Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Overlock / Coverlock
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-02-22, 05:18   #1
bubbelpop bubbelpop är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2010
Inlägg: 29
Skillnad Brother 1034 och 3034?

Jag funderar på att köpa en overlock och de jag kollat mest på är Brother 1034 eller 3034. Det lutar åt 3034 men vad är egentligen skillnaden mellan de båda?
1034 är lite finare men det är väl inte utseendet som är viktigast, utan funktionen.;-)

Tacksam för svar!
bubbelpop är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-22, 08:35   #2
mortilltre mortilltre är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2007
Inlägg: 52
Jag har en 1034 - det är den äldre modellen av de två. Till skillnad mot den senare saknar den "skräpkorg" och reglagen sitter lite annorlunda och ska tydligen vara mer användarvänligt placerade. Jag är jättenöjd med min, lätta att använda, lätt att ställa in varje gång - när jag valde var det priset som avgjorde, det skillde nästan 1000 kronor mellan modellerna, men det var då för mer än två år sedan.
mortilltre är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-22, 08:55   #3
sextiosexan sextiosexan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2008
Inlägg: 832
Jag har den nyare modellen och är jättenöjd. En skillnad till förutom de ovan är att på 3034 så släpper trådspänningen på alla trådar automatiskt när man lyfter på pressarfoten.

Tror inte det är några mer skillnader, iaf var det dessa olikheter som jag fick till svar när jag kollade med SMD innan mitt köp.

När jag köpte min var inte prisskillnaden så stor så valde den nya just för att den hade fått något högre betyg i nåt test jag läst samt att den passade bättre ihop med min andra brothermaskin.

Har annars hört att 1034 oxå är en jättebra maskin med många nöjda användare.

Om du kikar in här http://sewing.patternreview.com/cgi-bin/topsearch.pl och söker på de bägge maskinerna så kan du läsa lite vad andra tycker.

Lycka till med köpet.
sextiosexan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-22, 09:09   #4
bubbelpop bubbelpop är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2010
Inlägg: 29
Tack för svaren!

Vad har det för betydelse att trådspänningen släpper på 3034:an? Inte så insatt i overlock-området..

Men 1034 syr alltså lika bra sömmar som 3034 om jag har förstått rätt? Det är ju det som är huvudsaken, samt att den är användarvänlig vilket jag förstått att den är.
bubbelpop är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-22, 09:31   #5
sextiosexan sextiosexan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2008
Inlägg: 832
Vad jag vet så ska sömmarna vara lika på bägge maskinerna.
Varifrån ska du köpa maskinen?

Beställer man från SMD så skiljer tillbehören en del, iaf var det så tidigare.

Med 3034 följer blindsömspressarfoten med som gör att man kan sy fler sömmar, med 1034 den pressarfoten plus två till. Köper man maskinen i Sverige föjer inga tillbehör med till nån av dom.

Oj, måste rusa...hoppas nån annan hinner förklara trådspäningen.
sextiosexan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-24, 12:59   #6
Roxie Roxie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2009
Inlägg: 51
När jag köpte min 3034 så var det bland annat för att den har friarm och det skulle väl då inte 1034:an, men nu vet jag inte. Kollade på Skövde symaskinscenter och där står det nu friarmsbord...? Kanske det är ändrat på de nyare modellen.
Kan iaf tipsa om att vill du köpa från ett svenskt företag så har just nu skövde sänkt priset 1000 på just 3034:an ;-)
Roxie är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons