 140 cm. Det går också att kunna ta tillvara smalare stycken och spillbitar.

Just den här modellen tror jag framförallt vill komma åt estetiken. Hoppas det gick bra för dig! // A
ariadne är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-18, 13:44   #17
syfantasten syfantasten är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2010
Inlägg: 878
Jag var på en föreläsning med Sandra Betzina för några veckor sedan och hon pratade just om detta med söm mitt fram och bak, hon har haft ett Vogue mönster men det finns inte längre, det plockas bort 2 mönster ur hennes kollektion varje säsong, men hon pratade mycket om möjligheterna med just detta mönster och de goda nyheterna är att hon hade kommit hem kvällen innan från en inspelning av en byxsömnadskurs med passformsbetoning som kommer att komma på Craftsy och att det hade tryckts upp en nyupplaga av detta mönster som ingår i kursen.

Själv var jag och köpte 2 byxor från Zizzi med delade ben igår, baggy så jag skulle säga att det är ren design som ligger bakom, möjligen att man kan utnyttja tyget bättre
syfantasten är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons