Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tyger och tillbehör
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betyg: Betyg för ämne: 5.00 i medelbetyg (5 röster). Visningsalternativ
Gammal 2011-01-31, 15:12   #1
Frusy Frusy är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2010
Inlägg: 28
Molntyg från Jonic?

Jag har tidigare köpt molntyg från Jnydesign men har nu sett på en del bloggar att folk köpt molntyg från Jonic. Är det någon som har erfarenhet av deras molnty? Gillar verkligen jny´s tyger men då hon nu blivit rätt dyr är et svårt att få det att gå runt med plagg i hennes tyger. Jonic är ju mkt billigare!!
Frusy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-31, 15:48   #2
Sockerbollen Sockerbollen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2010
Inlägg: 51
Ser ut att vara samma tyg som Ohlssons Tyger säljer. Jag har inte sytt i dem, men väl känt på dem och tycker att tyget är lika tjockt som JNY:s interlock och jag tycker att det spricker lite mindre än JNY:s. Jonic är dessutom billigare än Ohssons Tyger, men finns inte i lika många färgställningar.
Sockerbollen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-31, 16:04   #3
Frusy Frusy är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2010
Inlägg: 28
Citat:
Sockerbollen skrev: Visa inlägg
Ser ut att vara samma tyg som Ohlssons Tyger säljer. Jag har inte sytt i dem, men väl känt på dem och tycker att tyget är lika tjockt som JNY:s interlock och jag tycker att det spricker lite mindre än JNY:s. Jonic är dessutom billigare än Ohssons Tyger, men finns inte i lika många färgställningar.
Tack! Vet du om tygerna hos Olssons är i interlock eller singel jersy? Det står ju 95% bomull och 5%lycra. Passar väl bra till kroppsnära plagg?
Frusy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-31, 19:19   #4
Bustraden Bustraden är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 177
Jag har sett plagiattyget men tycker kvaliten känns mycket bättre på orginaltyget från JNY. Jag kommer fortsätta köpa det äkta molntyget från JNY. Tråkigt att de inte tar fram andra egna motiv istället.
Bustraden är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-01, 07:01   #5
Sockerbollen Sockerbollen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2010
Inlägg: 51
Jag vet inte om det är jersey eller interlock, Glömde kolla, men det passar super till kroppsnära plagg!
Sockerbollen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-01, 13:18   #6
J-Olsson J-Olsson är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2011
Inlägg: 44
Jag har köpt molntyget hos Gittes tygkällare, och det är jätte fint! Det passar alldles utmärkt till kroppsnära plagg!
J-Olsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-02, 16:54   #7
Frusy Frusy är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2010
Inlägg: 28
Hur har tyget fungerat efter tvätt? Har det varit lika fint?
Frusy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-06, 16:00   #8
J-Olsson J-Olsson är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2011
Inlägg: 44
Jag ar dessvärre inte kommit så långt ännu :/
J-Olsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-19, 20:42   #9
chutzpan chutzpan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2009
Inlägg: 15
Säljer du på Canal Street i New York väskor som är plagiat av extremt förmögna designerföretag så stormar ett halvt dussin poliser in och stänger igen din butik med buller o bång. Här i Sverige får tygkedjor tydligen kopiera hårt arbetande människors mönster hur som helst. Jag tycker att det är skamligt.
chutzpan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-19, 21:28   #10
FannyN FannyN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2009
Inlägg: 207
Citat:
chutzpan skrev: Visa inlägg
Säljer du på Canal Street i New York väskor som är plagiat av extremt förmögna designerföretag så stormar ett halvt dussin poliser in och stänger igen din butik med buller o bång. Här i Sverige får tygkedjor tydligen kopiera hårt arbetande människors mönster hur som helst. Jag tycker att det är skamligt.
Bra sagt!

Det är dessutom lite skevt på det här forumet där det varit otaliga diskussioner om hur illa användare tycker om att bli kopierade. Det är absolut bannlyst att dela med sig av enstaka broderier av jättarna och någon som ville ha ett prisförslag på en byxa hon sytt och skulle sälja fick höra flera gånger att det var olagligt att sälja dem eftersom de var gjorda efter ett köpemönster exakt.

Dubbelmoral, någon?

Jag tycker att det schysstaste är att köpa molntygerna från designern faktiskt.
FannyN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-20, 05:56   #11
koocachoo koocachoo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2009
Inlägg: 589
Nu har jag inte själv köpt moln kopiorna men flertal bloggare har köpt o tvättat tyget och flera av tygerna håller inte kvalitén. Färgen färgar av sig på molnen vilket gjort att man har reklammerat tyget där man köpt. Vet inte vilka färger det gäller men jag skulle inte chansa o köpa tyget när det fått så mycket reklammationer. Då menar jag kopian o inte jnydesigns tyg!
koocachoo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-20, 07:51   #12
LillaMian LillaMian är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2007
Inlägg: 386
Men var jny verkligen först med de där molnen? Har iaf sett mycket kläder med det innan jag hörde talas om tyget???:-) Jag kände lite att det var en kopia redan från början..fast en kul sådan för oss som syr :-)

vet dock inte om det andra "kopia"tyget är bra eller ej :-)
LillaMian är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-20, 15:30   #13
Cornellia Cornellia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2008
Inlägg: 84
Jag trodde att Gunilla Axen var först, dock inte i jesey utan vanlig bomull.
Cornellia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-20, 19:59   #14
koocachoo koocachoo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2009
Inlägg: 589
Nej jnydesign var inte först. Men saken är den att detta tyget som kom är väldigt likt jnydesigns. Slump? Nä! Inte med tanke på att precis innan var det ett annat tyg som kom upp för försäljning nämligen jnydesigns husvagnssemester fast i sämre tryck kvalité men gick inte ta miste på det var kopia.
koocachoo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-20, 20:45   #15
LillaMian LillaMian är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2007
Inlägg: 386
tror inte heller att det är slump.De såg nog en chans att sälja tyg.
Syr nån en grön boll som säljer superbra så syr alla gröna bollar sen..tyvärr
LillaMian är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons