Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Stickning/Virkning/ Andra garntekniker
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-02-14, 14:29   #1
Ilsefin Ilsefin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 264
Kul virkmönster?

Hej!
Jag håller på att lära mig virka. Det var enklare än jag trodde och rätt kul faktiskt

Nu skulle jag vilja ha tips på kul och enkla saker man kan virka för att slipa tekniken. Grytlappar är ju inte såååå kul i längden

Kanske några små figurer eller något praktiskt (inte grytlappar dock ... Jag är inte beredd att ge mig på kläder eller så än, men kanske en mössa eller ett par vantar (kan man ens virka det?).

Har ni några tips på tex hemsidor med bilder och/eller mönster? Alla idéer mottages tacksamt!

/Ilse
Ilsefin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-14, 15:28   #2
ankan ankan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 728
www.garnstudio.com/index-se.html

Garnstudio har massor av gratismönster för både stickning och virkning.
ankan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-14, 15:59   #3
HankOlsen HankOlsen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 58
Det finns två svenska extremskidåkare som har börjat sälja virkade mössor under namnet Kask

Deras mössa finns beskriven i Ica-Kuriren!
HankOlsen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-15, 09:45   #4
Ilsefin Ilsefin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 264
Tack för tipsen!

Garnstudios gratismönster har jag använt en del när jag stickat och varit hyfsat nöjd, men jag är lite trött på dem nu. Jag blir liksom inte inspirerad av deras sidor....

Kul att få tips om de virkande skid-grabbarna. Jag har hört talas om dem förrut, men inte hittat mer om dem. Ska prova att virka en mössa efter deras mönster! Och så ska jag tipsa min snowboard-lillebror om dem och hoppas kunna inspirera honom tillräckligt för att vilja lära sig mer (han har uttryckt intresse för att lära sig sticka eller virka, och storasyster gör så gott hon kan för att inte kväva intresset med tjat, men den här sidan passar nog honom!


Fler tips mottages tacksam!

/Ilse
Ilsefin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-06, 15:21   #5
Lingu Lingu är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 2
Tja, vi har ju alla dessa hederliga gamla veckotidningar - Året Runt, Allers och allt vad de heter. Det finns en tysk (översatt till svenska) handarbetstidning som heter ANNA eller nåt, som finns i affärer med lite större tidnngsutbud. I veckotidningarna finns mönster som oftast inte är så svåra och bra att träna på, träna på att följa en beskrivning och testa olika maskor och sånt. Sen kanske man inte blir så tänd på att virka löpare, gardinkappor och sånt hela dagarna men man kan ju alltid hitta på nåt nytt utifrån mönstren...
På bilbioteket finns det ofta lite böcker om virkning, en del ganska gamla och det är ju charmigt.
Lingu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-06, 16:59   #6
la_lune la_lune är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 158
Talking något litet...

inte mycket större än en grytlapp, försök att virka en "trekants-bikini" såna som var så poppis på 60/70 talet (jag har gjort 2) jätte kul & det går fort! byxorna är lite svårare
annars fínns det ett GRYMMT COOLT mönster till "ägg-hattar" i Burda moden April/1974
7 olika!
bästa party påsk pyntet!
la_lune är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-28, 20:43   #7
marg.syr marg.syr är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 7
burdatidning

Din tidning BURDA verkar cool, kan du inte visa lite bilder? Jag har själv en del stickbeskrivningar från 70-talet som inte går av för hackor. / margaretha
marg.syr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-04-08, 14:01   #8
la_lune la_lune är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 158
kan inte scannajust nu...

men jag kan lägga in bilder såfort jag ordnat upp datorn.
alltid roligt med udda ideér!
la_lune är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons