Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-08-23, 10:44   #1
Jander Jander är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 212
Ny VARNING för virusmail

Fick att mail där det varnas för ännu ett mail med virus som ser ut som att någon skickat ett vykort. Jag bifogar det här:


Öppna inte några budskap med en bilaga med titeln 'Vykort från HALLMARK' oberoende av var som skickat det till dig. Det är ett virus som öppnar en vykorts bild, som 'bränner' hela hårddisken C i din dator. Detta virus kommer att tas emot av någon som har din e-postadress i sin kontaktlista.

Om du får ett mail kallat POSTCARD, 'trots att skickas till dig från en vän, inte öppna det! Stäng av datorn omedelbart.

Detta är det värsta virus som aviserats av CNN. Det har varit indelade efter Microsoft som den mest destruktiva viruset någonsin. Detta virus upptäcktes av McAfee går, och det finns ingen reparation ännu för denna typ av virus.
Detta virus förstör s hårddisken, där vital information hålls.

Meddela till dina vänner. KOM IHÅG: Om du skickar till dem, kommer du att gynna alla
Jander är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-23, 10:51   #2
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
http://antivirus.about.com/od/emailh...p/postcard.htm

Detta är en av många så kallade "hoax" som cirkulerar. Alltså en falsk viruvarning, där själva fenomenet att folk varnar alla andra skapar stora e-postmängder.

Skicka aldrig vidare varningar av denna typ utan att först kolla upp vad "riktiga" sidor, som till exempel Mcafee, Norton etc säger om det hela!

Men att inte öppna bilagor utan att vara tämligen säker på vad de innrhålelr gäller självklart!
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-23, 13:45   #3
Jander Jander är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 212
Ja, jag har inte själv blivit drabbat av detta, utan fick det av en väninna. Men då jag definitivt blev drabbad av det andra som kom förra helgen tänkte jag att det var bra att skriva det här..
Jander är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons