Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tyger och tillbehör
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-11-05, 13:09   #16
Splini Splini är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 34
ha ha det är lugnt med eller utan sex. jag är ute efter materialet. jag bryr mig inte om vad andra sysslar med när de använder sig av det.
Ska absolut meddela vad som händer med den här stretch-scenen. Borde veta om två månader, för då börjar de repetera..
Tack för alla roliga tips!
Splini är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-05, 13:10   #17
Jimipe Jimipe är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 011
Problemet är i så fall bara den biten med att jag inte tror att det är tillåtet att länka till här. Om du vill kan du helt enkelt skicka ett meddelande till mig via sysidan så kan du få länkar till ställen där jag _vet_ att många väldigt kunniga inom just latexpyssel huserar. De kan utan problem svara på eventuella frågor och ge dig tips.

Och, det ska bli spännande att se hur resultatet blir.
Jimipe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-05, 13:15   #18
Splini Splini är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 34
gud vad kul. När jag var 18-19 höll jag på mycket med latex och synthscenens speciella kläder och det var helt OMÖJLIGT att hitta latex och lack i Sverige. Om man inte åkte utomlands fick man leta sig till dåligt sorterade källarporrbutiker. Och sen dess har jag inte tänkt så mycket på det- och plötsligt- det här. Jag ÄLSKAR internet!!
Splini är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-05, 14:43   #19
Jimipe Jimipe är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 011
Internet och google är din vän. Har du koll på det gigantiska utbudet av lack som finns idag då?
Jimipe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-05, 15:35   #20
Splini Splini är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 34
nooooo!
ge mig koll!
Splini är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-06, 07:32   #21
Jimipe Jimipe är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 011
Lacktyg av olika slag finns nästan överallt. Ohlssons tyger brukar ha t.ex. Problemet är bara det att den, åtminstone i mitt tycke är allmänt dålig och halvt värdelös. Lite svart sopsäckskänsla.

Riktigt bra lack hittar du på www.venacavadesign.co.uk. Den stumma finns i svart, rött och vitt och kostar kring 5 pund metern om jag minns rätt. De har även stretchig i svart som är dyrare (ca 10 pund per meter tror jag) som också ska vara riktigt riktigt bra.

Det finns också en variant som finns i många nätbutiker riktade mot dans (jag tror att det finns i länkarna jag postade förut) där det är en form av överdraget tyg som är riktigt riktigt stretchigt och fortfarande lackkänsla ovanpå. Jag minns dock inte namnet på det. Det är dock ofta väldigt dyrt.

Täckt spandex kallas det visst. Ska finnas på www.glitzit.se

Andra ställen som ska ha (som jag ej testat själv):
http://www.efabrics.co.uk/
Och så klart alla större tygaffärer. Det är lättare att hitta lack idag än vad många tror.
Jimipe är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons