Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Overlock / Coverlock
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2011-01-13, 12:08   #1
Doriz Doriz är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2009
Inlägg: 25
Janome coverpro

Syr en del barnkläder men bara på hobby nivå till egna barnen. Har en janome easy jeans som funkar jättebra men nu funderar jag på att köpa en janome coverpro täcksömmaskin, Tror ni att jag kommer ha bra användninga av den eller syr man lika bra med en vanlig maskin. Fördelar och nackdelar från er som använder eller använt denna maskin önskas
Doriz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-13, 19:22   #2
Memmel Memmel är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2010
Inlägg: 184
Jag är hobbysömmerska till mina barn, precis som du, och har haft min Cover Pro i två månader, så ta inte mitt omdöme på alltför stort allvar. Nästa vecka kanske jag skriver och klagar och sliter mitt hår

Hur som helst - jag är mycket nöjd hittills. När jag läste runt om CP:n var det hoppstygn som verkade vara det största problemet och jag har ännu inte haft ett enda trots att jag använt maskinen en hel del.

Jag har en Bernina 1030 och den är toppen, men den kan inte göra det CP:n gör på långa vägar. Jag upplever att det är olika användningsområden för dessa maskiner, men å anda sidan är det ganska många som upplever att det fungerar bra att sy med tvillingnål med vanlig maskin. Det kanske beror på vilken maskin man har.

Hoppas att du får feedback från någon mer, som haft sin maskin längre.

Hälsn. Anette
Memmel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-14, 06:31   #3
LillaMian LillaMian är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2007
Inlägg: 386
har ingen janome coverpro men funderar på om du har en vanlig overlock..annars skulle jag satsa på det först
Bara en liten tanke.....

Har sytt länge och aldrig varit tvungen att ha coverlock...även om jag är ganska sugen Overlock däremot kan jag inte vara utan
LillaMian är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-14, 10:38   #4
beasfarmor beasfarmor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 529
Köpte min Janome coverpro för ca tre år sedan. Egentligen hade jag kanske inte behövt den, men, men.
Använder den inte heller så mycket eftersom vi inte kommer riktigt överens. Tycker den är "skramlig" och plastig och ibland gör en del hoppstygn.Ett flertal gånger har pressarfotsarmen också glidit ner - men det är bara att skruva till.

Men jag vill inte heller vara utan den! Overlocken en Hq 910 är
jag däremot helt beroende av.
beasfarmor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-14, 14:21   #5
Heidi Heidi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2007
Inlägg: 35
Jag har haft min CoverPro i ca 2 år och är helnöjd! Har inte upplevt något trassel eller hoppstygn utan tycker däremot att den är lättanvänd, lätt att trä och syr fina sömmar. Jag syr bara till mig själv (och inte jätteofta numera i och för sig), använder den även till att lägga upp jeans med kedjesömmen och jeanstråd.
Heidi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-21, 12:07   #6
Doriz Doriz är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2009
Inlägg: 25
Tack

Tackar för alla råd . Klurar lite och tror att jag egentligen skulle ha en overlockmaskin som komplement istället. Som ni säger så är det nog alternativet jag söker.
Doriz är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons