Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Mönster och mönsterkonstruktion
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-02-11, 09:30   #1
zorro zorro är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2006
Inlägg: 14
Discodans - bra mönster till tävlingskläder

Hej!
Jag ska hjälpa till att sy tävlingskläder till en discodansgrupp. Åldern är 12 - 13 år. Är det någon som vet något bra grundmönster? Jag har sytt en hel del tävlingsdräkter till konståkning efter Kwik-mönster. Är det det som gäller eller finns några andra bra mönster? /Lena
zorro är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-12, 09:51   #2
elva elva är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 12
Hej.

Jag har aldrig sytt några discokläder, men är superförtjust i dans så jag har sett en del uppvisningar och tävlingar.

Disco är ju väldigt fartfyllt och dansaren måste kunna röra sig fritt. Om du bara tänker på det så skulle du kunna ta vilka mönster som helst och ändra lite. Tex en kort kort kort kjol(som inte hindrar bensparkar) med glittriga tajts under.
Eller ett par hotpants med chaps över(jag vet det skriker strippa, men det är den stilen som oftast gäller i discon ). Får du bestämma över designen själv så kan du ju söka inspiration bland superhjältar eller i filmer som sagan om ringen eller andra fantasy/scifi historier som oftast brukar ha en hel del dräkter som skulle kunna fungera bra på en scen med lite modifikation.

Glitzit har kanske lite inspiration.

Sweets är ju söta också.

Sorry att jag inte kunde vara till mer hjälp(och att jag babblade så mycket), men hoppas det går bra och fota gärna tjejerna så vi får se hur det blev, jag är supernyfiken.

//Daniel.
elva är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-12, 10:22   #3
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
Jag tror du kanske kan hitta passande mönster här och inspiration?
http://www.agstextil.se/agindex.html
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-13, 00:46   #4
marinawester marinawester är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 32
Här är ett forum som det finns massor av bilder och inspiration på
http://www.danceaddict.nu/
Kwik har en del bra grundmönster, men sen kan man ju ändra oändligt mycket. Fantasin är det enda som sätter gränserna. Det är väl det som är kul med disco, just att det faktiskt är tillåtet att gå riktigt crazy i designen med färger, glitter o strass..Lycka till, ska bli kul att få se resultaten (Jag hoppas ju att de kommer att dyka upp här förståss..)
marinawester är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-13, 01:20   #5
marinawester marinawester är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 32
Kom just att tänka på att det är viktigt att du tar reda på vad som är tillåtet i deras nivå. Det finns regler för vilka tyger mm som man får använda beroende på vilken nivå dansarna tävlar i. Men det kan du ju få reda på av deras instruktör om du inte redan vet det förståss...
marinawester är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons