Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-07-10, 09:36   #1
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Beställa via nätet - inte alltid en dans på rosor

Har beställt en hel del via nätet och oftast går det ju bra. Men ibland så duggar misstagen tätt....

Beställde lite prylar från U-handbag och de har stoppat ner fel ram en Internal Bag Frame 12" - Tubular istället för en Internal Bag Frame 12" - Hex Open. Förstår ju varför det blivit fel, namnen är ju så lika. Typiskt nog är hon som äger sidan på semester så hon svarar inte på mail. Fast det bör väl ordna sig tillslut hoppas jag.

Sen har jag beställt skor från Shoebuy också (har väldigt breda fötter så jag hittar nästan inga damskor här i sverge). De har också stoppat ner fel på ett av paren. Istället för storlek 10WW (extra vida strl 40) har jag fått 10W (vida strl 40). Eftersom det är just vidden som är mitt problem så stämmer det inte alls. Till råga på allt så läser jag nu i efterhand att alla returer ska ske i orginallådan, den har ju jag naturligtvis slängt och soppåkarna har redan varit här . Jag hoppas de kan ta emot dem en då,men jag tror chansen är liten. Funkar det inte så hoppas jag att min mamma, syster eller någon vännina kan ha dem så att de åtminstonde kan användas av någon. Sen paja en av de andra dojorna. En söm som de missat lite på så den släppte. Men det kunde jag snabbt laga själv. Har beställt skor där två gånger förut och aldrig haft problem,men denna gång gick det visst troll i det hela.

I-landsproblem... men man blir ju lite ledsen ändå. Får trösta mig med att resten av sakerna jag beställde är fina och sköna. Ville bara bubbla av mig lite....
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-10, 10:28   #2
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Ja, du kanske säger att det kan ses som i-landsproblem, men det är ändå besvärligt för dig, och du behöver få lufta lite.

Att beställa och få hem fel är jobbigt! Jag är så ledsen att det hände dig två gånger på samma tid!

Det har också hänt mig att jag fått fel när jag beställt, men då brukar det vara så att sändaren skickar igen gratis.

Men det är tråkigt att skorna var fel då borde de väl ta emot skorna igen i annan förpackning då felet är deras? Men jaa inte lätt ibland..
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-10, 13:07   #3
Anna_li Anna_li är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2009
Inlägg: 5
Är skorna i skinn kan du alltid prova att gå till skomakaren och lästa ut dem, om det är så att du inte kan byta dvs.
Anna_li är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-10, 13:54   #4
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Tack jag vet att man kan lästa ut, men jag tror det är för mycket sömmar längs kanterna för det plus att det är rätt mycket som måste ut. Men om jag inte får lämna tillbaka dem så ska jag åtminstonde fråga en bra skomakare om det går för de är förbaskat snygga...
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-14, 18:49   #5
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Har i dag pratat med Shoebuy och de sätter in pengarna för skorna på mitt kort igen så jag kan lägga en ny order på skorna som kom i fel storlek. Förlorar visserligen pengarna som tullen kostade men å andra sidan så kan jag sälja skorna som jag fått eftersom jag får behålla dem. Så det känns som en bra lösning för jag tror min mamma kan ha dem så det blir en bra present till henne.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-15, 07:09   #6
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Och nu fick jag mail om att jag får 20% rabatt på nästa order som kompensation för frakt och tull
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-15, 09:22   #7
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Ojoj, det var ju bra! Toppen att det löste sig för dig!
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons