Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-11-07, 08:48   #1
Kaja_gbg Kaja_gbg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 300
Snygga barngalgar

Jag syr ju en hel del barnkläder, men när jag fotar eller presenterar dem så har jag bara tråkiga gratisgalgar från H&M och Lindex. Inget vidare faktiskt. Det är för övrigt samma tråkiga galgar som huserar i mina barns garderob. Själv har jag köpt IKEAs trägalgar och bytt ut våra allteftersom, så där börjar det se snyggt ut nu.

Jag funderade på att köpa rena trägalgar från Creative Company och måla lite på dem, kanske pynta också, och använda dem. Det var inte så farligt dyrt, men risken är ju påtaglig att detta blir ÄNNU ett UFO (UnFinished Object).

Någon som har några tips??

//Kaja
Kaja_gbg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-07, 09:03   #2
Anna-Carin Anna-Carin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 44
Trägalgar är snygga att göra decoupage på, kanske knyta en rosett med fint band nertill om själva metallkroken också, för extra piff. Det är busenkelt att fixa. Servetter passar ju bra till decoupage, och det finns massa fina, allt från barnmotiv till blommor, ornament och annat.

En annan idé som jag minns från när jag var liten är raka galgar som var vadderade och klädda med blankt tyg och dekorerade med spets. De var jättefina och jag hade dem till mina dockkläder.

Jag har köpt trägalgar på Biltema till hallen för ytterkläderna. Biltemas galgar är jättebilligt och de har lite lenare yta än dem på Ikea. Både Biltemas och Ikeas galgar är ju lite blanka, men jag tror att det går bra att dekorera dem ändå.

Lycka till!

/Anna-Carin
Anna-Carin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-07, 09:16   #3
Emmagjord Emmagjord är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 148
Eller måla dem i en gundfärg och sedan dekorera med schabloner. Spontant tror jag i och för sig att det går fortare och är enklare att sy än att måla. Bra idé tycker jag. Fick själv lite syskonbarnjulklappsinspiration.
Emmagjord är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-07, 09:47   #4
Alissa Alissa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 153
Jag har köpt fina barngalgar på Panduro, som jag dekorerar och har till mina barn, och även till de kläder jag syr och säljer. Det ser ju så mycket roligare ut om man har snygga galgar också :-)

http://www.pandurohobby.se/order/Pro...ail&aid=022005
Alissa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-07, 10:01   #5
Avslut0801 Avslut0801 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 335
Jag har galjar i mitt album. De har visserligen inte fått några kommentarer men jag tycker att de är fina och de var lätta och roliga att göra . Och jag tror att de passar ännu bättre för barn.
Avslut0801 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-08, 09:56   #6
Anna-Carin Anna-Carin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 44
Jättefina galgar i ditt album! De påminner om de jag hade till dockkläderna när jag var liten, fast tyget var veckat på dem och så hade de lite spetsar och annat påsytt. Kanske lite väl puttenuttigt men som prinsessgalen tjej tyckte man det var det sååå fint
Anna-Carin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-08, 10:11   #7
Pysseltant Pysseltant är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 599
När vi flyttade till ett mindre hus, blev det oxå mindre garderober, så därför i vår dotters rum så målade vi en 3m mormorsstång vit och hängde de i kedjor från taket och där kunde vi hänga massor av galgar som vi köpte från IKEA, hängarna målade vi i en turkosgrön färg. Vi tyckte det blev ganska snyggt. kram Ingrid
Pysseltant är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-02, 08:11   #8
Evelyn Evelyn är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 10
Jag såg fina barngalgar hos netto i fredags, verkligen söta. 3 olika motiv. Kostar 19 kr per st.
Evelyn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-02, 21:21   #9
Kaja_gbg Kaja_gbg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 300
Citat:
Evelyn skrev:
Jag såg fina barngalgar hos netto i fredags, verkligen söta. 3 olika motiv. Kostar 19 kr per st.
15 kronor per styck kostade de hos oss. Och jajjamensan, de kom som en skänk från ovan. Jag var där 2 timmar efter att de började sälja dem och länsade mer eller mindre lagret... *oups!*


//Kaja
Kaja_gbg är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons